Plantehallen på Lørenskog, og middag hos Al Dente på Bryn senter

Heisann og hoppsann!

Nå begynner det snart å regne igjen, for endte gangen i dag. Det var jo ikke så ille på formiddagen, men så har noen dratt ut proppen av skyene flere ganger…

Jeg møtte Bestisen etter at hun var ferdig på Yoga, men hente henne gjorde jeg ikke for jeg ble forsinket. I stedet gikk hun bort til Plantehallen og så møttes vi der. Å der var det bare å hente fram en handletralle, for nå skulle det kjøpes blomster.  Jeg hadde jo igjen å kjøpe og plante flere blomster i plantekassene ute, og jeg plukket med meg litt av hvert. Sjekk ut bildene under her…

En hvit eller kanskje gul lilje i blå potte

Det er plass til en blomsterpotte foran den nederste plantekassen, og der skal den nye liljen få stå har jeg tenkt. Har aldri hatt det ute i bedet før, så det blir spennende.

En hvit rose, en oransje Georgine og en rosa rose.
To gule Georginer og en Chocolate Cosmos blomst
Nærbilde av selve blomsten til Chocolate Cosmos blomsten

Jeg kjøpte bare to potteroser (hvit og rosa) i stedet for de store denne gangen, og er jeg heldig så kommer de til å klare seg fint ute i plantekassen. Georginer er så vakre og lyser så fint opp, så jeg måtte ha et par gule og en oransje. I tillegg ble det en Chocolate Cosmos blomst i mørk burgunder. Det hadde jeg så lyst på i fjor, men av en eller annen grunn kjøpte jeg det ikke.

Lavendel av sorten Anouk

Jeg bare elsker Lavendel, så jeg kjøpte 3 stk av sorten Anouk. Tanken var å sette to ute og ha en på balkongen, men nå tenker jeg at jeg skal sette alle ut. Humlene er jo så glad i Lavendel også, så da har de noe ekstra ved siden av Klokkebusken som jeg har allerede inne i kroken.

Lavendelen jeg kjøpte sommeren 2021, og som har overvintret.

Lavendelen på bilde over her kjøpte jeg i fjor sommer, og når høsten kom så den litt trist ut så jeg lot den bare stå og tørke. Jeg var sikker på at den var ferdig, og bestemte meg for å kaste den når våren kom. Se det ville den ikke vite noe av, og begynte å komme med nye blader. Nå for ikke mange dager siden oppdaget jeg søte små blomster i toppene. Så nå får den lov til å stå en sommer til 🥰

Planen var at Bestisen skulle bli med hjem til meg etter at vi hadde hvert hos Plantehallen, sånn at jeg kunne få alle blomstene i jorden. Været ville noe helt annet, for når vi kom hit begynte det å bøtte ned. Da var det ikke noe annet å gjøre enn å sette dem ut på balkongen. Puttet alle bortsett fra Liljen i plastposer og vannet dem godt for de var litt tørre. Så nå håper jeg at været er bedre i morgen, sånn at jeg får plantet de ut da.

Etter at vi hadde avlevert blomstene her hjemme, dro vi videre ned på Bryn senter og spiste litt mat hos Al Dente. Jeg valgte en Ceasarsalat med litt vel mye kylling på. Godt var det, men alt for mye mat. Jeg snakket med kokken etterpå og berømmet maten, men sa at de burde ha to størrelser. Ikke alle er like storspiste, men jeg tviler vel på at de kommer til å tilby liten og stor tallerken 😉

Akkurat nå er himmelen blåaktig og det ser ut som om det skal komme tordenvær ⛈️ Håper ikke det, for det holder at det regner.

Ha en fortsatt fin fredag 🥰

 

8 kommentarer
    1. Så flotte blomster!😀 Da blir det fint i pallekarmene dine, og disse blomstrer hele sommeren også. 🥰

    2. Så mange nydelige blomster, nå ble jeg fristet til å shoppe litt altså! Skjønne var dem 💚
      Håper dem reduserer menyen litt da, ikke alle trenger så digre porsjoner og man vil jo ikke kaste mat!

      1. Tusen takk 🥰 De hadde så mye fint his Plantehallen, men jeg måtte begrense meg. Har akkurat vært ute å plantet alle sammen. Kommer et eget innlegg litt senere. Det burde være sånn at de tilbyr liten og stor porsjon, for jeg er redd for at det blir kastet mye mat ellers. Ha en fin lørdag, klem 🤗

    3. Mye fint av planter man kan få tak i. sjøl har jeg ingen – det blir fort for mange ting syns jeg. Sovna kl 20 i går kveld men våkna kl 22. La meg igjen ved midnatt. Det blir en fin helg med sol så nå er det sommer. Det jeg veit av dagen er at jeg skal vaske litt igjen så vil tiden vise hva det blir til. Ha en fin dag.

      1. Jeg må bare omgi meg med planter og blomster, ellers trives jeg ikke. Mye regn i går, men i dag er sola tilbake og det er veldig fint ute. Ha en fin lørdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg