Siste dagen i juli, og i morgen skal jeg på jakt

Arkivbilde fra 2010 – tatt mellom Kongsberg og Notodden

Heisann!

Ute er det grått oppe på himmelen, men enn så lenge har vi blitt spart for regn. I følge yr.no så skal det blir både sol 🤞🏻og regn utover dagen. Temperaturen akkurat nå på formiddagen ligger på +17,6C.

Tenk at vi allerede har kommet til den siste dagen i juli, og to sommermåneder er lagt bak oss. Jeg syntes ikke det var lenge siden det var juni med sol og høy varme hver dag. Nå er jo jeg glad i sensommer og høst også, og ser fram i mot når det begynner å bli ordentlig mørkt om kveldene og det blir kos å tenne masse t-lys omkring.

I natt har jeg sovet veldig godt, og våknet faktisk mer uthvilt enn jeg har gjort på veldig lenge. Jeg la meg også ganske tidlig til meg å være, og det har nok også hatt en fin innvirkning.

Jeg har brukt formiddagen så langt til å se igjennom noen av bildene jeg har lagret på den eksterne harddisken, for å se om jeg kunne finne noe jeg bruke på bloggen. Fant en del gode naturbilder men også en god del som ikke var så bra. De så bra ut på kamera jeg brukte den gangen, og den gamle holken av en PC jeg hadde. Nå, niks! Bilde over her er et som jeg syntes er ganske bra 😉.

Da jeg var hos Bestisen på lørdag, snakket vi om å dra en tur på Fretex for å kikke litt. Hun er på jakt etter noen potteskjulere, og det vet jeg de ofte har mange av. Tenkte først at vi skulle dra i dag, men så hadde niesen hennes spurt om hun kunne bli med henne. Da foreslo jeg at vi heller gjør det i morgen, så prioriterte hun heller niesen i dag. Jeg er på jakt etter boller, skåler og annet i en serie som jeg fikk en lysestake i på 80-tallet. Av og til dukker det opp ting i brukt butikkene, men ikke ofte. Kanskje jeg er heldig denne gangen 🤔.

Jeg har ikke lagt noen planer utenfor heimen i dag, men inne skal støvsugeren få jobbe litt. Så må jeg så litt mer kattegress til Vinja, for det som har stått ute på balkongen har visnet. Jeg har et par poser med frø i skapet, og innen 1 uke eller så har hun nytt gress å tygge på. Det er en stund siden bakte boller, og nå har jeg ikke så mange igjen. Jeg vet jeg ikke har alt, så jeg må skrive ned det jeg trenger til jeg skal handle og så blir det baking i slutten av uka. Utover det tar jeg dagen som den kommer, og finner nok på flere ting å fylle den med.

Håper du får en fin mandag 🥰.


4 kommentarer
    1. Tenk i morgen er det 01.08, og august måned kommer 😊

      Godt å høre at du har sovet godt 😊 Jeg også faktisk har sovet godt, og det var deilig.

      Her i Trondheim har Fretexbutikken kjempemasse fine ting, og ikke minst god kvalitet.

      Har også en ekstern harddisk med alle bildene mine på som jeg henter fram når jeg vil legge ut noen bilder. Har jo samlet seg opp en god del bilder etter som årene har godt. Prøver å lagre bildene mine i skyen også jeg da.

      Ønsker deg en superfin mandag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja det er sprøtt at det allerede er august, om 15 minuttet, det har virkelig gått fort. Fretex butikken i nærheten her også har mye fint til bra kvalitet. Sist gang jeg handlet der, fikk jeg tak i 3 hvite IKEA kjøkkenstoler til i overkant av prisen for hva en koster. Veldig greit med en ekstern harddisk, men jeg lagrer også automatisk til skyen. Klems 🤗

    2. Det var et veldig fint bilde, – flott speiling! Moro å se igjennom gamle bilder, men litt vemodig også, – tanken på alt som har vært og mennesker man har kjent. ❤️ Jeg synes august er en fin måned, – passe varmt og bær å plukke. 😋 Bruktbutikker er gøy å kikke i og spennende om man finner noen skatter, og rimelige priser. Jeg leste at hver søndag er det bruktmarked i Birkelunden og på Blå + på Vestkanttorvet på lørdager. Ha en fortsatt fin mandag! 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Noen bilder er veldig vemodig å se igjennom, spesielt når de er av de personene som er gått bort. Å etter hvert som vi blir eldre blir det mange av dem. August er helt klart en fin måned, og de som kommer før snøen kommer. Jeg liker å gå i bruktbutikker, for det er jo så mye spennende å se på der. Å jeg pleier som regel å finne noe å ta med hjem. Ha en riktig god natt 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg