Ribba krydret ✔️ Delfiakake laget ✔️ Ringt familiemedlemmer ✔️

Heisann!

Ute er det en nydelig vinterdag her i Oslo, tåka er borte og himmelen er knallblå. Temperaturen har krabbet ned på -6,5C.

Jeg har brukt formiddagen til å ringe til noen familiemedlemmer å ønsket dem God Jul. Har valgt å droppe julekort i år, for hvorfor skal jeg bruke så mye penger å kjøpe kort å sende dem å så får jeg kanskje 1 eller 2 tilbake. Mye hyggeligere å ringe å snakke en stund da. Det syntes i alle fall de jeg ringte til i dag 🥰

Jeg var litt sen om å ta ut ribba av fryseren, så jeg fikk ikke krydret den før i går kveld. Nå derimot ligger den og godgjør seg i kjøleskapet med masse godt krydder, og klar til å stekes i morgen. Jeg har som regel kjøpt ribbe i Sverige, men i år kom jeg meg ikke dit så jeg måtte kjøpe her hjemme. Den ser veldig fin ut, så jeg tenker at den blir perfekt etter en stund i stekeovnen.

Årets Delfiakake er også klar, men den ser ikke så fin ut som den pleier. Det kom av at røren hadde begynt å stivne før jeg hadde den i formen. Sånn går det når man skal gjøre flere ting på en gang, MEN det er ingenting i veien med smaken. For jeg måtte jo teste det vettu 😉

Dagens sitat i adventskalenderen er:

“Det er bare en som vet hva som er best for deg, og det er deg”
av Björg Thorhallsdottir

Alt av forberedelser til jul er nå ferdig, bortsett fra en dans med støvsugeren og støvkluten. Det skal jeg gjøre etterpå, og så kan jeg sette meg ned å nyte kvelden med noe koselig på tv. En fin julefilm, eller kanskje jeg skal se på Kvelden før kvelden på NRK. Akkurat det har vel ikke vært så spennende de siste årene, men kanskje jeg blir rasket over dette året 😉

Ønsker deg en fin lille julaften 🎅🤶

 

10 kommentarer
    1. Godt å slappe av litt siste dagen. Det har vi gjort også for det meste.
      Jeg har tatt de siste tlf til familien, og vi har spist hjemmelagd pizza.
      Slipper å tenke på ribbe, for vi skal bort i morra ☺️
      God jul! Klem ❤️

      1. Denne julen har det ikke vært noe stress, og alt har gått etter den planen jeg la opp. Det ble noe lettvint på meg også lille julaften, for at jeg skulle ha plass til all den gode julematen dagen etter. Ha en fortsatt God Jul, klem 🤗

    2. Der godt ut, delfiakake lagde jeg alltid før. Men plutselig sluttet jeg med det. Det er jo dumt.
      For det er en helt nydelig kake til en kopp kaffe og kanskje en likør..
      Flott du er i rute, da kan du bare nyte kvelden…Klem til deg God Jul….

    3. Jeg har sluttet med julekort jeg også, – blir noen meldinger og litt på fb isteden.🎄🌟 Husker jeg fikk servert delfiakake hos ei tante da jeg var liten. Den er jo så mektig og jeg måtte jo spise opp vet du, og ble jo så kvalm! Derfor orker jeg ikke den, men sikkert bedre med Tuc-kjeks! 👍 Vi ser på Olsenbanden ikveld 😅 Ellers får vi huske på Grevinnen og hovmesteren, – er en klassiker på lille julaften! 🥰 Kos deg resten av kvelden! 🤗

      1. Jeg syntes det er litt vemodig å ikke skrive julekort, men det koster så mye og når man ikke får noen igjen er det ikke gøy. Man kan veldig lett bli mett og kvalm av Delfiakake, men jeg syntes det går greit til en kopp sterk kaffe. Det tar liksom brodden av det søte, og kaken var veldig god med den salte kjeksen. Neste år, skal jeg også ha litt salt i sjokoladen også. Her i huset har vi alltid ventet til Nyttårsaften med å se Grevinnen og hovmesteren, og da på Svensk tv. Det har jeg fortsatt med 😉 Ha en fortsatt fin 2 juledag, klem 🤗

    4. Ååå… Delfiakake har jeg ikke spist siden mamman min døde – det er 20 år siden….! Var det bestaste jeg visste til jul altså…. med Per-kjeks også…! Har du kjeks inni? Hva slags kjeks bruker du nå, for Per finnes ikke, eller? Klem <3

      1. Det tok noen år etter at mamma døde at jeg laget Delfiakake, men nå er det innført som tradisjon. Da Per kjeks ble borte så brukte jeg Mariekjeks, men syntes ikke det var det samme. I år brukte jeg Original Tuc kjeks som er salt, og det smakte veldig godt. Fikk tips om det fra en av de jeg strikker med, og hun hadde helt rett at det var godt. klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg