PĂ„sken er over, katteliv og serie-tips

Bildet er tatt av Annette Meyer fra Pixabay

Heisann!

Ute er det en litt grÄ dag her i Oslo, og det ser ut som om det har regnet i lÞpet av natten eller morgentimene. Temperaturen har lagt seg pÄ +4,9C.

Siste dagen i pĂ„skeferien, og mange har vel ventet til i dag med Ă„ reise hjem fra hytter eller hotellferie. Den gang jeg pleide Ă„ reise pĂ„ pĂ„skeferie, da vi hadde hytte, pleide vi alltid Ă„ reise hjem sĂžndag. Det var greit Ă„ komme hjem Ă„ fĂ„ pakket ut Ă„ fĂ„ alt pĂ„ plass, sĂ„nn at mandagen kunne brukes til Ă„ lade opp til en ny arbeidsuke. For det mĂ„tte man, selv om man hadde slappet av Ă„ kost seg hele pĂ„sken 😉

NÄ har jeg ikke hytte, og sÄ er det nÄ sÄnn at jeg syntes det er helt greit Ä vÊre i byen nÄr veldig mange andre velger Ä ikke vÊre det.

I gÄr kveld sÄ jeg ferdig to serier jeg hadde begynt pÄ.

Den fÞrste var en som ligger pÄ Britbox, og som heter Beyond Paradise. Som handler om Martha og Humphrey som flytter fra London til hennes barndomssted Devon. Rollefiguren Humphrey var tidligere en del av serien Mord i paradis, som valgte Ä flytte hjem til London for Ä vÊre sammen med hans store kjÊrlighet Martha. NÄ fÞlger vi dem nÄr hun starter en restaurant og han fortsetter som den litt klumsete og uheldige politietterforskeren han er. Veldig bra serie som kun er pÄ 6 episoder. Om det kommer flere er jeg usikker pÄ, men likte du Mord i paradis vil du nok like denne ogsÄ.

Den andre serien var siste sesongen av kjĂŠre Vera, som ligger pĂ„ NRK app’n. Jeg har likt denne serien siden jeg sĂ„ den fĂžrste gangen, og Vera svikter ikke denne gangen heller. Til informasjon sĂ„ har jeg lest at det kommer en ny sesong ogsĂ„, hvor noen av de faste slutter og sĂ„ kommer noen nye til hvorav en har vĂŠrt med tidligere. Noe mer enn det vil jeg ikke si 😉

NĂ„ sitter Vinja i stua og kikker pĂ„ meg med “DET” blikket, for hun er sĂ„ klar for vĂ„tfĂłret sitt. Hun har allerede mast siden klokken var 09:30, men hun mĂ„ vente til klokka nĂŠrmer seg 11. Noe hun selv syntes er helt idiotisk, hihi đŸ˜Ÿ

HĂ„per du fĂ„r en fin mandag đŸ„°


4 kommentarer
    1. Herlig med bypĂ„ske. Kose seg hjemme og rundt der man bor. HĂ„per du har kosa deg masse rundt i en pĂ„sketom Oslo. Oslo har jo sĂ„ mye Ă„ by pĂ„ đŸ„° Klem..

      1. Jeg har kost meg masse i pĂ„sken, men har ikke vĂŠrt nede i Oslo. Har hatt litt andre planer, sĂ„ det har ikke blitt til det. Ha en fortsatt fin sĂžndag, klem đŸ€—

    2. Ja, det er sikkert godt nĂ„r det ikke er sĂ„ mye folk rundt en. Jeg sĂ„ det var mange biler pĂ„ veiene igĂ„r, sĂ„ mange dro nok hjem da, greit med en dag Ă„ slappe av pĂ„. 😄 Vi har ogsĂ„ holdt oss hjemme i pĂ„sken. Med regn og mildvĂŠr forsvinner snart snĂžen her ogsĂ„. Ønsker deg en fin 2. pĂ„skedag! đŸŁđŸ’›đŸ„

      1. Det er veldig fint i byen nĂ„r det er pĂ„ske, for det er nesten ikke folk samme hvor man skal. I dag regner det her, og jeg jubler for det fjerne litt mer av snĂžhaugene og rensker opp etter vinteren. Ha en super tirsdag, klem đŸ€—

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg