Pjusk 😧, kalkunen kjøpt inn 🦃 og duster i trafikken 🚘🚖

Image by Jens Zieschank from Pixabay

Heisann og god lille lørdag!

I går hadde vi en nydelig vinterdag med sol, og gode temperaturer. I dag er det overskyet, og temperaturen har krabbet ned på blått igjen med -5,1C.

Det straffer seg å spise mye god mat og for ikke å snakke om godis, og i går fikk jeg smake på det. Da sa magen at nå holder det, og jeg endte opp med å trimme fra tidlig på morgenen til langt ut på dagen. Veldig kjedelig, for jeg var nemlig invitert til Bestisen på skinkestek middag som jeg hadde gledet meg til. De ble bare to stk for to andre også var syke… Jeg har derfor bedt meg selv på restemiddag på nyåret 😉 Formen er ikke helt på topp i dag heller, så jeg tar det med ro her hjemme i dag også.

Når magen roet seg ut på ettermiddagen i går dro jeg en kjapp tur ned på Coop Xtra for å handle inn noen ting jeg måtte ha. Når jeg først var der kjøpte jeg med et marinert kalkunbryst på ben og rosenkål til nyttårsaften, men jeg glemte å kjøpe saus så det får jeg gjøre en annen dag. For at jeg ikke skal glemme å ta kalkunen ut av fryseren dagen før, har jeg lagt inn en påminnelse på mobilen. Hadde ikke gjort det med ribba før jul, og fikk krydret den litt sent men det så ikke ut til å ha gjort så mye 😉

I forbindelse med at jeg skulle ut å handle i går, var jeg litt bekymret for hvordan det ville være å kjøre. For det har vært ekstremt glatt enkelte steder her i Oslo de siste dagene. Her oppe på “De stormfulle høyder” var det ikke så ille. Jo da, det var mye is i veien, men vegvesenet hadde vært ute å skrapt så dekkene fikk godt tak på isen. Jeg kjørte allikevel forsiktig, noe alle andre også gjør…

Det eneste som irriterte meg i går, og andre dager også, er disse som tror de har så stor bil å kjører 1,5 meter unna parkerte biler. Som forventer at vi som ikke har noen hindring skal kjøre opp på fortauet for å slippe dem fram, DET SKJER IKKE når jeg kommer, for vil de forbi må de svinge unna når jeg ser de har plass til det på sin side. Blir de forbanna, å ja det kan du skrive opp. Bryr jeg meg, absolutt ikke!!! Om det er noe jeg ikke er begeistret for, så er det mennesker som tar seg til rette i trafikken. Du vet, de som tror at trafikkregler og sunn fornuft ikke gjelder dem. Du har sikkert truffet på dem du også.

Da var 2 skiver med leverpostei m/sylteagurk spist opp, og det er på tide å fylle opp dagens første kopp med kaffe. 

21 kommentarer
    1. Deilig med sola i går 🙂 Vi har pleid å ha Kalkun/kalkunbryst på Nyttårsaften..men tror bare det blir pizza eller noe slikt i år. 🙂 Kjedelig med glatta om dagen.. så man må både kjøre og gå i rolig tempo… Fortsatt god jul og god bedring 🙂 Klem<3

      1. Ja det var så godt med sol i går, og den var oppe lenge nok til at den traff stueveggen min 😉 Jeg pleier ikke å kokkelere så mye ellers i året, derfor gjør jeg en litt ekstra innsats på julaften og nyttårsaften. Ikke noe galt med pizza heller 🥰 Ja det er veldig kjedelig når det er så glatt som det er nå om dagen, så man må virkelig være forsiktig og ha på brodder når man skal gå. Ha en fortsatt fin romjul du også, klem 🤗

    2. Her venter vi bare på den første stormen av flere på rad som ventes de neste dagene.😱
      Kalkunbryst er lurt å kjøpe når man ikke er så mange som skal spise.🤗👍🏻
      Håper formen bedrer seg.
      Riktig God bedring!🤩🥰

    3. Vi tar det stille og rolig her på nyttårsaften Men satser på noe god mat som VI liker 😀 Kalkun og kylling er gode saker. Tar nok lettvarianten av dette også vi 🙂

      1. Det var meningen at vi skulle være 3 på nyttårsaften, men den ene er fortsatt syk og har valg å bli hjemme. Deilig med stille og rolig nyttårsaften, men jeg tror det blir fest så det holder oppe i etasjene 🥳 Kalkun er perfekt, og så lager den seg omtrent selv. Håper du får en fin nyttårsaften 🥳

      1. Kalkun er veldig godt, og disse kalkunbrystene på ben som er ferdigmarinerte er perfekt på nyttårsaften. De lager seg nesten selv 😉 Det er fortsatt veldig glatt på sideveiene og på gangveiene her i byen, og jeg kvier meg for å dra ned på gravlund i dag. Får ta på meg brodder, så går det vel bra. Formen er helt grei igjen så jeg er klar til en rolig nyttårsfeiring. Håper den siste dagen i 2022 blir fin 🤗

    4. Er trett mener nettopp ferdig med dokumentaren om Lillebjørn Nilsen – anbefales, ekte bygutt, gategutt og debuterte som 15-åring. Dagen har vært grei. Hoster litt enda men det er det mange som gjør om dagen. Brodder er med meg hver dag nå, køene på legevakta er stor om dagen leste jeg. Mye rart som kan skje i trafikken. Man kan risikere og bli vekket av brøytebilen kl 02 om natta. Vinter er vinter så ingen må klage. Magen er seg sjøl igjen etter 2-3 dager i onde kretser. Leit at du er syk igjen så God bedring. Ha en fin kveld.

      1. Jeg skal sjekke ut dokumentaren om Lillebjørn, for du er ikke den enste som har sagt den er fin. Jeg snufser og hoster litt jeg også, men mistenker at det er allergi. Har fått noen oppsatser hvor det er granbar og mose, noe jeg ikke tåler. Ja skal man ut nå om dagen, må man nesten ha brodder om man skal holde seg på bena. Formen min er fin igjen, og jeg er klar til en rolig nyttårsfeiring. Håper du får en fin kveld 🥳

    5. Det med trafikken kjenner jeg meg igjen i altså…Folk er så dustete atte..
      Mange ligger midt i veien og da må en annen en kjøre helt i grøfta..Irriterer meg.
      Men du masse god bedrring…håper du er frisk og rask på nyttårsaften da. Klem..

      1. Tusen takk, formen er tilbake til normalen igjen 🥰 Skal man komme fram i trafikken nå om dagen, må man være bestemt og veldig sta. For disse som tror at veien bare er til for dem, er så frekke at jeg koker. Klems 🤗

    6. Kjedelig med den glatta….! Og bilister som tar seg til rette… grrr…..! Håper du blir frisk og rask snart! Nyttårsaften blir jo her i alensomheten – det blir ost og kjeks og rødvin, tenker jeg! Klem <3

      1. Formen er tilbake til normalen igjen, så her blir det nyttårsfeiring som planlagt. Vi skulle være 3 stk men det blir bare Bestisen og meg ettersom kusinen hennes fortsatt er syk. Nei frekke bilister har jeg ikke noe til overs for. De skaper farlige situasjoner i trafikken, som ofte går utover andre enn dem selv. Håper din nyttårsaften blir fin 🤗

    7. Idag var det overskyet, men vi fikk likevel en fin dag i Oslo, – gikk opp Karl Johan, forbi Slottet og langt oppi Bogstadveien, og så ned igjen. Var også en tur på Grønland i et par asiabutikker, så nå er jeg sliten i beina! Jeg også irriterer meg over folk som kun tenker på seg selv og bare ser rett foran panseret, – tar ingen hensyn til sine medtrafikanter! Ser det ofte når jeg leverer junior på skolen og de glatt overser busser bl.a. Ønsker deg god bedring og håper formen er god igjen til nyttårsaften ihvertfall! 🥰

      1. Formen er tilbake til normalen igjen, så har blir det en rolig nyttårsfeiring med Bestisen. Kusinen hennes skulle egentlig ha vært med, men er fortsatt syk så hun blir hjemme. Så gøy at du har vært i Oslo en tur, og ja man blir fort sliten i bena når man trasker rundt på asfalten i så mane timer. De siste årene har jeg ikke vært så ofte nede i sentrum, bare til og fra jobb, men å som jeg har mer fritid så kan det jo hende at det blir litt mer av det. Når jeg er ute og kjører så tvinger mange av disse frekkasene meg til å bli en annen bilfører enn jeg er, ettersom de ikke overholder trafikkregler og sunn fornuft. Føler ofte at jeg horn og øynene mine gløder rødt… Synd at det skal være sånn. Ønsker deg en fin nyttårsfeiring, takk for det gamle 🤗

    8. Synes vinteren er verst når det er regn og holkeføre ute.

      Her har vi oppholdsvær i dag, og minus 5 grader. Det er meldt vind og snøstorm i Trøndelag. Foreløpig er det stille.

      Kalkun er kjempegodt, og det skal vi ha på nyttårsaften 😊

      Vi skal ha naboene og ei venninne på besøk, og det blir rolig og stille feiring. Når jeg har katter vil jeg være i nærheten av dem når det smeller som verst.

      Ønsker deg en riktig god og fin romjul videre, og en kjempefin torsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Vi skulle ha vært 3 stk her hos meg i dag, men en er fortsatt ikke i form å har valgt å bli hjemme. Det blir mye god kalkun for bare to stk, men jeg kan fryse ned å ta opp senere. Her nede i gården er det speilblankt på bakken etter nattens regn, og jeg kvier meg for å dra ut i dag. Skal på gravlund å tenne lys for foreldrene mine, og der krysser jeg fingrene for at de har strødd. Jeg vil også være hjemme pga Vinja i dag, for hun liker ikke når det smeller og lyser opp. Takk for det gamle, og ha en riktig god nyttårsfeiring, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg