Planlegger dagen over den første kaffekoppen ☕

Image by Андрей Баклан from Pixabay

Hei og god fredda!

Ute er det fortsatt grått, og innimellom kommer det noen veldig små snøfnugg som virvler i vinden. Temperaturen er på -0,1C.

Sitter å nyter den første koppen med kaffe, og tenker over hva jeg skal gjøre i dag. Jeg har mest lyst til å bare være inne, men jeg må se å få tatt opp Georginene mine ute i pallekarmene. Er jo veldig spent på om det er noen knoll på dem, for da skal de legges i kjelleren til over vinteren. Så skal jeg flytte inn Ildtoppene fra balkongen. De er jo ikke vant til varmen inne, så de kommer vel til å få sjokk når de kommer inn tenker jeg. Det er 5 stykker, og jeg vurderer å bare beholde en av dem. Dels for at de andre 4 ikke er noe fine lenger, men også pga plassen.

I går kveld var jeg hos Bestisen sammen med 5 andre strikke damer, til en koselig kveld med mye skravling og strikking. Jeg strikket ikke så mye, kun noen få omganger på arm no 2 til Crush-genseren og ble ferdig med den. Nå blir det en pause i strikkingen til skulderen er bedre, men også inntil jeg får kjøpt meg en lengre rundpinne. Jeg har kun en 80 cm, som blir for kort når begge armene skal innpå. Hadde ikke trodd at det skulle holde med 3 nøster til genseren, men det gjør det jammen.

Så var det skulderen min som til stadighet krangler og gjør livet surt for meg. Den er ikke noe god i dag kjenner jeg 🥺 Det går greit så lenge jeg gjør noe hvor armen kan henge ned, men hvis jeg må løfte den i en eller annen stilling går det ikke så bra. Allikevel er det ting jeg må få unna i dag….

Vaskemaskinen går for fult ute på badet, og den er så full at jeg var litt bekymret for at det skulle være for mye. Jeg fikk allikevel ikke plass til alt sammen, så jeg får ta en maskin i morgen også når dagens ladning er tørr.

Kaffekoppen er tom og det er på tide å komme seg opp av godstolen og røre på seg.

Håper du får en fin fredda 🥰

 

16 kommentarer
    1. Da har vi omtrent det samme været, men litt kaldere her. Utpå veien her er det snøføre og veldig glatt, men bedre når man kommer lavere ned. Så koselig med strikketreff, men kan være like greit å bare prate også. Jeg merker strikkinga på skuldrene, og når du begynner på raglanfellingen blir det jo så tungt når alt er hektet på. Ønsker deg riktig god bedring med skulderen! Klem

      1. Tusen takk 🥰 Skulderen er ekstra grinete i dag, men den bedrer seg nok igjen. Det er ordentlig guffent ute nå, men kler man seg godt så går det greit. Heldigvis så er det ikke så glatt på veiene her hos, og det er godt. Jeg har blitt veldig glad i disse strikke treffene våre, og disse jentene/damene er jo så koselig. Hadde aldri trodd at jeg skulle bli kjent med og få så gode venner i voksen alder. Jeg må nok ta det med ro noen dager med genseren til skulderen er i bedre form, for det er som du sier tungt når alt skal inn på en pinne. Klem 🤗

      1. Det kan slite ganske bra på skuldrene når man strikker, så det er nok best å være forsiktig. Så nå får håndarbeid ligge i ro noen dager for min del. Ha en fin fredda 🤗

    2. Her er det ikke lovet snø før på søndag, så jeg får lade opp til en tur i solskinn i morgen. Kan nok bli ett av de siste øyeblikkene på bar bakke i år. Jeg gleder meg litt til snøen kommer og det blir lysere og mer reinslig. Ha en flott helg!

      1. Ja det er meldt mer snø her også til søndagen. Håper det ikke blir så mye, for jeg skal på busstur til Strømstad. Jeg er ikke så glad i snø og vinter, men det blir helt klart lysere ute 😊

    3. Det er litt vinter om dagen så det blir nok mere vinter snart. PC- en hjemme er i ulage så jeg mista nette i går men håper det ordner seg uten at jeg må hjelp fra Ontech data. Er på biblioteket som ligger greit til med tanke på jobben. Gikk rett i banken og fikk ordna noe der, flaks at det var få folk her da. Liker ikke at noen står bak meg når jeg er i banken på biblioteket. Dagene går og man må alltid ha litt kroner i tilfelle noe skjer. Kjipt at det med bilen din kosta såpass. Nå skal jeg hjem til restemiddag og alt det vanlige. Tenkte at jeg skulle ta en skogstur i morgen, laga kakao og kose meg med et bål. Det liker jeg godt, er sikkert opera i Oslo i morgen men er usikker om jeg drar. Vil lade opp til desember og vil heller jodle litt da på ymse vis. Håper det går bra med helsa di fremover. Ha en fin kveld,.

      1. Ja det kom litt snø både i går og i dag, men heldigvis ble det ikke til noe… Så nettopp at det er spådd mer snø til søndagen, så vi slipper nok ikke helt unna tenker jeg. Kjedelig at du mistet nettet, men det er kanskje noe du kan gjøre selv for å rette det opp. Det er en god stund siden jeg var på biblioteket, men har tenkt meg en tur ned på det nye om ikke så lenge. Ha en fortsatt fin fredda.

    4. Mye gråvær om dagen..men i morgen er det meldt sol heldigvis ! Fint du koste deg i “strikkelag”..strikkinga er jo ikke det viktigste.. Satte akkurat på en vaskemaskin jeg også..ellers skal jeg ikke gjøre stort annet enn å blogge litt før jeg skal se på tv i kveld 🙂 God helg og god bedring med skuldra <3

      1. Tusen takk 🥰 Skulderen er en stor plage om dagen, men det blir vel bedre snart. Ja her på Østlandet har det vært mye gråvær den siste tiden, og kommer solen i morgen blir jeg veldig glad. Du har helt rett, strikkingen er ikke det viktigste. Det er mer at vi treffes og har noen hyggelige timer sammen. Det var godt å få vasket klær i dag, for det var tomt for både undertøy og sokker så det var nødvendig. Jeg har for det meste vært inne selv i dag jeg også, var bare ute å tok opp Georginene mine. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

    5. Vinteren er på tur til dere også, skjønner jeg.❄️
      Da er det nok lurt å ta inn blomstene.🤗
      Det blir jo spennende om du har fått noen knoller på georginene dine.
      Ha en fin fredagskveld!🤗

      1. Ja vi har fått en liten forsmak på vinteren, og mer skal det visst nok komme på søndagen. Jeg var ute å tok opp Georginene mine, og til min store glede hadde alle 3 fått knoller. Vel å merke i litt forskjellige størrelser. Ha en fortsatt fin freddaskveld, klem 🤗

      1. Jeg storkoste meg virkelig sammen med strikke damene i går, og gleder meg allerede til neste gang vi møtes. Dagen, ettermiddagen og kvelden har vært fin, og nå er det tv som gjelder 😉 Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

      1. Ja den skulderen er et herk og vil ikke samarbeide mye om dagen dessverre. Jeg prøver jo å strikke litt, men det går ikke så veldig bra. Strikke treffet i går var veldig hyggelig, for disse damene er så flotte og fine å være sammen med. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg