Sengetøysvalsen og avpelsing

Image by Ralf Kunze from Pixabay

Heisann og hoppsann!

I dag er det overskyet nå på formiddagen, og det er vel meldt kraftig regn og vind senere i dag. Vi trenger regn, men vi får se om det blir så ille som de mener. Temperaturen ligger på +19C akkurat nå.

Sitter med den første koppen med kaffe og tar meg igjen for jeg ble litt sliten serru….

Etter Vinja’s morgenstell så gikk jeg rundt med den nye skrapen, og fjernet pels fra alle hennes favoritt steder. Å hun har noen, og ikke alle er like greit å komme til. Det ble en diger ball med pels. Jeg skulle ha gjort det for en stund siden, men… I går oppdaget jeg at hun hadde fått stor tove under haken, og de kommer gjerne av at hun ligger og gnur der det har samlet seg litt pels. Toven ble raske fjernet, og nå er også favorittplassene pelsløse for en liten stund i alle fall.

Når det var gjort ventet en annen oppgave som jeg alltid kvier for. Det er å skifte på sengen, men det må gjøres. For å unngå at Vinja kommer å hjelper meg, noe hun mer enn gjerne gjør, så slang jeg skittentøyet ut i stua. Hun elsker å ligge i det, hihi. Da ligger hun på magen med alle fire bena ut, og drar sengetøyet til seg. Jeg ler for hun blir helt vill i blikket når hun får lov til det 🤣 Nå er jobben gjort og vaskemaskinen går alt for fult ute på badet. Godt å få tatt det med en gang…

Jeg trodde vi skulle slippe unna med måkeunger dette året, men akk nei… Det har vært stille helt til forrige dagen, da var det et voldsomt leven utenfor. Et par måker, mor og far, fløy tett over hode på en som kom gående ned veien. Jeg skal ut med noe papp etterpå, og da går jeg ut fra at det blir min tur til å gjennomgå. Hvor ungen(e) er vet jeg ikke, men om det er borte ved kassene som pappen skal kastes må jeg vel ha regntøy på meg 🙈

Nå begynner kroppen å komme seg igjen, så jeg skal gå på kjøkkenet å lage et par boller med Chiapudding så jeg har til senere. Kjøpte en kurv med jordbær forrige dagen, som jeg skal rense og ta på et par skiver brød. Har ikke hatt tid til å spise noe ennå, så det er vel på tide 🤔

Håper du får en fin midtiukendag 🥰

 

4 kommentarer
    1. Det har skyet til her også, etter sol fra morgenen av, og mye vind. Godt å få skiftet sengetøy, – dufter så godt når man skal legge seg. Da junior og jeg var i Oslo, var det mange måker i nærheten da vi skulle spise. Da holdt seg på grei avstand, men så med lange blikk på det vi puttet i munnen.😅 En fin onsdag ønskes deg også! 🥰

      1. Hihi, ja det lønner seg å passe maten når måkene er i nærheten, ellers så stjeler de alt sammen. Vi fikk et forferdelig uvær her tidligere i dag, med lyn og torden om hverandre + styrtregn og vind. Det blåser fortsatt ganske kraftig ute, men nå skinner i alle fall sola. Ha en fortsatt fin kveld 🥰

    2. Det var kraftig regn her i ca 20 minutter før det roet seg. Nå er det opphold men skyet. Sitter og spiser havrekjeks av den typen som heter Ut på tur Havrekjeks. Det er fin turmat men smaker godt hjemme også. Har spist middag og vasket opp og klesvasken må jeg passe på. Har sovet 3 netter ute nå så det var på tide og vaske laken og dynetrekk jeg bruker ute. Det blir nok flere netter ute. Må nyte årstiden hver dag nå. Ha en fin kveld.

      1. Uværet varte nok litt lenger her over, med kraftig regn og vind for ikke å snakke om lyn og torden. Det kommer en varmebølge til uka, så da blir det sikkert deilig å sove ute tenker jeg. Ha en fin kveld videre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg