Siste maske er felt av, og raggsokkene er ferdig 🧶

Raggsokker strikket i Trysil Iglo ullgarn

Heisann og god formiddag!

Ute er det fortsatt grått oppe på himmelen, men det kommer heldigvis ikke noe snø. Temperaturen ligger på +0,8C.

Alltid like hyggelig å kunne lese et + tegn foran temperaturen, for det betyr at det er mulighet for at noe av snømengden vi har fått smelter. Tror ikke at det skjer så veldig mye av det i dag akkurat, men allikevel 😊

I går kunne jeg endelig si meg ferdig med raggsokkene mine. De så veldig smale ut før jeg prøvde dem, men de er helt perfekt i størrelsen. Jeg har strikket dem i Trysil Iglo ullgarn, som jeg hadde en stor pose av. Hadde kjøpt det for at jeg skulle hekle meg en jakke, men det ble aldri til noe. Garnet havnet ned i kisten sammen med andre nøster og ble glemt bort. Når jeg ryddet i kisten enten i desember eller var det tidlig januar, så fant jeg det igjen. Det var da jeg bestemte meg for at jeg skulle prøve meg på et par raggsokker. Trodde dette med hælfelling var så vanskelig, men fant en enkel beskrivelse inni i et papirbånd fra et annet garn. Det var jo så enkelt at det satt med en gang, og da jeg strikket sokk no 2 trengte jeg ikke oppskriften.

Har fortsatt mye garn igjen så det blir flere sokker, men det blir litt kjedelig med helt grå sokker. Så jeg skal grave litt i kisten min, og se om jeg finner et garn i en annen farge som er like tjukt og som har samme vaske anvisning. Finner jeg ikke noe så kan jeg se etter et par nøster hos EuroPris hvor garnet er kjøpt. Skal innom der en dag i løpet av uken tenker jeg.

Sitter og ser på skjæra som har satt seg oppe på markisen å drar i tråden jeg har knytt fast i bommen. Hen drar i den å slipper den å drar i den igjen. Vet ikke hva hen har tenkt, men få den med seg klarer hen ikke. Hen jobber veldig hardt og det er artig å se på.

Jeg har nemlig festet en tjukk nylon tråd på hver sin side av bommen, for å holde den i ro når det blåser. Den har en tendens til å løfte seg og slå ned i sterk vind, og ettersom den er festet i innglassingen til vinduene på balkongen vil jeg unngå at den beveger seg for mye.

Nå rumler det så fælt i magen at det er på tide å lage seg litt mat.

Håper du får en fantastisk mandag 🥰


14 kommentarer
      1. Tusen takk, ble veldig fornøyd med dem selv 🥰 Jeg har igjen garn til et par voksensokker, og kanskje 4 barnesokker. Må bare se om jeg finner noe ullgarn til å lage et par striper på vrangborden. Klems 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Ja nå blir det flere sokker, både til meg selv og som kan selges på Julemessen til Lørenskog Revmatikerforening i desember. Hæl var veldig enkelt å strikke, så det fikser du garantert 😊 Klems 🤗

    1. Gratulerer – fine sokker og det 2 dager før kongens bursdag. Det er mandag og helgen ble fin. Planen var og dra på lørdagsopera lørdag. Men tok feil av tidspunktet, starta kl 16 og ikke kl 18. Det oppdaget jeg altfor seint og selvsagt hadde jeg kjøpt billett like før jeg ble klar over det. Tenkte %&/))### men slike blemmer husker man. Gikk 8 km i skogen i går formiddag og møtte løypemaskinen. Satt på en benk i en gapahuk med kakao så det var deilig. Den melding som sparebanken 1 sendte meg finner jeg ikke så kontoen er fortsatt stengt. Har jo konto med penger på der men har kun nett bank til DNB.no. Må sjekke nærmere. Ha en fin kveld.

      1. Ring SpareBank 1 angående kontoen din, så ordner nok de opp tenker jeg. Opplever at de er veldig serviceinnstilte når man trenger hjelp. Så kjedelig at du bommet på klokkeslettet til operaen. Har gjort sånt selv på andre ting og tapt penger. Ha en fortsatt fin kveld

    2. Det ble fine sokker, og kjekt med rette og vrange over vristen også, – sitter bedre på da. 😀👍 Tøflene jeg strikker og tover, er også strikket i Iglo og tilsvarende. Storm til Coop og Cortina til Gjestal kan også bl.a. brukes, men mange fine farger i Iglo-garnet! Jeg så at de har 30% rabatt på det på onsdag og torsdag denne uken.👌 Ønsker deg en fortsatt fin dag! 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Veldig fornøyd med sokkene selv, og så gode å varme de er. Så bra at det er mye farger i Iglo garnet, da skal jeg se om jeg finner noen fine farger til noen striper og kanskje til en tå på de neste sokkene. Greit å passe på når det er rabatt på garnet. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

      1. Ja dette ble veldig varme og gode sokker, som kommer til å vare de kalde føttene mine 😊 Ja skjærene er noen luringer, og noen rampetasser som det kan være gøy å følge med på 🥰

      1. Jeg elsker raggsokker, og nå trengte jeg virkelig å strikke noen. For de to parene jeg fikk av en tante for en del år siden, er i ferd med å takke for seg. Det var jo så gøy å strikke sokker, at jeg kommer nok til å lage meg noen par til. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg