Pulsvarmere i Candyfloss garn…., men ikke helt ferdig🧶

Heisann!

Jeg fortalte i går at jeg hadde kommet i gang med å strikke pulsvarmere i Candyfloss garn. Planen var at jeg skulle strikke de ferdige i går, men så begynte jeg med så mye annet at de ble bare liggende.

De er fortsatt ikke ferdige, men tenkte jeg skulle vise hvilke farge nyanser det er i det nøste jeg strikker av. Jeg kjøpte jo to nye nøster i fall jeg ikke skulle ha nok garn til genseren, men det var litt andre farge nyanser å heldigvis slapp jeg å bruk det. Fargene i dette nøste går i turkis som går over i oransje, som igjen går over i blålilla og deretter rosa. De siste to fargene blir ikke så synlig på pulsvarmerne, men ettersom jeg skal strikke tommel vil de bli blålilla. 

Jeg er ikke noe glad i å strikke på 4 pinner, og syntes mange ganger at det er vanskelig å få det jevnt over alt. Ser at noen masker er litt løsere enn andre, men når jeg har de på meg så syntes ikke det. 

Skal komme med et bilde når de er helt ferdige, kanskje senere i dag 🤔

 

16 kommentarer
    1. Fine farger på de også! 😃👍 Godt å ha pulsvarmere, – enklere å ha på enn votter når det ikke er så veldig kaldt.

    2. Det blir fint og det er mye varmt tøy man trenger om dagen. Ser på Detmenskoret koret for tiden, herlig opplegg og en gjeng med fine mennesker det der. Tømmer kjøleskapet for tiden, spiser meg ut av det. Sikkert 5-6 tuber med kaviar og majones, må få start på nye vaner slik at alt blir bedre. Må rydde i en annen skuff hvor jeg har hvetemel, sukker og den slags. Det koster liksom mer enn det smaker når man har for mye av noe. Ha en fin kveld.

      1. Ja det trenges varmt tøy når gradene krabber langt ned på det blå. Jeg håper formen er såpass at jeg kan tine fryseren i morgen, for det trenges virkelig nå. Jeg fikk tips av en blogger om Dementskoret, men jeg har ikke fått sett det enda. Ha en fin kveld.

      1. Garnet er så mykt å deilig, og fargene så fine 🥰 Jeg ble akkurat ferdig med pulsvarmerne nå, og har festet tråder på dem og genseren. Skal legge ut bilde av dem i kveld eller i morgen 🤗

    3. Flotte farger på pulvarmerne dine.🤩🧶
      Det fins rundpinner som er 30 cm lange.
      Det bruker jeg på sokker og votter og det er mye lettere å strikke med enn 5-pinner.🤗
      Ha en fin strikkekveld!🧶

      1. Tusen takk 🥰 Jeg visste ikke at det fantes så korte rundpinner, men skal jammen kjøpe meg det. For det er et mareritt å strikke med 4 pinner. Ble nettopp ferdig med pulsvarmerne og har festet tråder på dem og genseren. Så nå sitter jeg å lurer på om jeg skal strikke et skjerf av resten av garnet? Klem 🤗

    4. Godt med pulsvarmere! Jeg bruker den korteste rundpinne eller strikker frem og tilbake på rundpinne og syr sammen etterpå….. fire pinner er noe herk! 😀

      1. Jeg foretrekker pulsvarmere fremfor votter eller vanter, for jeg liker å få luft på fingrene. Selv når det er kaldt ute. Jeg har også laget noen hvor jeg syr sammen til slutt. Fikk tips fra Elin (Strikkekjerring) om at det finnes rundpinne som bare er 30 cm, og det skal jeg kjøpte meg så slipper jeg å bruke 4 pinner neste gang. Ha en fin dag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg