PĂ„skelabyrinten med kaffe i strikkekoppen

Morgenkaffe i strikkekoppen

Hei og god morgen!

Ute er himmelen blÄ og solen skinner, og sÄ langt ser det ut til Ä bli en fin dag. Temperaturen ligger pÄ +3,7C nÄ pÄ morgenen.

Formen er tilbake til normalen igjen, men jeg er dĂžnn sliten i kroppen etter gĂ„rdagens treningsĂžkt med stĂžvkluten mm. Derfor valgte jeg bort Ă„ bli med Bestisen pĂ„ stolpejakt i dag. Det kommer andre dager hvor jeg kan vĂŠre med pĂ„ tur đŸš¶â€â™€ïž.

NÄ sitter jeg klar med den fÞrste koppen med kaffe, for Ä hÞre pÄ PÄskelabyrinten pÄ NRK1. Det er en tradisjon Ä hÞre pÄ, og gjette hvor man skal reise. Ikke alltid like lett Ä forstÄ hvor reisemÄlene ligger, men like gÞy allikevel.

Det er stille i blokka og lite trafikk nede i gata. Mange har nok tatt pĂ„skeferie, men om de har reist bort er en annen sak. Jeg har inntrykk av at det ikke er like mange som reiser til fjells nĂ„ som tidligere. Selv skal jeg vĂŠre her hjemme og jobbe tirsdag og onsdag, fĂžr pĂ„sken starter for meg 🐣

HĂ„per du fĂ„r en fantastisk mandag đŸ„°

 

18 kommentarer
    1. Kos deg masse og slapp av, det kommer andre dager du kan lete etter stolper!
      Er ikke med pĂ„ dette jeg, men sikkert gĂžy hvis man er flere….og gjĂžr noe ut av det!

      1. Ja i dag blir det Ă„ slappe av, sĂ„ blir jeg nok mer aktiv i morgen 😉 Jeg driver heller ikke med Ă„ leter etter stolper, da tar jeg heller bilder mens Bestisen klatrer rundt pĂ„ jakt 😉

      1. Takker og bukker 😊 Jepp det fĂžles godt at formen er bedre igjen, ville vĂŠrt kjedelig Ă„ gĂ„ med nesa i en klut igjennom pĂ„sken. Koppen har jeg kjĂžpt hos Lykketegning, som har mange forskjellige kopper med fine tegninger og ord pĂ„ đŸ„°

    2. Den koppen er sĂ„ fin og passer godt til deg! Jeg ga bort en slik i julegave til ei strikkeglad venninne. PĂ„skelabyrinten hĂžrer med, selv om jeg ikke klarer sĂ„ mange selv. Den eneste jeg visste fra idag, var BĂžverbru. Her herjer influensaen (tror jeg), sĂ„ jeg tar det ganske sĂ„ med ro. Ellers skal jeg ta en covid19-test nĂ„r jeg fĂ„r tak i det, i tilfelle det er det. Merker ingenting i lungene, men er helt tett i hodet og har litt feber.đŸ€’ Ha en superfin mandag! đŸŁâ˜€ïž

      1. Tusen takk đŸ„° Ja koppen passer perfekt til oss strikkeglade damene 😉 Huff da, det var ikke hyggelig at du har blitt dĂ„rlig. Synd du bor sĂ„ langt unna, for jeg har flere esker med covid test. Ønsker deg masse god bedring, avstandsklem đŸ€—

        Det var bare en jeg klarte ogsÄ, syntes det var vanskelig i dag.

        1. Tusen takk! đŸ„° Heldigvis er det mat i fryser og kjĂžleskap, sĂ„ jeg fĂ„r holde meg hjemme inntil videre.😊

            1. Ja vi har en del tradisjoner i pĂ„sken, som kanskje andre land ikke har. PĂ„skelabyrinten er en ting, men ogsĂ„ pĂ„skekrim pĂ„ tv som vi bare mĂ„ ha 😉

    3. Nydelig strikkekopp du har!đŸ§¶
      Glemte helt Ă„ hĂžre pĂ„ PĂ„skelabyrinten i dag. Det er jo skikkelig pĂ„sketradisjon.đŸ„đŸŁ
      Kos deg masse resten av kvelden!đŸ€—

      1. Jeg elsker strikkekoppen min, og de andre jeg har fra Lykketegning 💖
        Det fine med PĂ„skelabyrinten er jo at man kan hoppe inn og gjette, selv om man har gĂ„tt glipp av en dag đŸ„°
        Ha en fin tirsdag đŸ„°

    4. PÄsken er tiden for tradisjoner, egg, krim, lam og pÄskelabyrinten. Lurer egentlig pÄ hva som skaperen tradisjon og hvorfor pÄsken og jula byr pÄ mange tradisjoner. Dagen har vÊrt lang men nÄ er det senga snart. Pannekaker til middag ble det. Men jeg fÄr tenke litt pÄ pÄske selv snart. Ha en fin kveld.

      1. Tradisjonene blir jo oftes til nÄr vi gjÞr en ting gjentatte ganger, og det kan jo vÊre bÄde noe vi alle gjÞr eller som hver og en av oss gjÞr privat.
        Krim, pÄskelabyrint og egg er nok noe vi alle mÄ ha med oss. Jeg er ikke sÄ glad i lam, sÄ her blir det kalkunbryst pÄ lÄ pÄskeaften.
        Ha en fin tirsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg