Pause, dyrlegen og en bisettelse 🕊️

Heisann!

Ute har det igjen blitt hvitt på bakken, etter at det forrige snøfallet hadde tinet bort. Temperaturen ligger på -1,9C i skrivende stund.

Jeg innvilget meg en liten bloggpause på noen dager, for det har skjedd noe hver eneste dag. Når jeg endelig kunne sette meg ned, ja da var jeg helt utslitt og tiltaksløs.

Vinja på klorestativet
Vinja på klorestativet

På mandagen måtte jeg tidlig opp, for Vinja hadde time hos veterinæren for å ta blodprøve. Det var på tide å sjekke stoffskifte hennes igjen, for å se om det var stabilt. Hvis ikke måtte vi justere dosen på medisinen hennes.

Vinja pleier ikke å være den vanskeligste å få inn i reiseburet, men om mandagen slo hun seg helt vrang. Jeg fikk fatt i henne og inn kom hun. Tenkte etterpå at kanskje hun var genuint redd for å ikke komme hjem igjen!! Ronja hadde jo blitt puttet inn i reiseburet for ikke lenge siden, og kom aldri tilbake…. Hun viste sin missnøye med å mjaue høyt å sårt hele veien, og var ikke seg selv igjen før etter blodprøven ble tatt. De klippet klørne hennes samtidig, for de hadde blitt alt for lange. Vel hjemme igjen løp hun ut av buret og undersøkte alle rom, for å se om noe var forandret mens hun var borte 😉 Litt ut på ettermiddagen fikk jeg melding om at stoffskifte var der det burde være, og jeg kunne fortsette med samme dose medisin 😊

I går var Bestisen og jeg i bisettelse til fine Elbjørg, som gikk bort 07.12. i den voksne alderen av 99 år. Bisettelsen ble holdt i Alfaset kapell, som ligger på samme sted mine foreldre er gravlagt. Det ble en fin avskjed for henne, og helt i tråd med sånn hun var. Damen som var forsanger hadde en fantastisk stemme, så jeg fikk helt gåsehud. Seremonien ble avsluttet med at hun sang O helga natt, før kisten ble båret ut.

Etter bisettelsen dro Bestisen og jeg en kjapp tur på Strømmen Storsenter, for å kjøpe inn litt løsgodis hos Yummy Heaven. Bruker jo ofte å kjøpe det i Sverige, men dit kommer vi ikke dette året.

Vi var også innom et par andre butikker og handlet noen julegaver innen vi dro videre. Bestisen trengte tørrfór og litt annet til katten sin, så vi var innom Evidensia DK Lørenskog.

Tidligere på dagen begynte det å snø lett ute, men da jeg kjørte hjemover igjen kom det store snøflak som la seg på bakken med en gang. Det har ikke kommet så veldig mye, kanskje 3 – 4 cm.

Hva er så planen for denne dagen? Jo, nå skal jeg komme meg opp fra godstolen og ta ut ribben fra kjøleskapet og krydre den godt. Etterpå skal jeg vaske på badet, før jeg drar i butikken og handler inn det siste til julehelgen. Jeg orker nemlig ikke å gjøre det lille julaften, for da er det totalt kaos i butikkene.

Håper du får en fin onsdag uten stress og mas 🥰

#hverdagsliv #katteliv #bisettelse #julehandel #været

 

6 kommentarer
    1. Skjønner godt, av og til må en ta slike pauser fra blogg. Vinja er en så fin pus, men ekkelt at hun reagerte slik på å skulle ut. Bra at prøvene var fine. Det er mye du har å henge i med du også. Til og med en bisettelse. Bra dere fikk handla dere noe godt etterpå. Klem <3

      1. Ja nå har det vært mye de siste dagene, så bloggen har fått hvile til fordel for juleforberedelsene. Nå kunne jeg endelig sette meg ned å ta en hvil. Håper Vinja er mer avslappet neste gang hun skal ut å reise, men tviler på det. Ja veldig godt at svarene på prøven var fin. Huff ja, det kom litt overraskende denne bisettelsen, men det gjør den vel egentlig alltid. Ha en fin lille julaften 🥰

    2. Et lite snødryss her i dag også..ellers ganske glatt.. 🙂 Koselig med ei fin markering av ei dame som har levd så lenge som 99 år, samme som min mormor ble <3 Tok ut ribba og la den i kjøleskapet i går kveld jeg ! Fiiine Vinja… Riktig god jul til deg <3

      1. Det ble visst med det snødrysset som kom her om dagen, men det ble da litt julestemning og lysere ute allikevel. Det ble en veldig fin avslutning for 99 åringen, som var helt i hennes ånd. Vinja er litt masete nå i kveld, for i det ene øyeblikket vil hun ut og i neste skal hun inn igjen. Når jeg lukker døren så mjauer hun sårt, som om hennes siste time var kommet. Det er litt i kaldeste laget å ha døren åpen, men det byr hun seg lite om 😉 Ønsker deg og dine en riktig God Jul også 🎅🤶

    3. Ikke rart du måtte ta en ørliten pause så mye som du har hatt å styre med.
      Fint med verdig avslutning på et langt liv ❤ Godt Vinja er i bra form.
      Kos deg resten av kvelden 🙂 Klem 💕

      1. Jeg prøver å dele opp det som skal gjøres, men det blir mye allikevel og da er det godt med en bloggpause. For bloggen stjeler mye tid innimellom, selv om jeg ikke vil være foruten. Ja jeg syntes av 99 åringen fikk en fin og verdig avslutning, noe jeg også sa til datteren henne. Ja Vinja er i storform hun, men syntes for tilfellet litt synd på seg selv. Hun vil at balkongdøren skal stå åpen sånn at hun kan løpe ut og inn. Forstår ikke at jeg ikke har samme kjukke pelsen som henne selv, hihi. Ha en fortsatt fin lille julaften 🎅🤶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg