Plagsom allergi, trøtt og koselig med besøk i går

Image by Ralph Klein from Pixabay

Heisann!

Ute er det litt ubestemmelig vær nå på formiddagen. Da jeg våknet for litt over en time siden skinte sola, men nå har et tynt lag med skyer skjermet for solstrålene. Temperaturen var og er varmere enn i går på denne tiden med +4,5C.

Formen er ikke akkurat på topp denne søndags formiddagen, for jeg har nesten ikke sovet i natt. Dels min egen skyld som ikke helt klarte å komme meg i seng normalt i går, men også for at allergien slo inn + at nakken og armene mine ikke var i det beste humøret. Så nå sitter jeg i stua med øyelokkene hengende ned over kinnbena og føler meg veldig trøtt og sløv. Da fikk jeg sagt det, og så blir det ikke noe mer syting om det…

I går var det veldig stille fra meg, og forklaringen på det er så enkel at jeg rakk ikke å åpne laptoppen. Etter at jeg var ferdig med Vinja sitt morgenstell, satte jeg i gang og rydde opp i heimen før jeg gikk løs på badet med vaskefille og mopp. Det er et pes å ta badet, for det er lite og trangt så hele greia blir rett og slett en slitsom treningsøkt. Når badet var tatt ble det tango for to med støvsugeren, til Vinja’s store skrekk. Hun hater støvsugeren, selv etter at den har bodd her i over 3 år, og gjemmer seg i skapet. Etter det rakk jeg å sette baken ned lenge nok til at jeg fikk spist en kombinert frokost og lunch.

Når klokken nærmet seg 15 dro jeg opp og hentet Bestisen, som skulle være hos meg i går. Ofte tar hun bussen hit og så kjører jeg henne hjem på kvelden, men hun har fortsatt vondt i benet etter at hun ramlet så da tok jeg en ekstratur. Det var jo så nydelig vær så det var godt å komme ut å trekke litt luft 😊

Det ble en veldig hyggelig ettermiddag og kveld med strikketøy i hendene, masse skravling, deilig mat og så resten av sjokoladekaken fra bloggen hadde bursdag. TV’n sto på hele kvelden, men jeg tror egentlig ikke noen av oss fikk med oss så mye. Derfor skal jeg se Alle mot 1 om igjen senere i dag 😉

På tide å løfte baken fra stolen og lage seg en sen frokost, som skal bestå av 2 bløtkokte egg og et par skiver brød.

Håper din søndag blir godt 🥰

 

9 kommentarer
    1. Kos at dere trives i hverandres selskap. La meg tidlig i går, oppdaget ikke at jeg vant 45 kr på lotto før jeg fikk sms om det. Alle monner drar men hadde smakt bedre med 3-4 nuller bak 45-tallet. Var en kjapp tur i byen i formiddag, måtte ha telekort så ble det en tur innom Baker Hansen. Tenkte på om jeg skal ta en middag i byen siden i dag men lommeboka sier nei og det er mulig jeg får besøk i morgen så kan heller vente til da. Skal snart fortsette på den islandske serien Mørk Hamn, ble ferdig med Familien Adampour i går så tror jeg har en episode igjen av svenske Sorgen og jeg. Så det blir noen timer foran pc-en, av den grunn av at sårene må gro på beinet. Kjipt men greit nok. Kommer dager etter denne. Ha en fin dag.

      1. Ja Bestisen og jeg trives veldig godt i hverandres selskap, og vi har jo kjent hverandre siden vi var bare 18 år. Vi trenger ikke alltid å si noe, men sjelden det er stille altså. Telekort, er det kontantkort til mobilen? Hvis ja, er det ikke lettere å fylle på via app på mobilen da? Jeg så Familien Adampour forrige helg, og for et lydnivå og energi. Det hadde ikke jeg orket trur eg… Nå sitter jeg å ser på Alle mot 1 på nytt, og etterpå skal jeg se Outlander på Viaplay som jeg hadde helt glemt. I morgen kommer det jo en ny episode. Ha en fin søndag 😊

      1. Ingen av oss har en stor omgangskrets, så derfor er det så hyggelig å møtes på disse lørdagene 😊 Vi har kjent hverandre siden vi var 18 år, og når ingen av oss har en mann/samboer som krever oppmerksomhet så kan vi jo likegodt finne på noe gøy sammen vi. Ha en fin søndag 🥰

    2. Da fikk du gjort mye igår, og herlig når lørdagsvasken er unnagjort🙂. Så koselig dere har det, og veldig mye bedre enn å måtte sitte alene, – flere som bor alene som burde gjøre det sånn. 👍 En fortsatt fin søndag ønskes deg også! 🥰

      1. På lørdag lå jeg ikke på latsiden, og det fikk jeg igjen i går… Det var verdt det, for vi hadde det veldig koselig når Bestisen kom. Bor man alene og ikke har alt for mange venner, er det viktig at man ikke murer seg inne. Så viktig med disse hyggekveldene våre, dels for at det faktisk er hyggelig men også for at det er viktig å møtes og prate litt/mye. Ha en fin mandag 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg