Så langt har jeg kommet på påske sokkene 🐰

Heisann!

I dag er himmelen lys går og sola glimrer med sitt fravær, men jeg håper at den etter hvert vil komme på besøk. Temperaturen ligger på +2,8C i skrivende stund.

Som du ser over her har jeg ikke kommet så langt på påske sokkene mine. Det er en evighet siden jeg strikket mønster, og jeg må innrømme at jeg ikke syntes det var noe gøy. Tynne pinner og på starten og slutten av mønster feltet 3 tråder. Selv om jeg forsøkte å være flink til å hekte med meg trådene, så ble det ikke så fint som jeg hadde håpet. Derfor ble jeg litt oppgitt å la bort strikketøyet. Skal prøve å fortsette med neste felt med mønster i dag som er harene. Da må jeg være flink til å hekte med meg tråden, for det er langt mellom hver farge flere steder. Skal nok få det til serru 😉.

I dag sov jeg til klokka var nesten 10, og ble vekket av en ikke som fornøyd Vinja som mente jeg burde ha vært oppe for lenge siden. Var jo ikke så mye annet å gjøre enn å krype ut av senga da, og gi henne medisinen sin og ta resten av morgenstellet.

Har ikke lagt de store planene for denne dagen, men en snartur i butikken blir det nå etter hvert. Først skal jeg brette sammen og legge vekk klesvasken fra i går og så spise litt, eller kanskje omvendt 🤔

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰

16 kommentarer
    1. Glade og fine sokker…og herlig farge!
      Mønster med flere farger er ikke jeg så glad i, men du får trene på..Fint blir det..
      Hvordan går det med genseren du bestilte?
      Ha en fin dag! 🙂

      1. Jeg måtte rekke opp sokken, og starte på nytt. Det er noe ordentlig fikkel å strikke med flere farger, og det ble ikke perfekt…. Genseren jeg bestilte garn til, ligger på vent inntil videre. Klem 🤗

    2. Jeg synes det blir bra, jeg.🥰 Jeg pleier å sjekke tips på YouTube, men du fikser dette! 👍 Det er lenge siden jeg har strikket mønster også, men det blir veldig fint! Her er det også gråvær, og temp rundt 0. Ha en fin lørdag, og ikveld er det Bakemesterskapet igjen! 🤗

      1. Måtte starte på nytt, for sokken ble for trang. Jeg klarte å stramme når jeg strikket harene, så det ble ikke så pent. Gidder ikke å rekke opp igjen nå 🙈 I dag var sola heldigvis tilbake igjen, men det var skarp luft ute. Klem 🤗

      1. Sokkene blir nok greie til slutt, men det er noe ordentlig fikkel å strikke med flere farger samtidig. Måtte forresten rekke opp sokken, og begynne på nytt 🙈 Ha en fortsatt fin mandags kveld 🤗

    3. Fine sokker. Norske M&M skal synge for Sverige i MGP, hva syns du? Tipper at det hadde blitt rabalder om to svensker hadde gjort det samme for Norge. Men det er intet nytt. For så vidt jeg veit skal hver sang synges på engelsk men før måtte det synges på norsk, svensk, tysk osv…tar jeg feil der tro? Må vel unne meg litt kake i morgen og en tur med pariserhjulet som er i byen. Det er bare 45 meter høyt men man svever gjerne litt når man fyller år. Ha en fin dag.

      1. Tusen takk. Jeg har ikke sett på den svenske MGP denne gangen, men fikk allikevel med meg at gutta hadde vunnet. Har tatt opp alle delfinalen og selve finalen, så jeg skal se det en gang senere. Stemmer det at ikke bare de skandinaviske landene sang på eget språk. Jeg syntes egentlig at det var bedre jeg da. Ha en fin mandag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg