Roadtrip til Atrå i Telemark

 

Hei og god morgen!

Ute er det en nydelig høstdag med sol, og helt vindstille etter noen dager med mye vind. Temperaturen ligger på +1,4C i skrivende stund.

Det har ikke blitt noe blogging på meg de siste to dagene, men nå er jeg tilbake igjen.

På fredagen ringte alarmen før dagslyset hadde kommet, og jeg mer eller mindre ramlet ut av sengen med øyne som var som blyantstreker. Årsaken til at jeg måtte opp så tidlig var at jeg og Bestisen skulle opp til Atrå i Telemark, og besøke min tante som jeg ikke hadde sett på ca 2 år. Hun er min biologiske mors søster. Det å kjøre i 2,5 – 3 timer hver vei alene syntes jeg er veldig slitsomt, så derfor spurte jeg om Bestisen ville være med. Det sa hun ja til, og jeg er så takknemlig for det 🥰

Vi hadde i forveien bestemt at vi skulle handle inn til en gryterett med tilbehør som vi skulle ha til middag. Så vi stoppet på Tuven senter i Notodden og kjøpte inn det vi trengte.

Det var en perfekt dag for en roadtrip, for solen skinte men oj som det blåste. Jeg ble helt utslitt i armene av å holde bilen igjen mot vindkastene på enkelte strekninger. Jeg hadde sagt til tante at vi ville være oppe rundt kl 11:30 og det klarte akkurat 😊 Bakeren hadde vært innom tante med noen stykker deilig Ostekake og Mor Monsen kake, som hun serverte oss til kaffe. Jeg hadde ikke drukket noe kaffe enda, så bare det alene var godt.

Praten gikk livlig om alt og ingenting, og tiden gikk veldig fort. Nesten litt for fort syntes jeg. Jeg hadde spurt tante i forveien om hun hadde noen bilder av min mor, som jeg enten kunne får eller kopiere og hun kom med flere poser som vi gikk igjennom. Noen av dem kunne jeg bare ta, mens andre brukte jeg Office Lens på mobilen til å kopiere. Jeg har hatt så veldig lite bilder av moren min, og ville gjerne ha noen flere både fra hun var ung og de som var nyere. Jeg spurte tante om hun hadde noen fra hun var barn, men nei det hadde hun ikke. Moren min lever jo ikke lenger så jeg kan jo ikke spørre henne om å få bilder. Det blir alt 9 år i februar siden hun døde.

Tante hadde nettopp fått seg et nettbrett, og hun hadde nevnt for meg i forveien at hun ville ha hjelp til å finne noen app’er sånn at hun kunne se noen gamle filmer og tv-serier. Det hjalp vi henne med, så håper jeg hun fikser å finne det hun vil se på.

Til slutt måtte vi begynne med maten, og jeg laget gryteretten mens tante og Bestisen ordnet med salaten. Vi skravlet oss igjennom matlagingen og mens vi spiste å kunne sikkert ha holdt på ennå, for det var ikke mangel på samtaleemner, hihi.

Når klokken ble 16 måtte vi bryte opp, og kjøre tilbake igjen til først Lørenskog og senere Oslo. Jeg hadde jo to puser som skulle ha medisin ved 20 tiden, og ville være hjemme i god tid så det ikke ble noe stress. Det gikk ganske radig helt til vi nærmet oss Drammen, da begynte trafikken å tetne og det gikk ikke så fort lenger. Egentlig ganske greit for jeg begynte å bli sliten i både hode og armene.

Jeg hadde tenkt til å ta mange bilder på turen, men endte opp med å ikke ta et eneste et. Langs Tinnsjøen er det jo så vakkert, men det finnes ingen steder å stopp for å ta bilder. Når vi kom til tante så var jeg mer opptatt av å snakke med henne og mobilen ble liggende urørt mesteparten av tiden jeg var der. Prøvde å finne et bilde av Atrå på nettet jeg kunne låne, men jeg fant ingen….

Dette ble et langt innlegg, og jeg håper du hang med til slutten 😉

Ønsker deg en riktig god søndag 🥰

#roadtrip #biltur #familiebesøk #atrå #tinn #telemark

 

2 kommentarer
    1. Høres ut som en koselige dag! Godt å komme litt vekk fra Oslo en gang i blant sikkert! Se noe annet 🙂
      Slitsomt å kjøre. Jeg er ikke glad i å kjøre bil dessverre.

      1. Vi hadde en veldig hyggelig dag sammen med tante, og jeg har virkelig savnet henne. Det er ikke det samme å bare snakke på telefonen. Å ja, det var så fint å komme langt vekk fra Oslo noen timer 😊 Jeg elsker å kjøre bil, men pga nakken og skuldrene mine + litt annet er det ikke like gøy å kjøre langt lenger. Derfor er det godt å ha med noen som kan overta, hvis jeg ikke skulle orke å kjøre hele veien selv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg