Rydde i både hode og i bokhylla + litt andre ting…

Arkivbilde fra 17. mars 2021

Heisann!

Ute er det knallblå himmel og sol, og en temperatur som landet på -4,7C.

Det gjør noe med en når man drar opp rullegardinene på morgenen, og sola skinner og det er det knallværet ute. Det går nesten ikke ann å være i dårlig humør, vel nå kan jeg bare snakke for meg selv da 🤷‍♀️ Ikke at jeg var eller er i dårlig humør i dag, heller tvert i mot 😊

Jeg var veldig sliten når kvelden kom i går, så jeg klarte å komme meg i seng tidligere enn de siste dagene. Å med tidlig mener jeg rundt kl 01:00 på natten. Andre syntes sikkert at det er veldig sent, men for meg er det tidlig. Er jo litt av ei nattugle jeg da vettu 😉 Det tok heller ikke lang tid før Jon Blund kom og jeg gled inn i drømmeland med Vinja sovende oppe ved halsen min 😴

Det er litt rart å tenke på at det allerede har gått 1 måned, siden jeg ble AFP-pensjonist. Har jeg savnet jobben og kollegene? Nei, det har jeg faktisk ikke gjort. Dagene har gått så fort og jeg stort sett hatt helt andre ting å tenke på. Nå var jeg jo også veldig klar for å gå over i pensjonistenes rekker, og hadde vært det en god stund. Derfor har det gått veldig greit, og jeg koser meg storveis hver eneste dag. Det er ikke alle dager og uker det skjer noe, men det er egentlig veldig greit for jeg trenger noen dager for meg selv.

I kveld skal jeg på årsmøte i Lørenskog Revmatikerforening, og får vi sikkert høre mer om noen av planene for året som kommer. Vet at det er snakk om noen turer, som det hadde vært veldig gøy å være med på. Er det overnatting kan jeg ikke pga Vinja, men ellers blir jeg med. Det skal velges folk inn i forskjellige verv, men jeg tror ikke at det er noe for meg. I alle fall ikke enda, kanskje neste gang…

Hva står på timeplanen i dag? Vel først skal jeg få meg noe å spise, for det romler i magen. Så ser det ut til at plantene mine trenger litt kjærlighet, og det skal de få. Etter det skal jeg rydde litt i bøkene mine, og bestemme meg for hvem jeg skal begynne å lese. FOR nå skal det settes av tid til å lese igjen, for det blir for mye tv og serier som ødelegger konsentrasjonen min. På tide å riste unødvendige tanker og inntrykk ut av hode, og leve seg inn i bøkenes verden igjen 📚

Håper du får en fantastisk torsdag 🥰

17 kommentarer
      1. Tusen takk 🤗
        Jeg tror det er viktig at man er med på ting og legger planer når man ikke jobber lenger, uansett årsak. For det er lett å bli sittende inne for seg selv om man ikke tar grep. Har sett det med eldre kolleger, som egentlig har vært klar for å pensjonere seg. Så nå er jeg fast med på ting 1 til 2 ting i uka, og noen ganger mer. 🤗

    1. Så flott at du er med på ting, og at du nyter å være pensjonist 😀
      Det gjør mannen min også..Og dagene går fort uansett synes vi også ☺️
      Nyt dagene, og det er godt å rydde både her og der 🙂❤️

      1. Ja det er noe jeg var veldig klar på når jeg logget meg ut for siste gang, at jeg ikke skulle sitte her hjemme å sture. Heller komme meg ut å være med på forskjellige ting. Så nyter jeg dagene som pensjonist, selv om det høres litt rart ut å kalle seg det 😉 Bokhylla mi ser ikke ut, og de store Outlander bøkene jeg abonnerer på må få plass. Klems 🤗

    2. Godt å høre at du trives som pensjonist! 🥰 Deilig å bestemme hva man skal bruke dagene til, etter mange år hvor man ikke kunne det! Håper du finner ei bok å lese, – gir en helt egen følelse å la tankene gli inn i bøkenes verden. Ønsker deg en fortsatt fin torsdag! 🤗

      1. Ja jeg nyter hver dag, og kan ikke helt ta inn over meg at det går ann å ha det så behagelig og godt. At jeg kan bestemme selv hvordan kalenderen skal se ut er jo luksus 😊 Jeg fikk rydda i bokhylla, men har ikke klart å bestemme meg for hvem bok jeg skal lese enda 🙈 Klem 🤗

    3. Elsker finvær ! Venter bare på varmen nå.. Så bra du trives med pensjonisttilværelsen.. Lenge siden jeg har lest bok nå..men hører masse på podkast.. Klem og fin kveld til deg <3

      1. Det har virkelig vært noen fine dager nå, og jeg nyter sola når den er framme. Jeg har i grunnen vært klar for pensjonisttilværelsen lenge, mye på grunn at kroppen min ikke har orket hva den en gang var. Så når bestemmelsen ble tatt i fjor, ikke av meg, så var jeg helt klar for det. Jeg hører også på podkast, men også på lydbok i blant. Skal man lese en bok man holder i hånden, ja da må man få alle andre tanker ut av hode og trekke pusten godt ned i magen for å konsentrere seg. Sånn er det for meg 😉 Ha en fin fredda, klem 🤗

    4. Det høres ut som du trives godt med ditt nye liv og det er jo kjempebra!🤗
      Tid til å lese bøker er herlig.
      Boklista mi bare vokser og vokser den, men en dag skal jeg få tid til å lese bøker igjen.🤗
      Håper årsmøtet var fint og at dere har flotte planer for året.🥰🤩

      1. Jeg trodde jeg visste hvor herlig det ville bli å gå av, men det er faktisk mye bedre enn det. Det så deilig å selv kunne styre hverdagen og de tingene jeg vil være med på 😊 Tidligere tok jeg meg tid til å lese minimum 1 time hver ettermiddag, og det skal jeg klare å innføre igjen. Jeg har ganske mange uleste bøker i bokhyllene mine, så det er ikke manko på lesestoff. Årsmøte gikk veldig fint, og så langt er det 3 turer de har informert om. To av de kan jeg være med på, ettersom det ikke er overnatting. Klem 🤗

    5. Livet som pensjonist blir en vane etter at ukene flyr. Nesten litt kaos i går. Etter jobb mista jeg en buss så jeg ringte taxi. Men neste buss kom selvsagt før taxi kom. Så jeg kunne ha tatt bussen for vi kjørte like bak bussen. Det ble resultat av stress. Tok en seinere buss opp til mor på Tranby. Var der 1,5 time men mista nok en buss hjemover. Dro motsatt vei og tok en buss til Asker og tok toget hjem. Var hjemme kl 1930 trøtt etter en lang dag 14 timer etter at jeg dro. Men slik er det av og til. Det er fredag og jeg veit ikke hva helgen byr på. Med en far som er syk må jeg være klar til det, men mulig det blir en tur. Har billett til lørdagsopera i morgen men tror det må vike. Men blod er tjukkere enn vann. Ha en fin dag.

      1. Det var ikke vanskelig å venne seg til pensjonisttilværelsen, og jeg nyter virkelig det hver eneste dag. Det er greit å sette familien først når noen er syke. Alt annet kan man gjøre senere. Ellers er det jo kjedelig når man mister busser/tog/t-bane, for det blir mange ganger mye mas og stress av det. Spesielt når man skal rekke ting. Ha en fortsatt fin fredda.

    6. Herlig, koselig å lese…Det er fint å sette av tid til..
      Fint du koser deg. som AFP-pensjonist og. pengene kommer inn den 20. hver måned…….Juhu…Klem <3

      1. Ja det å bli pensjonist er godt, og nå som jeg ser at regnskapet går opp kjennes det enda bedre 😊 TV og data har tatt over mye av fritiden min, og fyller hode med masse inntrykk. Så nå er det på tide å tømme det litt, sette seg ned uten forstyrrelser og lese en bok å etter hvert flere. Ha en fortsatt fin fredda 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg