På besøk, katteliv og et nytt pledd på gang

Hei og god formiddag!

Jeg må bare si det… Ute er det en nydelig dag med blå himmel og solskinn, og litt varmere enn i går. Når jeg sjekket temperaturen da jeg sto opp lå den på -0,8C.

Var tidlig oppe i dag for at jeg skulle få med meg starten av “Vasaloppet”. Med varm kaffe i koppen, satte jeg meg godt til rette for å følge med. Hihi, jeg fikk drukket halve koppen med kaffe, og så sovnet jeg før starten gikk 🤣 Da jeg våknet igjen hadde løpet vart i 1 time og 24 minutter. Ikke mye å gjør med det 😉

Felix the cat

I går tok jeg med meg strikketøyet og dro opp til Bestisen, for en kveld med god mat, mye skravling og favorittprogrammene på TV. Den kjekke pusen på bildet er katten til Bestisen, Felix, som er ca 1 måned eldre enn Vinja.

Bestisen serverte deilig Moussaka til middag, og litt senere ble det varme hjemmelagde boller og en sjokoladebit som ekstra utskeielse.

Vi satte på “Alle mot 1” men jeg tror jeg skal se det igjen, for vi pratet bort en del av det, hihi. Det pleier å bli sånn. Til slutt ble det semifinale i svenske Melodifestivalen. Når det var over pakket jeg sammen og reiste hjem igjen.

Hjemme ventet Vinja på meg, og en vaskejobb… Frøken Pus hadde nemlig kastet opp alt våtfóret hun hadde spist, ikke på golvet som hun pleier. Nei da, inne på soverommet mitt på den ene ryen ved sengen + 4 andre steder i stua. Da var det ikke annet å gjøre enn å dra fram skurebøtta. Jeg fikk vekk mesteparten fra ryen, men den var langt fra ren så jeg slang den inn i dusjen til i dag. Nå går vaskemaskinen for fult med begge ryene fra soverommet. For når sant skal sies, så trengte de en vask begge to….

Nytt pledd på gang

Jeg har lagt begge de grønne pleddene til side, og startet opp med et nytt i svart og hvitt. Ettersom temaet i stua mot våren og sommeren er sorte duker og gardiner, ville jeg også ha et pledd som matchet det. Skuldrene er ikke på topp så jeg tar det veldig med ro, for at de ikke skal bli for irriterte. Jeg har kjøpt 2 nøster, men det kan være at jeg må ha et til. For jeg har lagt opp mange flere masker enn det som er angitt i oppskriften, ettersom jeg vil ha et bredt pledd.

Planer for denne søndagen? Jeg skal begynne å se igjennom sesong 5 av Outlander, for i morgen starter nemlig sesong 6 på Viaplay. Det blir etter hva jeg har lest en kort sesong med 8 episoder på grunn av Covid, men også for at Caitriona Balf som spiller Clair Fraser ble gravid og fødte barn.

Håper du får en fantastisk søndag 🥰

 

10 kommentarer
      1. Ja det var veldig hyggelig hos Bestisen i går kveld 🥰 Det er jo det som er det rare med katter, de kan kaste opp i det ene øyeblikket og i det neste maser de etter mer å spise. Hun var i grei form i går, og for en halvtime siden maste hun seg til dagens våtfór 😺

    1. Kjempekoselig å besøke bestisen din, og det hørtes ut som dere hadde det kjempekoselig ❤😊

      God bedring til Vinja ❤❤❤ Ikke moro når dyrene våre blir uvel.

      Blir moro å se hvordan pleddet blir 😊

      Ønsker deg en kjempefin søndag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja disse lørdagene er alltid like hyggelig, og vi koser oss. Vinja kaster opp ofte på grunn av for høyt stoffskifte, så det er noe jeg bare må regne med. Jeg var litt skeptisk til hvordan stripene i garnet ville bli, men det ser veldig fint ut. Skal komme med en oppdatering etter hvert. Ha en fin mandag 🥰

      1. Ja det ble dessverre litt ekstrajobb sent på kvelden, men har man en katt med høyt stoffskifte så må man regne med sånne ting jevnlig. Jeg kommer med oppdatering av pleddet etter hvert som det vokser 😊

      1. Ja vi har det alltid koselig når vi treffes, og så er det jo et bonus når vi lager godt mat også.
        Det er leit at Vinja skal holde på å kaste opp, men det har med sykdommen å gjøre. Så det er bare å ta det som det er.

    2. Søndagen min har vært veldig rolig. Hørtes ut som en trivelig lørdagskveld for deg.Kjedelig når dyra blir syke, men skjønte det var slik inn i mellom. Greit å få vasket, men likevel blir det en del jobb. Syns du er flink <3.

      1. Ja en av bivirkningen ved høyt stoffskifte er akkurat oppkast, og selv om hun får medisin så klarer ikke den å stoppe det. Ofte kan det bli mye styr med kjæledyra når de blir gamle, og så lenge de har det bra og fungerer fint er det greit. Allikevel må man følge med, for når det snur må man ta det vanskelig valget 🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg