Raggsokker på pinnen 🧶

Heisann!

Ute har det vært ganske variert vær i dag. Det har vært både tåke og snøvær. Temperaturen har ligget på -1C.

Du skjønner at du har vært for lenge i eget selskap, uten inntrykk utenfra når du tror det er fredag. Sånn har det vært med meg i dag, og det var ikke før jeg måtte en tur ned på Coop Xtra at det gikk opp for meg. Ja ja, ikke noe annet å gjøre enn å vente på hælja en dag til 🤯

Formen er litt laber i dag også, så jeg har for det meste sittet å strikket på raggsokken min. Gruet meg noe vanvittig til hælen, men det gikk som en drøm og jeg har nå kommet forbi den. Har nettopp begynt å jobbe meg mot tærne. Så langt er jeg veldig fornøyd med resultatet 🥰

Når jeg får ordentlig taket på å strikke vanlige raggsokker, skal jeg prøve meg på noe mer avansert med masse mønster.

Jeg har ikke bare strikket i dag, men også omorganisert plantene mine. Har flyttet de som ikke krever så mye lys lengre inn i stua, og de andre nærmere vinduet. Må også bytte den ene pæren i lampetten sånn at plantene får mer lys. Det får jeg heller gjøre over helgen, hvis jeg da ikke stikker ned på Bryn i morgen 🤔

Håper du har hatt en fin torsdag 🥰


10 kommentarer
    1. Deilig med sokker med lang vrangbord!
      Får vel finne fram strikketøyene mine (strikker alltid et par strømper samtidig – men annenhver gang, da 😉 ) igjen snart.
      Ha en fin fred…. – eh; torsdagskveld ^^

    2. Hjemmestrikka sokker er best! 😀👌 Jeg har ikke strikket så mange, men noen par, og det å ta opp masker ved hælen så det blir pent, er det vanskeligste synes jeg. Ønsker deg fortsatt god bedring! 🤗

      1. Helt enig, hjemmestrikka er best. Disse jeg holder på med nå er nok det 3dje paret jeg strikker i hele min karriere som strikker. Har igjen et par cm på første sokken, og prøvde den akkurat nå å den satt som et skudd. Tusen takk, formen er heldigvis litt bedre i dag 🥰

    3. Deilig med raggsokker. Drittvær i dag med mye vann men det er mye bedre med vann enn is. Dagene går og det er snart skuddårsdagen. Det betyr noen ekstra timer søvn og timer foran PC-en det. – Du har fått en melding i nettbanken din, derfor er konto sperret, fikk jeg til svar i sparebanken 1 i dag. Har konto i 2 banker men bruker bare den ene til nette men jeg håper jeg klarer og fikse det selv. Ikke greit men man lærer av alt. Det er helg og det er hele tre små operastunder i Oslo jeg kunne ha tenkt meg. Med litt flaks kan jeg rekke to men d lar bli med den ene. Kanskje jeg drar innover. Må ha litt luft. Håper helsa di er bedre og at du er feberfri. Ha en fin kveld.

      1. Er man kald på føttene er det godt å trekke på seg et par raggsokker, noe jeg ikke har så mange av lenger. Var en snartur nede på Bryn senter for å hente medisinen til Vinja nå nettopp, og det var store innsjøer over alt med vann. Det gikk greit å kjøre igjennom dem. Var det riktig at kontoen hadde blitt sperret, eller var det SPAM. Vet at SpareBank 1 kunder har fått en del sånne meldinger som ikke stemmer. Ha en fortsatt fin fredda 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg