På farten i hele dag…..🏃‍♀️

Image by ThePixelman from Pixabay

Heisann og hoppsann!

Tidligere i dag skinte sola og det var et nydelig vær ute, men nå er det grått, blåser samtidig som det regner. På formiddagen var temperaturen over +20C, nå er det +15,1C.

Alarmen ringte tidlig her i Casa Fres og Knurr, og jeg var ikke spesielt våken kan jeg love. Våknet heldigvis litt mer når jeg kom meg inn i dusjen, og skrudde ned for varmtvannet. 

Jeg hadde en avtale med Bestisen om å møte henne på Lørenskog Øyenlegekontor kl 10. Hun skulle dit for å undersøke noen hulrom bak øynene (mest på høyre), som ble oppdaget for en måned siden hos optikeren. Hun gikk dit selv, men da øynene måtte dryppes før undersøkelsen var hun ikke sikker på hvor mye hun kunne se etterpå, og derfor kom jeg for å hente henne. Nå viste det seg at hun ikke hadde noen problemer med å se, vel litt redusert var det jo og så syntes hun at det sterke lyset ute var ubehagelig. 

Jysk har noen puffer med oppbevaring som vi begge hadde lyst til å se litt nærmere på. Selv om Jysk ligger bare et steinkast fra der vi var, så var det ikke så enkelt å komme seg dit. For hele Lørenskog er en gigantisk byggeplass med stengte veier over alt. Bestisen er mer kjent der enn jeg, og hun guidet meg rundt til vi kom fram til Jysk. Ingen av de puffene vi hadde sett på nettet var i butikken eller på lager her i Norge, og måtte bestilles fra Danmark. Så derfor ble begge puffene lagt på is inntil videre.

Ingen av oss hadde spist noe særlig på morgenen, så ferden gikk til Bryn senteret hvor vi spiste lunch hos Al Dente. Jeg hadde først tenkt til å ta noe varm mat, men så er det jo det at jeg prøver å ikke spise så mye. Derfor ble det en enkel kald omelett som fikk plass på en skive med brød. Da vi brøt opp traff jeg en tidligere pensjonert kollega, og jeg ble stående en liten stund å prate med henne før vi gikk videre.

Før jeg kjørte Bestisen hjem igjen var vi innom Meny og handlet. Jeg skulle bare ha et brød og noe småtteri som jeg glemte forrige dagen. 🙈 Når alt var slått inn så kom sluttsummen på litt i overkant av 700,-. Nå ja, det var i alle fall ikke noe usunt i posene jeg tok med meg hjem, så da får det være greit.

Jeg var helt utslitt da jeg kom hjem, dels for at jeg hadde vært oppe så tidlig men også for at skulderen min har vært veldig vond i dag. Tidligere har den bare vært smertefull når jeg har beveget den, men nå verker den hele tiden… Håper bare at dette er et steg tilbake innen det begynner å gå den rette veien igjen 🤔

Håper din fredag har vært fin 🥰

 

6 kommentarer
    1. Ja, her skifter temperaturen. Men SOMMER er det uansett, heldigvis 🙂 Og helg er det. Og SNART er det ferie til og med 🙂 Noen planer for ferien? 🙂

      1. Ja temperaturen har virkelig skiftet i dag, for det var veldig sommerlig og varmt på formiddagen. Nå derimot ikke så mye. Jeg skal som vanlig ha ferie hele august måned, men har så langt ikke lagt noen planer. På grunn av Vinja som blir det bare dagsturer, og jeg har en liste over steder jeg har lyst til å besøke i ferien 😊

    2. Koselig å høre om dagen din. Høres travel ut, så ikke rart du er sliten. Min fredag har også vært fin, men mer slitsom enn jeg hadde tenkt. God helg! 😊

      1. Dagen har vært koselig selv om den var slitsom, men nå er bena plantet på fotskammelen og der skal de bli resten av kvelden.
        Ha en riktig god helg du også, klem 🤗

    3. Jeg sov 2 timer i kveld, var en travel dag på jobb. Men det er det jeg liker. Lurer på hvorfor jeg blir så trøtt om kvelden, tror årsaken er mange ting. Men det er det jeg må jobbe med, enkle saker er og spise mere frukt, gode rutiner på flere ting her hjemme men alt tar tid. Det kom regn igjen. Da blir det mindre pollen og skogbrannfare. Så når sola kommer vokser alt frodig. Håper det går bedre med helsa til katten din, synet til Bestisen og skuldrene dine. Ha en fin kveld.

      1. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men ofte så blir vi jo mer sliten om kvelden når vi blir eldre. Jeg merker godt det selv at øyelokkene og kroppen er mer sliten nå enn tidligere. Ja nå regner det jevnt og trutt her i Oslo, og de er ordentlig guffen ute. Så langt har Vinja det bra og hun spise god, og da er jeg fornøyd. Skulderen er veldig smertefull i dag, men jeg håper det snart snur…. Ha en fin kveld 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg