Plutselig ble ikke ettermiddagen som planlagt….

Image by Kurt Bouda from Pixabay

Hei og god formiddag!

Ute er det grått i dag og akkurat nå begynte det å duskregne. Temperaturen ligger på +13,8C.

I natt har jeg ikke sovet så godt, ettersom tankene har surret rundt oppe i hode. Det var helt umulig å tømme det for gårsdagens hendelser. Til slutt gled jeg nok inn i drømmeland og var borte noen få timer.

Jeg fortalte i går at Bestisen var veldig dårlig, og hadde fått påvist lungebetennelse. Hun hadde fått en hastetime på Ahus i dag til røntgen og flere blodprøver, og spurte om jeg kunne kjøre henne. Det sa jeg selvsagt ja til. Så rundt kl 18 i går ringte hun meg igjen, og fortalte at fastlegen hadde ringt henne å sa at de hadde fått tilbake blodprøvene hun tok der. De var ikke bra så hun fikk beskjed om å reise til Ahus for å legges inn. Hun spurte da om jeg ville kjøre henne bort, noe jeg selvsagt gjorde. Jeg satt sammen med henne på akutten til hun ble lagt inn. Nå på morgenen fikk jeg melding fra henne om at det var en kraftig lungebetennelse hun har pådratt seg. Så nå ligger hun der å får antibiotika og hadde fått beskjed om at hun måtte være der en stund. Hva en stund er vet jeg ikke 🤔. Niesen hennes skal besøke henne i dag, og så stikker jeg opp en tur i morgen ettermiddag. I dag skal jeg se til Felix the cat, sånn at han har ren do og mat og gi masse kos om han vil ha det 😻.

Om litt skal jeg dra ut for å handle inn sand og mat til Felix, noe Bestisen ikke hadde orket, og så blir det en tur på Plantasjen for å kjøpe blomster i balkongkassen. Skulle ha plantet på gravlund også, men tror jeg venter til etter 17 mai. Kan hende jeg forandrer mening om det slutter å regne.

Nå skal jeg nyte resten av dagens første kopp med kaffe, og forsøke å senke skuldrene litt før jeg fortsetter med dagens gjøremål.

Håper du får en fin tirsdag, og dagen før dagen 🥰

8 kommentarer
    1. Godt hun har en observant fastlege som sørget for å få lagt henne inn! ♥️ På sykehuset er hun i trygge hender, og de passer på å gi henne den behandlingen hun trenger. Bra hun har deg og andre som tar vare på henne og katten 🤗 Ønsker deg en god tirsdag! 🤗

      1. Ja det var jammen godt de tok blodprøver hos fastlegen, ellers vet jeg ikke hvordan dette ville ha gått. Snakket med henne i dag, og da kjedet hun seg der hun lå når hun ikke sov, hihi. Jeg var hjemme hos henne å matet Felix og ordnet doen hans. Hun hadde ikke orket å gjøre noe på en uke, så det var litt rotete der, og da tok jeg meg tid til å rydde litt så det blir litt hyggelig for henne å komme hjem igjen. Ha en fin tirsdagskveld 🤗

    2. Ikke artig når ens beste venn blir syk, men hun er heldig som har deg (og sikkert du som har henne). Bra hun får hjelp, så ønsker jeg god bedring snart. Bra en kan få hjelp. Og bra pusen får hjelp også, med ny sand og alt. Håper du har en god 16. mai. Her skal jeg straks pakke ned mat og klær, drar til mor for å feire sammen med henne. Overnatter til i morgen. <3

      1. Jeg skal være så ærlig å si at jeg ble ganske urolig når jeg hentet henne i går, for hun så virkelig elendig ut. Nå får hun medisiner og er under kyndig hjelp. Hun sa i dag at hun kjedet seg, for det skjer ikke så mye rundt henne, hihi. Jeg var i dyrebutikken og kjøpte sand og tørrfór/våtfór før jeg dro opp å tok meg av Felix. Han var veldig glad for at jeg kom. Håper du har en fortsatt fin tirsdag og at du og moren din får en fin 17 mai. Klems 🤗

    3. Håper virkelig at det går bra med Bestisen. Der hvor hun er nå er en trygg havn og det er folk der hele tiden som sitt fag. Her har det vært full fart i hele dag. Så nå er de på tide og slappe av litt. Ha en fin kveld.

      1. Det var skremmende å se henne så dårlig, men nå får hun medisin og flinke sykepleiere som tar hånd om henne. Skal overbringe hilsen til henne. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg