Resirkulert MORO og veranda-leppe

Heisann og god formiddag!

Ute er det en del skyer oppe på himmelen, men det ser ut til at sola gjerne vil komme fram. I følge yr.no så skal den også lyktes med det. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +1,4C.

I natt har jeg altså sovet så godt, og iflg Fitbit klokken har jeg vært i drømmeland i over 8 timer. Jeg trengte nok det, for jeg var veldig trøtt og sliten i går kveld. Satt med mobilen i hånden på TikTok, og våknet av at den ramlet ut av hånden et par ganger. I stedet for å presse meg til å sitte “litt” til oppe, gikk jeg å la meg å sovnet igjen med en eneste gang.

Planen for i dag var å gjøre rent i hele heimen, sånn at jeg kan sette fram påskepynten i morgen. Har ombestemt meg å går ikke så hardt ut, men tar bare badet i dag og resten i morgen. Tenker det holder jeg!

I går på dagen var Bestisen og jeg tilbake i Lørenskog Hus, for å se på Jubilado revyens forestilling Resirkulert MORO i Vasshjulet. Det er en gjeng med glade og flinke pensjonister som har kommet sammen for å lage revy, noe som de også har gjort tidligere. Det var satt opp til sammen 3 forestillinger hvorav den første var på onsdagen, og så var det to i går. Vi kjente dessuten to av damene i Jubilado, og derfor var det jo ekstra gøy å se på. Da vi ventet på å gå inn, konstaterte jeg at Bestisen og jeg var de yngste der. Ikke at det var noe vi brød oss om.

Det var fin sang og morsomme sketsjer som vi lo så tårene spratt av. Et par ganger ble det litt surr i teksten, men som proffe artister så hentet de seg så fint inn igjen. En av damene vi kjente som var med nevnte det etter forestillingen, og syntes nok det var litt leit. Jeg beroliget henne med at det var det ingen som brød seg om. Dessuten ble det bare ekstra morro av måten det ble taklet på.

Etter forestillingen gikk Bestisen og jeg ned på Veiviseren for å spise lunch. Vi satt oss ved vårt faste runde bord, som det er plass til flere. Etter en stund kom noen av skuespillerne og bekjente av dem å satt sammen med oss. Praten gikk etter hvert livlig rundt bordet innen det var på tide å bryte opp.

Etter at vi hadde spist dro Bestisen og jeg opp på Gigaboks for å se om de hadde sånne spann fra Bon Bon med drops. De som i Danmark heter Losse-Pladsen og her Søppeldynga. Det hadde de og vi kjøpte hvert vårt. Jeg kjøpte jo også et for noen uker siden, men jeg har ikke tømt det enda. Syntes bare jeg måtte nevne det 😜 Så var vi en snartur innom Rema1000 for å kjøpe kattemat. Jeg hadde kun igjen til i dag, og det var greit å kjøpe opp et lager. Nå har jeg nok til et par etter påske.

For en uke eller to siden kjøpte jeg meg en rød termokopp (måtte matche Forden) på ESSO stasjonen, og inngikk en kaffeavtale. I går skulle jeg teste ut koppen, for å se hvor lenge den holdt på varmen. Det var flere timer det, og gjett om jeg klarte å brenne meg på leppa. Endte opp med den veranda-leppa og så ut som om noe var sprøytet inn i den. Hevelsen har gått ned til i dag, men jeg er fortsatt sår der jeg brant meg. Konklusjonen er at koppen kan være med på tur og holder kaffen varm lenge, men at jeg også må være forsiktig så jeg ikke brenner meg 🙈.

Nå har magen begynt å rumle, så det er vel på tide å lage seg frokost 😉

Håper du får en fantastisk fredda 🥰

12 kommentarer
    1. Så moro med slike forestillinger, og sikkert gøy for de som er med også! 👍 Bra at kaffen er varm, men det er skikkelig vondt å brenne seg på leppa! Jeg har koppen til CirkleK, og fyller som regel cappuccino eller kakao, – er ikke så glad i svart kaffe.😊 Det har blitt godteri på Europris her, men mye tilbud flere steder nå. Koselig å ta fram påskepynten! 💛🐣 Grått her først på dagen også, men nå skinner sola. ☀️ Ha en fin fredag! 🤗

      1. Ja både publikum og de på scenen hadde det gøy, noe skuespillerne selv fortalte når vi satt sammen med dem. Jeg hadde helt glemt hvor varm kaffen holder seg i sånne termokopper, så jeg får vel skylde meg selv. Det går over igjen. Jeg kan drikke cappuccino ol blant, men er nok mest glad i svart kaffe. Jeg har ikke kjøpt inn påskegodt til egget mitt (for det blir jeg aldri for gammel til) enda, og det kan nok være jeg drar på Europris selv for der er det billigst nå. Hadde først tenkt på Yummie Heaven, men de har i grunnen veldig stive priser. Klem 🤗

      1. Ja forestillingen/revyen var veldig morsom, og jeg kommer helt klart til å gå neste gang de setter opp en ny 😉 Det går bra med leppa, bare litt sår som sikkert går over i løpet av dagen eller morgendagen. Klem 🤗

    2. Slike ting er moro. Drar snart ned på messa i Drammenshallen som jeg skrev om i går. Drammenshallen ligger på den andre siden av veien av Strømsø senter hvor jeg skal handle litt etterpå. Var flink i dag tidlig og legge ut middagen til tining, så det ble ertesuppe med pølser i til middag. Bra og rydde litt i fryseren. Bare man sjekker kan man ha mye mat der. Må vel skifte litt før jeg drar må innom elkjøp og kvitte meg med en utgått skøyteledning + en dårlig lader. Håper jeg har flaks på messsa. Ha en fin kveld.

      1. Ble det noen sko på deg når du var på messa? Jeg ryddet skikkelig i fryseren for noen måneder siden, så nå har jeg ikke så mye der. Jeg har en hel pose med gamle ledninger mm og det skal jeg kjøre opp på gjenvinningstasjonen med når jeg har fått ryddet litt mer. Ha en fin lørdag.

    3. kjekt du koser deg ute ,slike rarieteter er det lite av her i bygda så jeg har ikke vært på teater jeg ,men vi har vært på biltur i dag og jeg har virkelig kost meg i sola.
      Kaffen kan være varm i slike termokopper ja,jeg har en sånn kopp som er like brennhet om kvelden som da jeg fyllte på om morgenen ,veldig greit når vi er på langtur i bil

      1. Her i min bydel er det lite aktiviteter å være med på, i motsetning til Lørenskog hvor Bestisen bor. På Lørenskog Hus er det alt fra Stand Up, teaterforestillinger (for barn og voksne), konserter og kino, i tillegg til Strikkekafe og Musikkbingo. Det er stadig noe å være med på om har lyst og anledning. Ja disse termokoppene er veldig fine å ha med på tur, for de holder kaffen varm lenge. En må bare huske på hvor varmt det blir å være forsiktig når man drikker 😉. Ha en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

    4. Den der bensinstasjon-kaffin er ofte fryktelig varm…… godt du har blitt kvitt verandaleppa igjen! Ellers høres det gøy ut med resirkulert moro! God klem <3

      1. Resirkulert MORO var veldig gøy å være med på, og så er det fint å støtte opp om de lokale tingene også.
        Ja bensistasjonskaffen kan være veldig varm den også, men denne gangen var noe jeg brygget her hjemme for å teste koppen. Verandaleppa er historie for denne gangen, og brannsåret er nesten bra det også. Klems 🤗

      1. Jeg forestillingen var veldig gøy å være med på, og så viktig å støtte opp om lokale ting 😊
        Kunne nok ha vært foruten verandaleppa, men jeg fant da ut at kaffen holder seg varm lenge. Det er jo viktig å vite, når man skal ha koppen med på tur. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg