Ronja er stabil, middag på Al Dente og venninnetreff

Photo taken with Focos

Heisann og hoppsann!

Været er vel kanskje ikke så mye å hoppe for i dag heller, for det regner og regner. Temperaturen er snart oppe på +11C, men jeg tviler på at den blir noe høyere enn det.

I ettermiddag kommer Bestisen hit, og vi skal spise Taco. Ja, på en lørdag… Mange spiser jo det på fredagen, men her blir det altså i dag. Jeg har brukt morgenen på å rydde og ordne litt her til hun skal komme. Nå måtte jeg bare sette meg en stund og hvile ryggen min, som protesterte litt. Syntes ikke det er noen ide å irritere den for mye heller.

Hvordan gikk det hos veterinæren i går? Ronja skulle jo dit for kontroll av glukosen. Min faste veterinær Tonje var ikke der, så jeg var spent på hvordan Ronja ville reagere. Spesielt siden hun ble tatt med inn på et annet rom, noe Tonje ikke pleier å gjøre. Til min store glede så har glukosenivået stabilisert seg, og jeg kan gi Ronja 1,5 enhet som jeg har gjort den siste måneden.

Bestisen møtte meg hos veterinæren, og da vi var ferdig dro vi hjem med Ronja og kjørte videre ned på Brynsenteret. Der tok vi oss først en runde rundt i butikkene og kikket, før vi satte oss ned for å spise middag hos Al Dente. Det ble biff med pommes, bearnes og salat til. Jeg ba om å få biffen medium stekt, men den var i stedet godt stekt. Burde selvsagt ha klaget, men jeg gjorde ikke det.

Før vi dro fra Bryn var jeg innom apoteket og hentet ProZinc insulin til Ronja. Så nå har jeg det jeg trenger av medisin og sprøyter i 2 måneder fram 😊

På kvelden ble det sofakroken med pledd og mine faste tv program utover kvelden. Først Alle mod 1 på DR1, så Lindmo på NRK og deretter flunkende nye avsnitt av Mord og Mysterier (Midsummer murders) før kvelden ble avsluttet med ny sesong av Graham Norton på BBC, hvor alle gjestene var skuespillerne fra den nye Bond-filmen. Musikken var det Ed Sheeran som sto for.

#veterinærbesøk #kontroll #glukosemåling #medisiner #ronja #aldente #middag #venninnetreff

 

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Dagen din ble skikkelig fin! Koselig med en runde rundt og titte. Trenger ikke shoppe så mye, bare se og se folk. Maten høres god ut. Bra pusen fikk vært på kontroll og alt er bra da kan du slappe av litt en stund! <3

      1. Ja dagen ble veldig fin, og spesielt siden det gikk så bra hos veterinæren. Jeg har vært veldig bekymret for at glukosenivået skulle svinge veldig, sånn at vi hadde problemer med dosering av insulin. Nå trenger jeg heldigvis ikke være det. Det var veldig hyggelig å bare gå rundt i butikker, kikke og prøve litt klær osv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg