Påsken er reddet 🐣

Heisann!

Ute er det en fin vårdag her i Oslo, selv om himmelen ikke direkte er knallblå. Sola er framme og varmer ganske bra. Temperaturen var på +0,9C da jeg sto opp, men nå er den vel ca +4C.

Jeg hadde avtalt med Bestisen at vi skulle møtes i dag for å dra en tur på Triaden. Det var noe vi skulle ordne, som jeg ikke kan fortelle om akkurat nå. Kroppen var ikke i godt humør da jeg sto opp, og det var bare så vidt jeg orket å begynne å gjøre meg i stand. Hadde mest lyst til bare å bli liggende i senga, men visste også at jeg ikke ble noe bedre av det. Å det har faktisk blitt litt bedre når jeg fikk rørt litt på meg 😊

Se på Kristtorn bak godteposen, hvordan den vokser og trives 🥰

Uansett hvor gammel jeg blir så må jeg ha påskeegg, og det jeg fyller egget med har jeg som regel kjøpt i Sverige. Nå kom jeg ikke dit før påske, men så har vi Yummy Heaven da som selger mye av det samme godteriet. Det ligger en avdeling på Triaden, og der måtte jeg selvsagt innom en tur. Jeg skulle ikke ha mer enn det var plass til i egget, men det er vanskelig å begrense seg når man går der med spaden i den ene hånden og posen i den andre…. Nå ble det godis i påskeegget allikevel, og påsken er reddet. Det er to ting man ikke tuller med i påsken, og det er påskeegg og påskekrim på tv!

Vi tok en liten sveip for å kikke litt rundt, men bestemte oss for at vi kommer heller tilbake en annen gang. I stedet gikk vi inn hos Meny, hvor vi kjøpte inn kyllingfilé, rotgrønnsaker, hvitløksmør og bacon til påskeaften når Bestisen kommer til meg. Så skal jeg til henne på skjærtorsdag, og da valgte vi ost og kjeks i stedet for middag. Det er både lettvint og veldig godt.

Klokka begynte å dra mot midt på dagen, så gikk inn hos Spiseriet og kjøpte oss hver vår omelett med salat som fikk bli en kombinert lunch og middag. Jeg rakk bare å hive i meg en skive brød før jeg løp ut av døra noen timer tidligere, så det var godt å hvile kroppen litt å få i seg litt næring.

Bestisen la ut en melding på FB siden til Strikkekaféen tidligere i dag, og spurte om det var noen som kom på onsdag. Mange er jo bortreist, men så langt ser det ut til at vi i alle fall blir 3 stykker. Hadde vært koselig om flere kunne komme, og vi får se utover dagen i dag om det er flere som bekrefter.

Håper du har hatt og fortsatt får en fin mandag 🥰

16 kommentarer
    1. Dette høres da riktig så koselig og «påskete» ut👍🐣 Kos deg videre med mandagen. Vart jo heldigvis sol i Oslo i dag også. Jeg har hatt hyggelig lunsjbesøk som jeg legger ut på bloggen😉

      1. Ja jeg tror dette blir en veldig fin påske 🐣 Så langt har vi vært veldig heldig med være, og jeg håper virkelig at det fortsetter også. Skal ta meg en runde etterpå å lese meg opp på hva bloggnaboene har gjort. Klem 🤗

      1. Ja nå er alt på stell, så nå kan påskedagene bare komme 🐣
        Veldig greit med mat som mer eller mindre lager seg selv, og kyllingfilé surret i bacon er nettopp det. Klems 🤗

      1. I dag hadde jeg en sovemorgen og det gjorde godt, for jeg var sliten etter i går. I morgen er det strikkekafe igjen, og da må jeg opp litt tidlig. Ha en fin tirsdag, klem 🤗

    2. Godt du har fått ordnet både mat og godis, og mye å glede seg til i påsken! 👌Så bra at Kristtorn har kommet seg så fint! 😀 Kos deg videre med påskedagene! 🤗

      1. Ja det er viktig med god mat til påskeaften og godis til egget 🐣 Det lover godt for at Kristtorn skal klare seg, sånn at jeg kan plante den ut etter hvert. Ha en fortsatt fin påske og tirsdag, klem 🤗

      1. Jeg vet at en god del faster i påsken, men det er ikke noe jeg er vant med. Skal heller være forsiktig med hva jeg spiser etterpå og utover våren. Ha en fortsatt fin påske og tirsdag 🐣

    3. Noe av det beste med hele påska, er å spise smågodt! Jeg skulle egentlig slutte å spise godteri, igjen, men i dag er ikke den dagen! 🤣

    4. Bra med litt annerledes godteri…Moro å gå slik å titte med pose og skje…

      Pleier det når vi er på ferie også, gå inn i sånne sjapper med smågodt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg