Pinnene klirrer både hjemme og ute 🧶

Heisann!

Nok en nydelig vinterdag ute med blå himmel og sol. Temperaturen har krabbet opp over og landet på “bare” -8C. Det er jo rene vårtemperaturen etter hva vi har hatt den siste tiden.

Hva har forresten skjedd? Plutselig så kan jeg ikke endre font på innleggene mine lenger, og det irriterer meg noe inn i granskauen. Merket det i går, og tenkte at det bare var en feil, men det er fortsatt ikke mulig. Er det sånn hos deg også??

I går traff jeg VIP-Snellene til en kveld med strikking og masse skravling, men ikke bare det… Nei, vi feiret bursdagen til G og E, som henholdsvis hadde dagen sin i går og i dag. Det ble bestilt Pizza fra Peppes i tillegg til at vi hadde tatt med noe av det vi hadde igjen av snop/kaker fra jul. Det ble en veldig hyggelig kveld, og vi storkoste oss. Bursdagsjentene ble sunget for som det seg hør og bør 🥳

Fjellhamar kirke

I dag gikk ferden til Fjellhamar kirke og Arbeidsstua til Lørenskog Revmatikerforening, for et par timer med strikking og hyggelige samtaler. Jeg hadde med meg Bystrikkskjerfet mitt som jeg nå begynner å se enden på. Jeg begynte å felle i går kveld, og da går det ganske fort. Skal prøve å være litt effektiv i kveld, så kanskje jeg får det ferdig. Det er ofte ganske kaldt i kirken, men i dag var det heldigvis ikke alt for ille.

På veg hjem dro Bestisen og jeg innom Kiwi, og da kjøpte jeg den grønne planten jeg hadde sett på før helgen. Det sto selvsagt ikke noe navn på den, men jeg har vært inne på Plante Net app’n og kommet fram til at det må være en Fatsia Japonica (Stuearalia). Den kostet meg ikke mer enn 49,-, og det syntes jeg var en god pris på en så stor plante 🪴.

Nå har jeg krøllet meg sammen i sofaen, og ser på en serie med gamle filmer på YouTube fra tidlig på 70-tallet som heter The Snoop Sisters. De har blitt vist på tv for mange år siden, og jeg husker at jeg likte dem å søkte for å se om jeg fant dem… Søstrene i filmene ble spilt av to eldre damer, Helen Hayes og Mildred Natwick, og handlingen går ut at de “leker” detektiv og er faktisk ganske gode på det. Bare et lite tips 😉

Håper du har hatt og fortsatt har en fin tirsdag 🥰

4 kommentarer
    1. Koselig dager du har nå! Strikking og treff – det er topp! Jeg ble forresten ferdig med bystrikk-skjerfet mitt på søndag – er såå fornøyd! Må få lagt ut et bilde snart! Klem <3

      1. Ja nå er det en del koselig ting som skjer utover, og jeg koser meg virkelig med det som skjer. Så gøy at du er ferdig med skjerfet ditt, og jeg gleder meg til å se det 😊 Klems 🤗

    2. Godt å komme seg ut og strikke litt, – både motiverende og hyggelig! 🥰 Gleder meg til de kommer igang med strikketreff og -kino på biblioteket her igjen, neste tirsdag! Man trenger litt påfyll av planter nå mot våren 👍 Takk for tips om filmer på YouTube! På IG min dukker det opp ulike hekleteknikker med bestemorruter, som settes sammen til både handlenett og jakker. Ekstra fine de rutene med blomst i midten! 😀 Ha en fortsatt fin dag! ☀️🤗

      1. Nå var det ekstra koselig å komme seg på strikking igjen, ettersom det var så lenge siden sist for min del. Jeg ble forresten ferdig med Bystrikk skjerfet mitt i går, og det kommer et innlegg om det senere. Her har vi ikke hørt noe om Strikkekino enda, men de har satt opp noen filmer til Seniorkino. Ingen av dem falt helt i smak hos meg, så det blir nok ikke til at jeg går. Jeg får også opp en del hekleteknikker på IG, og syntes de med blomster er veldig fine. Har ikke forsøkt meg på dem enda, men har veldig lyst. Får kanskje bli ferdig med pleddet mitt i mosaikk ruter først 😉 Ha en fin torsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg