Pittbulljedda kom fram igjen da jeg satt fast i rushtrafikken 🚗🚙🚖🚌

Mitt ansiktsuttrykk når jeg sitter i bilkø

Heisann!

Nå på formiddagen er himmelen knallblå, og sola skinner så dette blir nok en fin høstdag 🌞🍂. Temperaturen ligger på +17.9C.

Sitter å nyter den første koppen med kaffe, med Vinja dormende bak meg. Hun har allerede fått våtfóret sitt, og har derfor tatt seg en formiddagslur 😺

I går hadde jeg i utgangspunktet ingen planer for dagen, men så fikk jeg en telefon fra Bestisen. Hun følte seg ikke bra, tungpustet og feber oppe i 39,1. Med den kraftige lungebetennelsen hun hadde i mai i minne, ville hun komme seg til legen for å bli sjekket med en gang. Hun lurte da på om jeg kunne kjøre henne og bli med. Det gjorde jeg selvfølgelig. Legen konstaterte at det ikke var noen ny lungebetennelse, men hørte noe annet som skal sjekkes ut hos en spesialist. Ettersom Bestisen selv ikke har gått ut å fortalte noe mer om det, vil heller ikke jeg gjøre det.

Jeg visste at det ville være kø på motorveien oppover ettersom det var fredag ettermiddag, men trodde jeg skulle unngå det verste av det. Nope, det skjedde ikke! Jeg endte opp med å sitte i kø for å komme inn på motorveien, og det rørte seg nesten ikke. Litt vel stressa og irritert kan man si at jeg var, for jeg hadde avtalt å være hos Bestisen 14:15, sånn at hun skulle rekke å ta en Covid test før legetimen (testen hadde jeg med meg). Det rakk vi ikke for jeg endte opp med å komme et kvarter senere, og da hadde jeg også sittet over 30 min i kø. Det ble enda verre da jeg skulle hjem igjen et par timer senere, og endte opp med å sitte 45 min i kø på samme strekningen. Fredager er et mareritt på veiene, men det er så sjelden jeg kjører midt i rush’n så jeg hadde helt glemt hvor ille det kan bli 🙈 Jeg har null tålmodighet når jeg sitter i bilkø, og i går kom Pittbulljedda fram med sitt eksplosive temperament. Det hjelper lite, men jeg klarer ikke å kontrollere det!

Når jeg kom hjem laget jeg meg middag med en gang, så dumpet jeg ned i godstolen. Der satt jeg å glippet med øynene og småsov litt fram til Alle mod 1 begynte på DR1. Klarte å holde meg våken til det var ferdig og jeg fikk gitt Vinja kveldsdosen med medisin. Etter det klarte jeg ikke mer, og slepte meg inn i senga å sovnet før hode traff puten.

Etter at Bestisen var ferdig hos legen var vi innom Kiwi å handlet. Jeg fikk kjøpt det meste av det jeg trengte, men ettersom jeg ikke hadde skrevet handleliste klarte jeg å glemme et par ting. Så da blir det til at jeg tar meg meg tur ut litt senere i dag for å kjøpe det.

Håper du får en fantastisk lørdag 🥰


18 kommentarer
      1. Det er mye idiotkjøring på veiene, og det skaper ofte farlige situasjoner og kø. På fredag var det pga høstferien, men også idiotene i tillegg til at det også var en ulykke 🙈

    1. Jeg var også ute og kjørte igår, og la merke til at det var ekstra mye trafikk. Kom etterhvert på at Oslo og Viken har høstferie til uka, så sikkert derfor. Ergerlig å sitte i kø, og ihvertfall om en skal rekke noe! 🤯 En fantastisk lørdag ønskes deg også! 🥰☀️

      1. Da jeg dro hjemmefra på fredagen tenkte jeg ikke på at det var høstferie, før jeg traff på køen. Det var nok mye av årsaken til at det sto nesten helt stille. Ettersom Bestisen ikke måtte komme for sent til timen sin, var det veldig irriterende å sitte der. Ha en fin søndag 🤗

    2. Høstferie til ula så kanskje du merket det. Enig med du! Intet verre enn å stå bom fast. Ellers synes jeg du er utrolig snill og du gjorde en veldig god fjerning for Bestisen der😊 håper du får en fantastisk lørdag også!!

      1. Høstferien til uka gjorde det nok ekstra ille på veiene om fredagen, det er det ingen tvil om. Det er alltid tett trafikk ut av Oslo og oppover med Lørenskog på fredagene, så jeg pleier å unngå til vanlig å kjøre på den tiden. Bestisen og jeg har vært venninner siden 1978, og har alltid støttet opp om hverandre når det har trengs. Det går begge veier. Hun var ekstremt syk i mai da hun havnet på Ahus med kraftig lungebetennelse. Derfor turte hun ikke vente til over helgen med å bli sett av en lege denne gangen. Hun har ikke bil, så da stiller jeg opp å kjører henne når det virkelig gjelder 😊 Ha en fin søndag 🤗

    3. Heldigvis sjelden at jeg må ut i trafikken når det er rush. Takk og pris. I går var det nok ekstra ille fredagstrafikk også, for høstferien starta😝 Bra du kom deg hjem🤗 Riktig god helg🙋🏼‍♀️

      1. Jeg prøver å unngå å kjøre bil på sånne dager som om fredagen, men denne gangen måtte jeg. Hadde ikke høstferien i tankene da jeg satte meg i bilen, men kom jo på det når køen traff meg allerede før jeg kom ned på motorveien. Jeg hadde god musikk i bilen, så jeg satt å sang for full hals for at Pittbulljedda ikke skulle ta helt av, hihi 😉 Ha en fin helg 🤗

    4. Jeg irriterer meg også over idioter i trafikken, og da kan det komme noen gloser som de skal være glade for å ikke å høre 😊 Kjedelig når trafikken står ja.

      Synes nå du virker kjempesnill og omtenksom for andre mennesker jeg da ❤

      Ønsker deg en superfin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Jeg som har så mye temperament, får en fin utblåsing når jeg sitter i kø. Innen jeg kommer hjem er alt av frustrasjon og dårlig humør blåst bort. På den måten er det veldig greit med sånne dager som fredagen, selv om det er veldig kjedelig å sitte i kø. Du vet Bestisen er den eneste venninnen jeg har igjen fra ungdomstiden, og vi har begge vært igjennom tøffe perioder hvor den andre har stilt opp. Så når hun ber om hjelp så stiller jeg alltid opp, for jeg vet at hun gjør det samme om det var omvendt 🥰 Ha en fin søndag, klem 🤗

    5. Så høy feber er ingen spøk så legebesøk var det rette. Har har i noen uker opplevd at jeg ikke får posta det jeg har kommentert. Men før i dag så virka alt bra og jeg håper det vil vare. Var 1 time i skogen, traff noen bekjente og preika litt med dem ved et tjern. Når vi satt der var det en som bada men livreim med seg, en badeball festa rundt livet. Han var bok ut i 10 minutter. Noen bader hele året men jeg avslutta sesongen 5 september. Skulle vært hos mor i morgen men hun har fått influensa så det er utsatt til neste søndag. Kjedelig med slik kø men slik er det mange ganger. Bra at du enda kan kjøre bil og jeg veit at du har lang erfaring i trafikken. Nå blir det snart mat her. Ha en fin kveld.

      1. Med tanke på hvor syk Bestisen var i mai med lungebetennelse, ville hun ikke ta noen sjanser denne gangen. Snakket med henne i går, og hun følte seg mye bedre allerede. Bilkø er noe av det mest frustrerende jeg vet om, spesielt når enkelte oppfører seg som idioter å skaper enda mer kø. Leit at moren din har fått influensa, og jeg håper at hun kommer seg igjen fort 🥰 Det er ganske mange som bader hele året, men det hadde ikke jeg fikset. For meg må det være ganske varmt i vannet om jeg skal orke å gå ut i, ellers så stivner leddene og musklene mine totalt. Ha en fin søndag.

    6. Huff! Det føles som veldig bortkastet tid å sitte i bilkø.😨
      Det er det heldigvis svært sjelden vi trenger å gjøre. Bare hvis vi tar oss en bytur.
      Håper Bestisen kommer seg snart til hektene. Det var høy feber!😨

      1. Normalt ville jeg aldri ha dratt ut og kjørt den veien, om det ikke er helt nødvendig. Det var det denne gangen, for hun tok ingen sjanse med å gå inn i helgen uten å bli sjekket av legen. Sist gang hun hadde så høy feber, endte det med lungebetennelse og 1 uke på sykehuset. Sjekket med henne i går, og da følte hun seg mye bedre igjen. Klem 🤗

    7. Det var voldsomt altså, men helg og høstferie da blir det kaos på veiene…Alle skal av sted.
      Du fikk ordnet for din venninne – bra det. Godt å sjekke ut, så syk som hun var sist…
      Klems…

      1. Hadde jo ikke i tankene at det var starten på høstferien, men ut måtte jeg jo allikevel. Bestisen hadde lært etter siste runde, og tok ingen sjanse når det gjaldt helsen denne gangen. Snakket med henne på dagen i går, og da følte hun seg mye bedre igjen heldigvis. Klems 🤗

      1. Jeg har klart å holde Pittbulljedda i sjakk den siste tiden, men om fredagen var hun ikke til å tøyle. Da freste hun fra seg, inntil jeg fant noe fin musikk på Spotify som jeg sang høyt til, hihi. Ha en fin søndag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg