Plantene mine trenger sårt litt TLC ❤️

15 januar 2017

Heisann og hoppsann!

Ute har snøværet blåst seg bort og blitt erstattet av en nesten blå himmel. Temperaturen har sunket betraktelig fra i går til i dag, og har landet på -12,4C 🥶

Er det flere enn meg som irriterer seg over at vi ikke lenger kan endre skrifttype, størrelse og farge?? Jeg syntes denne klassiske skrifttypen er kjedelig, og har lenge brukt noe annet. Det kan jeg ikke lenger og det er noe skit. Har sendt dem en mail og spurt om hvorfor og om det kommer tilbake igjen, men har ikke fått noe svar… 😒

Satt å kikket på gamle blogg innlegg, og kom over bilde over her fra 15 januar 2017. Var ikke mye snø det året i januar, men veldig glatt til til tider. Jeg skrev at jeg slet med å komme meg opp fra t-banen, hvor det for det meste var speilblank is hele veien opp til meg på de stormfulle høyder. Tror det var da jeg gikk til anskaffelse av brodder 🤔

I går brukte jeg mye av dagen på å hekle på mosaikk pleddet mitt, og ble ferdig med en rad på 7 ruter som egentlig skal sys sammen i dag. Når jeg holdt pleddet opp syntes jeg det ble litt vel bredt, så nå har jeg bestemt at jeg heller skal ha det som i utgangspunktet var lengden bli bredden. Vurderte en ekstra rad, men med pyntekant på noen omganger er ikke det nødvendig. Tenker at jeg trenger bare 2 rader til så er det langt nok, for det rekker meg nesten opp til armene nå. Skal bli så deilig å bli ferdig med pleddet, for jeg har holdt på med det ganske lenge….

Jeg har vært litt sløv med å vanne plantesamlingen min, så det må jeg gjøre i dag for noen av dem henger med bladene sine å ser veldig triste ut. Det er dessverre noen som ikke er levedyktige lenger, og de skal jeg kaste. Det kommer ikke til å bli tomt i vinduskarmer og potteskjulere allikevel, for om du har fulgt meg en stund så husker du kanskje at jeg gikk helt berserk i 2023 og kjøpte litt vel mange planter. De fleste av dem hadde jeg egentlig ikke plass til 🙈.

Hadde egentlig tenkt meg ut i dag, men tror jeg utsetter det til i morgen. Da må jeg uansett ut for jeg skal til frisørdamen og få litt orden på fjonene. Skal virkelig bli deilig å få litt fasong på håret igjen, for det har blitt langt og lite samarbeidsvillig om morgenen når jeg forsøker å få orden på det. Trodde ikke det var så lenge siden jeg var der sist, men jammen har det gått nesten 9 uker siden 😯

Håper du får en fantastisk mandag og start på uken 🥰

16 kommentarer
    1. Litt av et snøvær igår kveld, men idag ble det klarvær og kaldt igjen! 🌨️☀️🥶 Godt å snart være ferdig med pleddet ditt! Jeg går lett lei store prosjekter, så all ære til deg som tok fatt på det igjen! 👏 Plantene liker seg mer og mer framover, – moro å se hvordan de vokser og trives! Ha en fortsatt fin dag og kos deg hos frisøren imorgen! 🤗

      1. Ja det kom ganske mye snø utover ettermiddagen og kvelden, men heldigvis så ga det seg i løpet av natten. Hadde nok trives bedre med grader under -10 minus, men alt er bedre enn -20. Jeg tror ikke jeg helt hadde tenkt at det ville være så mye jobb med pleddet, og det er nok derfor det har blitt liggende så lenge. Nå ser jeg heldigvis en ende på det 😊 Ja nå som dagene blir lenger og lyset igjen kommer inn i heimen, trives plantene bedre og bedre. Allikevel er det en del som ikke klarer seg, livets sirkel. Ha en fortsatt fin dag, klem 🤗

      1. Bare hyggelig 🥰 Ja nå var det på tide å bli ferdig med et av disse langtidsprosjektene mine. Regnet ut at jeg bare trenger å lage 5 ruter til, og så kan begynne på pyntekanten rundt 😊

      1. Mange syntes november og desember er de verste månedene, for det er så mørkt. For meg så er det januar som er den verste og den lengste måneden. Vi kan ikke gjøre noe med det, så vi får bare ta dagene som kommer å fylle de med noe spennende å interessant i mens vi venter på våren. Klems 🤗

    2. Veldig kjedelig når man ikke får endret skrifttyper og farger, ja. Men jeg tror det fungerer som vanlig hos meg… Har du trykt på den “knappen” som ligger to hakk til høyre for knappen for linker, til venstre for “T”?
      Plantene mine har det fint, i alle fall de to som er igjen. De to aloe vera-plantene som overlevde etter nyttår… 😀

      1. Jeg takket deg i dagens blogg innlegg, men gjør det her også. Tusen takk, for info om knappen som løste mysteriet ❤️ Det verste er at det er ikke lenge siden jeg trykket på de forskjellige knappene på menylinjen, for å minne meg selv på hva de inneholdt. Så det var nok jeg som hadde klart å trykke bort redigeringsikonene 🙈 Nå er alt tilbake til normalen igjen. Det er ikke alltid like lett å få planter til å overvintre med den tørre luften som er inne. Jeg er fornøyd at noen av dem gjør det 😉 Ha en fin tirsdag, klems 🤗

      1. Du har selvsagt helt rett i det, og vi har hatt mange flotte soldager nå i januar. I dag skal det komme en del snø igjen, men jeg håper og krysser fingrene at det blir etter at jeg har vært ute. Ha en fortsatt fin tirsdag, klems 🤗

      1. Jeg kan godt komme på kaffe og kjeks, men plantene mine vil jeg ikke gi fra meg. Blir jo så tomt å rart her da vettu. Tenker heller at jeg må prøve å finne planter som passer til den temperaturen og luften jeg har i heimen, i stedet for å kjøpe bare for at det ser spennende ut 😉 Ha en super torsdag, klem 🤗

        1. Hehe.. trodde jeg skulle lure til meg noen flotte planter. Uansett, du vet hvor Drammen er, og du vet hvor jeg er, og jeg har alltid kaffe 😁 og det er også flere fine kaffesteder og cafeer her mm 😜🐰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg