Påskesokker uten harepuser 🐰

Heisann!

Det har vært stille rundt om prosjektet “Påskesokkene” en stund nå, men nå er de altså ferdig strikket. Jeg har igjen å feste alle løse tråder før jeg kan ta de i bruk. Holdt nesten på å gi opp hele prosjektet da jeg ikke fikk til mønsteret med harepusene, som uansett hva jeg gjort ble for stramt. Må nok øve veldig på å strikke med flere farger, innen jeg begir meg inn på et sånt prosjekt igjen.

Jeg ville jo strikke dem ferdig, så til slutt fant jeg på noe annet i stedet for harepusene. Like fint, nei kanskje ikke…..

Over her kan du se resultatet… Etter at jeg ble ferdig med første sokken, angret jeg veldig på at jeg ikke laget smalere men flere striper med hvitt og brunt. Tror det hadde blitt mye finere, men å rekke opp en gang til var ikke aktuelt så det ble som det ble.

Bortsett fra stripene er jeg egentlig ganske fornøyd med resultatet. De ble ikke direkte påske sokker, men det gjør ikke så mye. Jeg kommer til å bruke dem, og de er veldig varme og gode over anklene og oppover leggene 🥰

Har bestemt meg for at jeg skal lage flere av denne typen, men da bytte ut mønsteret med en hel farge. Noe jeg tror kan bli veldig fint.


19 kommentarer

Siste innlegg