September er her, med mange blanke ark som skal fylles

Image by Ylanite Koppens from Pixabay

Heisann!

Ute skinner sola og himmelen er knallblå, så det ser ut til å bli en fin dag. Temperaturen i skyggen ligger på +13,3C og i sola +23,7C.

Tenk da skriver vi plutselig september, og som alltid sitter jeg med den følelsen av at måneden før, august denne gangen, bare ble borte.

Ikke bare er det en ny måned i dag, det er også 8 måneder siden jeg kunne titulere meg som førtidspensjonist i stedet for arbeidstaker. Det å bli førtidspensjonist er noe av det beste som kunne skje, og jeg nyter det å kunne bestemme over dagen min selv. Mange er ikke klare for pensjonisttilværelsen når den nærmer seg, men det var jeg både i hode og ikke minst kroppen. For når det begynner å bli et slit å stå opp og være på jobb full tid eller halv tid, som jeg gjorde på grunn av en kropp som ikke fungerte lenger. Da er det på tide å kaste inn håndkledet. Som jeg har fortalt før så ble jeg overtallig i mai 2021, men fikk en avtale som gjorde at jeg kunne jobbe til jeg fylte 62 år. Det var helt greit, for jeg hadde allerede bestemt meg for å ta ut førtidspensjon før jeg fikk den beskjeden. Tror sjefen var lettet også da vi hadde møte om det, for alle tar ikke en sånn beskjed om at de ikke trengs mer så bra. Spesielt når de har jobbet i samme firma i så mange år som jeg hadde. Allikevel må jeg innrømme at jeg hadde en klump i halsen da jeg gikk ut døra for siste gangen, men det gikk fort over 😉

I dag er det en av de dagene som det var et ork å stå opp, for kroppen min er ikke i humør. Våknet helt stiv fra oppe i hode til langt ned i ryggen på venstre side, og noen sener sitter også i klemme for jeg har mistet følelsen i et par fingre. Første gangen det skjedde fikk jeg helt hetta, og trodde det var noe helt annet enn det var. Nå er jeg så vant med dette, og jeg vet at når det løsner oppe i nakken så kommer følelsen tilbake igjen.

Det som er veldig kjedelig er at jeg skulle ha vært å sett på forestillingen “Vasshjulet brenner” nedenfor Losby gods kl 20 i kveld. Det er en forestilling som foregår ute. Vi bestilte jo billetter til dette for evigheter siden, og jeg har virkelig gledet meg til det. Jeg skal prøve å se om jeg kan få solgt billetten i løpet av formiddagen, for det er jo synd om den ikke blir brukt.

Nede i gata har de endelig begynt å asfaltere fortauet og deler av gata, så nå slipper vi å være engstelig for å kjøre i stykker undersiden bilen på de høye kantene. I tillegg kan folk igjen begynne å parkere i gaten, og ikke inne i gården hvor det har vært kaos i noen uker nå 😃

Å med det ønsker jeg deg en fantastisk fredda 🥰


8 kommentarer
    1. En herlig start på september med sol og fint vær! August husker jeg best for alt regnet, – det fosset ned fra himmelen, så håper dagens vær fortsetter! Godt å kunne bestemme selv hva man skal bruke dagene til, og veldig mange går av med pensjon når de er 62 år, – man har jobbet lenge nok da. Det hender jeg kjenner litt sitring i høyre arm, og hos meg kommer det visst fra skulderen, – veldig stram i musklene oppi der. Ønsker deg masse god bedring med nakken! Klem 🙂

      1. Jeg håper virkelig av september blir en måned vi kan huske med mye sol og fint vær, for alt regnet vi hadde i august håper jeg vi har lagt bak oss. Ja når man har jobbet siden man var tenåring er det veldig godt å gå av ved fylt 62 år. Mange jobber og jobber for å større pensjon, men når de først kommer dit er det ikke alltid de får tid til å nyte det.

        Tusen takk 🥰 Muskler/sener i klemme er ubehagelig når det grener seg ned i fingrene. Heldigvis, i alle fall for mitt vedkommende går det over. Ha en riktig god fredda, klem 🤗

    2. Endelig fikk jeg tid til og gå på biblioteket. PC-en hjemme er ikke seg selv, enda trøbbel når jeg skal postlegge kommentar. Ute er det kjempevær så det blir en skogstur i ettermiddag. Punkterte på bakhjul på min sykkel, når jeg tok av slagen var det hull i dekket også. Så nå må jeg skaffe nytt dekk. Har skjedd før men like surt hver gang. Høsten kan være fin. Flommen er heldigvis i retur men i valgkampen flommer det over av argumenter. Men ting og tang kommer på plass både her og der. Var på salg igjen og fikk ei fritidsbukse til 300,- kroner, satt ned fra 1200,-, Opphørssalg og siste dag i morgen. Det er deilig herpå biblioteket, har lånt en bærbar pc, uvant men helt ok. Håper pc-en hjemme blir seg selv igjen. Ellers må jeg investere og det er kanskje best i lengden. Ha en fin kveld.

      1. PC’er holder ikke evig, og må nok dessverre skiftes ut etter noen år. Jeg har ikke stasjonær PC lenger, og har bare en bærbar noe jeg har hatt i mange år. Syntes det er like greit. Godt at flommen er trekker seg tilbake, og det er jo da man også kan få ordentlig oversikt over skadeomfanget. Jeg engasjerer meg ikke så mye i valgkampen, men har stemt å det får holde med det. Ha en fin lørdag.

    3. En riktig god fredag til deg også! Synd du ikke er i form til å dra på den forestillingen, men går det ikke så går det ikke, og heldigvis kommer det mange flere muligheter til å være med på lignende ting. 🙂 Nyt sola! 🙂

      1. Tusen takk 🥰 Jeg så klipp fra forestillingen som hadde vært tidligere på dagen, da en annen venninne hadde vært der. Selvsagt veldig trist at jeg ikke kunne gå, men når jeg var så stiv hadde det ikke vært forsvarlig å sette seg i en bil å kjøre. Knallblå himmel og sol i dag også, og den skal definitivt nytes. Ha en fin lørdag, klem 🤗

      1. Ja tenkt en ny måned er her allerede, den 9ende i rekken. Veldig leit å ikke kunne være med på forestillingen i går, men slår kroppen seg vrang er det ikke så mye å gjøre med den saken. Fortsatt veldig stiv, men kanskje litt bedre. Ha en fin lørdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg