Serietips: Nine perfect strangers + en til

I går brukte jeg mye av dagen til å se serier, og etter å ha surret litt rundt på Nettflix og Viaplay landet jeg på Amazon Prime. Der hadde jeg ikke vært på evig lenge, dumt for det er ikke mangel fine på filmer og tv-serier der inne.

Jeg endte opp med å se på en helt ny serie, som hadde premiere i august 2021. Den heter Nine perfect strangers. Utrolig bra serie, som varmt kan anbefales.

Handlingen: Ni personer fra storbyen som ikke kjenner hverandre fra før, samles til et 10 dagers opphold på Tranquillum House. Et helse og velvære sted i den fiksjonelle byen Cabrillo, California, som lover å forandre og lege gjestene som oppholder seg der. Stedet er nok ikke helt hva det utgir seg for å være, og gjestene finner ut mange hemmeligheter om hverandre og stedets leder Masha. Det var så spennende at jeg ikke klarte å slå av, og så hele serien. Om det kommer flere sesonger er ikke godt å si.

I noen av rollene finner vi Luke Evans, Nicole Kidman og Melissa McCarthy.

Den andre serien jeg så på i går, var serien Fleabag. Som ikke er noen ny serie, men som hadde premiere i 2013. Den fant jeg også på Amazon Prime, men jeg vet at den også har blitt sendt på NRK. Her er det laget to sesonger, hvor jeg så nesten hele den først i går og resten i dag pluss sesong to.

Handlingen: Fleabag er en tørrvittig, seksuell, sint, sorgtynget kvinne, som kaster seg ut i en moderne livsstil i London. Moren er død, og faren har nå fått seg ny kjæreste som verken hun eller søsteren Clair har noe godt forhold til. Fleabag har egentlig ikke noe godt forhold til familien sin i det hele tatt. Kafeen hun driver går dårlig, vel den har omtrent ikke gjester i det hele tatt. Fleabag er ekspert på å rote det til i livet sitt og andres. Til min store glede så kommer det også en sesong tre.

I noen av rollene: Phoebe Waller-Bridge (tekstforfatter og hovedrolleinnehaver), Sian Clifford, Olivia Coleman, Bill Patterson og Andrew Scott.

#tvserier #serietips #nineperfectstrangers #fleabag #verdtåse

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg