Sjalet i Candyfloss garn vokser 🧶

Heisann og god kveld!

Jeg er fortsatt ikke ferdig med å ise av fryseren, så jeg flyr fram og tilbake mellom kjøkkenet og stua for å skifte vann i kjelene. Det er mye hard is igjen på de øverste to hyllene enda 😜 At det ville ta tid visste jeg, men ikke så lang tid….

Lovet jo å vise hvordan sjalet i Candyfloss garn ble, og nå har jeg sittet å strikket på det noen dager å har kommet så pass langt at man ser mønsteret. Jeg har ikke noen ordentlig oppskrift, bare et bilde av et ferdig sjal med noen notater på baksiden. Derfor tok det litt tid innen jeg kom inn i mønsteret, men nå sitter det.

Jeg hadde igjen rester fra både genseren og pulsvarmerne. Begynte med det som var igjen fra genseren, og har strikket opp det så nå skal jeg begynne med det som er igjen fra pulsvarmerne. Det vil bli et skille ettersom det er fra to forskjellige farge sjatteringer. Jeg har forsøkt å tilpasse det så godt det har vært mulig, så vi får se hvordan det blir etter hvert 🧶

For at sjalet skal bli fluffy så har jeg valgt å strikke med pinne no 8, som jeg også brukte på genseren. Jeg har strikket dette sjalet tidligere, og da valgte jeg å bruke tynnere pinner. Da ble ikke resultatet så fint, og sjalet virket tett og kompakt.

Ha en fortsatt fin lørdagskveld 🥰

 

24 kommentarer
    1. Nydelig sjal, – ekstra fint med det mønsteret i tillegg! 🤩 Mykt, varmt og godt ser det ut til! Slitsomt når avisingen tar så lang tid, for frysevarene må vel inn igjen ikveld 😔

      1. Tusen takk 🥰 Ja jeg syntes dette mønsteret er veldig fint, og det blir veldig varmt og godt 😊 Det tar veldig lang tid med avisingen denne gangen, og jeg håper at jeg får inn varene før midnatt. Sjekket dem for litt siden, og da var de fortsatt frosne. Neste gang skal jeg gjøre dette, så blir det om sommeren hvor det er varmere inne. Klems 🤗

    2. Nydelig sjal altså, liker både garnet og mønsteret..
      Det med å avise fryser tar lang tid, gjort det hos mamma og da var det også mye is.. til slutt ga jeg opp..for
      den store klompen med is ville ikke bli borte..Må gjøre det igjen hos henne, men har ikke kommet så langt enda..
      God natt….<3 her hjemme har jeg en brønn og det er mye lettere å avise..

      1. Tusen takk 🥰 Ja det er sikkert og visst at det tar lang tid. Hos meg tok det faktisk 11 timer i går, og det var nesten så jeg ga opp jeg også. Holdt ut til siste isen forsvant fra øverste hylla, og da var klokka 1 på natten. Lærdommen er, ikke la det gå så lenge til neste gang. Klem 🤗

    3. Fint sjal – sikkert mye varme i det. Er oppe alt og den første kaffekoppen er snart historie. Ute regner det så noe skitur i dag blir det neppe. Gikk en tur i skogen i går var kjørt opp løyper men mildvær betyr våt snø. Møtte ei som hadde to hunder foran en kjelke og det gikk bra nedover. Kanskje jeg skaffe meg slik akemadrass som er fint i akebakken. Sovna tidlig i går men er usikker hva jeg skal gjøre i dag. Ut skal jeg uansett, man har regntøy, lue og brodder så været er intet hinder. Ha en fin dag.

      1. Tusen takk, og ja det er veldig varmt og godt. Ute har det ikke vært noe koselig vær, men jeg har ikke hatt noen grunn til å gå ut i dag så det har ikke gjort noe. Har hatt mer enn nok med å pakke bort jula. Ha en fortsatt fin kveld.

    4. Det blir et lekkert sjal!
      Det er litt av en jobb å avrime fryseren – men det må gjøres det også av og til 🙂

      God søndag til deg ;.) klem

      1. Tusen takk 🥰 Jeg liker å både strikke/hekle sjal, og akkurat dette mønsteret liker jeg veldig godt. Genseren ble veldig fin, og jeg er så fornøyd med den ettersom det er den første jeg har strikket på mange mange år. 🤗

    5. Garnet passer fint til sjal ser jeg.🧶🤗
      Det er nok lurt å strikke på litt tykkere pinner enn du brukte på genseren slik at det blir lettere og luftigere.🤩
      Ha en fin søndagskveld!🧶🤗

      1. Ja garnet er perfekt til sjalet, og mener at originalen også ble strikket med noe tilsvarende garn. Det var derimot noe tynnere. Sjalet er veldig lett og luftig, samtidig som det er varmt. Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg