Serietips: How the west was won eller Familien Macahans

HOW THE WEST WAS WON THE MACAHANS CAST PHOTOGR.. | Köp på Tradera  (389658435)
How the west was won eller Familien Macahans

Heisann og hoppsann!

Den siste tiden har Viaplay lagt ut flere gode gamle serier for streaming, og ved en ren tilfeldighet oppdaget jeg at en av mine store favoritter på 70-tallet var en av dem. Egentlig så trodde jeg serien var fra 80-tallet, men det var den ikke. Gikk fra 1976 til 1979 i 3 sesonger. Jeg snakker da om “How the west was won” eller som vi kalte den Familien Macahans. Åååå, så forelsket jeg var i Bruce Boxleitner som spilte Luke Machan, sukk 💖 Sikkert flere enn jeg som hadde han og serien som favoritt kan jeg tenke meg, i alle fall de av dere som var tenåringer og kanskje litt eldre på den tiden. James Arness som Zeb spilte jo også i Gunsmoke eller Kruttrøyk, og når jeg leste litt om skuespillerne så oppdaget jeg at Ken Curtis som spilte Festus er med som sheriff her også.

Så har du lyst til å mimre litt, så finner du altså serien på Viaplay.

 

12 kommentarer
    1. Oj!

      Den har jeg ikke sett, så det må jeg sjekke ut.
      Tror nok Musikermannen kommer til å elske denne.
      Han har alltid vært glad i cowboyfilmer.
      Tusen takk for tipset! 🙂

    2. Jeg husket faktisk ikke hva serien het, men husker definitivt Bruce Boxleitner! 💘 Ekstra gøy å se på med en så kjekk skuespiller, hehe, – fikk med meg de fleste episodene jeg også.

      1. Ja vi var nok mange som satt med stjerner i øynene å så på Bruce Boxleitner, men også litt ut i serien Duane Loken. Han spilte jo Wolfpaw, halvt commanche-indianeren som hadde norske aner.
        Husker jeg satt med et sånt kodak kamera å forsøkte å ta bilder av tv-skjermen, og etter en uke fikk tilbake mange utydelig bilder 😉

      1. En av de beste seriene fra den tiden, og lykken var stor når jeg så den var lagt ut. Så synd du ikke har Viaplay, men som du sier så er minnene der.
        Jeg hadde bilder av Bruce på veggen på jenterommet, men også den utrolig kjekke Duane Loken som spilte Wolfpaw 🤩

      1. Ja en av de beste seriene fra den tiden, ingen tvil 🥰
        Jeg blir bare mer og mer glad i Viaplay, for de slipper den ene gamle serien etter den andre nå 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg