Petter eller Petra har vært aktive

Heisann!

Den gode og varme sommerdagen er på hell, men det er fortsatt varmt og godt ute. Å nå driver en stor humle å stanger på stuevinduet, den vil visst inn. Tror vel det er best at den blir der ute, for ellers tar nok Vinja og gjør kort prosess.

Utenfor soveromsvinduet mitt har Petter eller Petra vært aktive igjen. Da jeg pusset vinduet for noen dager siden fjernet jeg spindelvevet den hadde laget. Jeg hadde ikke før lukket vinduet før nettbyggeren var på plass, og innen kvelden kom var spindelvevet allerede halvparten av hva det er nå. Det var nesten umulig å få er ordentlig bilde som var klart, og resultatet ble som det ble.

Mange liker ikke edderkopper, men jeg syntes de er fascinerende. Spesielt når de jobber iherdig å spinner de vakre nettene sin.

Er du en av de som ikke liker edderkopper, eller elsker du dem 😉

6 kommentarer
    1. Jeg liker edderkopper, jeg. Har lært at man ikke skal ta livet av de for det betyr ulykke, så her får de leve. 🕷️🕸️ Fint spindelvev den har laget utenfor vinduet ditt! 😊

      1. Jeg lærte tidlig at man ikke skal ta livet av edderkoppen, både for at det betydde ulykke men også for at de er nyttedyr. Ja spindelvevet er veldig fint, og jeg håpet å se mesteren i går men den lå nok å lurte et annet sted 😉

      1. Ikke alle er like begeistret for edderkopper som jeg er, sånn er det bare. Det er veldig gøy å stå inne å kikke på mesteren spinne og fange fluer og andre bevingete skapninger 😉. Ha en fin søndag du også, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg