På besøk i går, og i dag bare slapper jeg av hjemme

Heisann og god Langfredag!

I dag snør det heldigvis ikke, og jeg så faktisk litt til sola også for ikke lenge siden. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +4,3C.

Jeg var våken ved 9 tiden i dag og sto opp for å gi Vinja medisin. Så ble jeg sittende i stua å sjekke Tik Tok videoer, og plutselig hadde det gått 1,5 time. Jeg kom meg opp av stolen og fikk ordnet med Vinja sitt morgenstell, før jeg brygget meg en kopp kaffe og satte meg foran PC’n for å svare på kommenterer som hadde kommet på bloggen.

Dette er en dag som jeg ikke har tenkt å gjøre så mye, bare skifte håndklær på badet og kjøre en runde med støvsugeren og samle inn noen hybelkaniner. Jeg så nemlig noen som satt å kikket på meg borte ved skjenken 😜                                                           

I går pakket jeg ned strikketøyet og dro en tur opp til Bestisen, for å være der på ettermiddagen og kvelden. Jeg pleier å være hos henne på Skjærtorsdag til middag, men i år valgte vi heller å ta ost og kjeks. Noe som er lettvint og veldig godt, og men skulle kanskje ikke tro det men man blir jammen mett av det også.

Litt etter meg kom niesen hennes en tur innom og ble noen timer. Hun hadde med seg hunden sin Susi, som er en nakenhund med pels. De kalles for PUF, og er helt skjønne. Susi var veldig aktiv og energisk med en gang, men etter hvert så roet hun seg. Felix the Cat holdt seg litt i bakgrunnen så lenge Susi var der, men kom raskt fram når hun gikk igjen 😉

Felix the Cat kom å snuste og la seg på teppe å gnudde seg fram og tilbake der Susi hadde ligget. Jeg prøvde å ta bilde av han mens han holdt på med det, men å nei du… Så fort mobilen kom fram å han skjønte jeg skulle ta bilde av han, ja da satte han seg opp. Han er en ordentlig skjønn pusegutt, som er fyller 14 år bare 1 måned før Vinja gjør det samme.

Kjøreturen hjem fra Bestisen gikk helt uten dramatikk, men jeg skal innrømme at når jeg kom til samme stedet hvor det nesten gikk galt, banket hjertet litt ekstra.

Når jeg kom hjem ble det medisinering av Vinja, og så krøllet hun seg sammen i fanget mitt å lå der en stund i mens jeg så på TV. Det er blitt en rutine det at hun vil ligge litt i fanget etterpå, og så når det har gått en stund går hun å legger seg i to-seteren å sover eller kikker på meg fram til jeg går å legger meg 😉

Håper du får en fantastisk Langfredag 🥰

21 kommentarer
    1. Takk for koselig blogginnlegg på langfredag. Hørtes ut som du hadde en fin skjærtorsdag. Kos deg med dagen i dag også. Er sol her, så sikkert det hos deg også🌞🙋🏼‍♀️🐣

      1. Så koselig at du syntes det 🥰 Vi pleier å ha det hyggelig når vi treffes, og det ble jo ekstra kos når niesen kom på besøk også. Ja nå skinner sola inn på balkongen, og jeg skal gå ut sette meg med kaffe i koppen og nyte. Klems 🤗

    2. Så koselig skjærtorsdag! 🥰 Igår kom det snø hele dagen her, men nå skinner sola. Jeg har sådd ringblomst i potter, – får håpe de spirer etterhvert, så da er jeg i mål med alle sommerblomstene jeg tenkte å ha iår.🌸 Ønsker deg en fin langfredag! 🐣☀️🐥

      1. Tusen takk, så hyggelig at du syntes det 🥰 Ja det snødde bra her også i går, men nå er alt borte og sola skinner for fult. Jeg må plante Georginene jeg har overvintret i løpet av påsken, må bare finne en stor potte ellers må jeg kjøpe en. Ha en fortsatt fin Langfredag, klems 🤗

    3. Tusen takk for en fin og snille beretning fra din dag. Veldig hyggelig. Fikk en smule koronainvasjon her, men det går seg til 🙂 Fortsatt god påske 🙂

      1. Så koselig at du syntes det 🥰 Vi har det alltid veldig koselig når vi treffes, og i morgen kommer Bestisen til meg på middag. Jeg var nettopp på nabobesøk hos deg, og fikk med meg at dere hadde fått Corona. Noe herk å få det, og håper at formen er tilbake til normalen igjen. Ha en fortsatt god påske og Langfredag til dere begge, klems 🤗

    4. Fredag den lange er snart over, har vært både i skogen og spist hos mor i dag. Der var søster og mann, de skal neste år flytte til ny leilighet i 2 etg i Mjøndalen. Sentral med gangvei til både butikk, tog og alt annet. I dag må de opp en over 1 km bakke før de er hjemme og et stykke unna butikken. Tidlig i dag hadde jeg bål i skogen og fikk i meg pølser, liker det der men det var en stund siden sist. Mye snø i skogen enda, var kjørt opp skiløype men så glad er jeg ikke i skismøring. Nå er det kveld, må rydde og litt sånn. I morgen er butikken åpen igjen. Trenger vel litt lettmelk og litt påfyll. De skrider mot mopedsesong men det ligger mye snø der hvor jeg pleier og parkere den om sommeren. Tror jeg må måke litt slik at det smelter og tørker raskere opp. Ha en fin kveld.

      1. Ja i dag er butikkene åpne igjen, og jeg går ut fra at det blir lange køer over alt. For folk er vel tom for det meste nå igjen. Det er greit å bo sentralt til og slippe å gå opp bratte bakker hver gang man skal hjem. Her jeg bor er det bare bakker, så uten bil blir det tungt å komme seg hjem om man går. Ha en fin påskeaften.

    5. Høres ut som du har en koselig og avslappende påske og at kattene rundt deg koser seg.🤩🐥🐣 Det er godt med noen rolige dager.🤗
      Kos deg masse!🐥🐣🌞

      1. Ja dette har vært en “ikke stress” påske, hvor alt har gått rolig for seg 🐣 Etter at jeg ble pensjonist har jo det i grunnen blitt lite stresse, mye å gjøre i blant, men ikke stresse. Nå skal jeg nyte søndagen ute på balkongen tenker jeg 🤗

    6. Hybelkaniner må vel være tillatt i diss påsketider? 😀 Fint å høre om dagene dine, og godt at du koser deg. Kos deg med twist 😉 🐥

      1. Jeg fikk ikke tak i alle sammen, så nå leker hybelkaninene med påskekaninene 😜 Jeg storkoser meg med påskedagene, og nyter hver dag. Ha en fortsatt fin søndag 🤗

      1. For meg har det alltid vært viktig med avslappende påske, og ikke stresse av gårde til fjellheimen å gå i kø. Nei mye bedre å være hjemme i byen hvor det ikke er så mange. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg