På besøk, god mat, katteliv og sløv søndag

Image by Aleksey Kutsar from Pixabay

Heisann og god dag!

Det er en delvis overskyet dag her i Oslo i dag, men jeg sola gjør et tappert forsøk på å trenge igjennom og lykkes av og til. Det blåser litt i dag også, men ikke så mye som i går. Temperaturen ligger på +13C.

Det er en sløv dag her i Casa Fres og Knurr i dag, og jeg har ikke gjort så mye i dag. Jeg dro fram en stabel med ukeblader på formiddagen å gikk igjennom dem. Ville se om det var noe der jeg ville spare på, og jeg fant noen strikke- og matoppskrifter som jeg rev ut før jeg kastet bladene.

I går dro jeg til Bestisen med strikketøyet for en kveld med god mat og masse skravling. Det svarte og hvite pleddet mitt vokser sakte men sikkert, og det første nøstet med garn har blitt ganske slunkent. Bestisen og jeg er begge fan av gruppen “The Who”, og før maten satte vi på deres rockeopera Tommy i konsertversjon fra Royal Albert Hall, som ble spilt inn i 2017. Etterpå så vi på en dokumentar om hvordan Tommy kom til, men den tror jeg at jeg skal se igjen. Hvorfor, jo for vi skravlet den nok litt bort 😉

Som jeg fortalte i går sto det terteskjell med reker og fiskepudding på menyen, og det smakte himmelsk godt. Øynene kunne ha spist mange skjell, men magen satte fort sine  begrensninger 😉 Når Alle mot 1 begynte rett før kl 8, ble det vafler og kaffe.

Jeg hadde ikke tenkt til å bli så lenge hos Bestisen i går, men så begynte vi å se på American Song Contest å da gikk klokka fort. Det er jo amerikanernes variant av MGP, og det skal bli interessant å se hvilke sanger som blir presentert fra alle delstatene å hvem som blir stemt fram til slutt. I går var det 11 sanger som ble presentert, og neste helg kommer det 11 til.

Hjemme ventet Vinja på meg, og hun nærmest klatret opp over bena på meg. Ikke bare for at hun hadde savnet meg og ville ha kos, nei det luktet jo veldig av Felix the Cat. Han hadde jo strøket seg inntil bena mine, og ikke minst ligget en stund med hele hode oppe i joggeskoene mine, haha 🤣 Skoene mine er alltid full av Felix sin pels når jeg har vært på besøk, og det skal jo undersøkes nøye når jeg kommer hjem 😉

Nå er det på tide å varme opp gryteretten jeg laget tidligere i uken, og få i meg litt middag. Magen rumler, og har gjort det en stund allerede. Pleier ikke å spise middag så tidlig, men i dag blir det litt annerledes.

Håper du har hatt en fin søndag så langt 🥰

 

14 kommentarer
      1. Vet du, det er alltid like hyggelig når Bestisen og jeg treffes. Vi skravler oss hese, og går aldri tom for noe å snakke om. Bestisen strikker barnetøy og jeg på pleddet mitt 😊 Kleskoden er alltid joggebukse og løs genser 😉

    1. Har vært skya her også.. frem til nå..for nå skinner sola inn di (møkkete)vinduene..hehe.. Terteskjell er veldig godt syns jeg.. Vi hadde taco i går og jeg skal spise rester av det idag..nam ! Klem og fin dag videre til deg <3

      1. Ja sola kom og varmet opp balkongen min i ettermiddag, og den hadde sitt svare strev med å skinne igjennom mine møkkete vinduer også.
        Terteskjell er veldig godt, og vi har hatt det noen ganger nå. Ikke feil med taco heller. Ha en fortsatt fin søndagskveld 🥰

    2. Akkurat nå skinner sola gjennom vinduet og jeg er litt ettermiddagstrøtt 😀 Vi varmet opp pizza fra i går – og den var like god i dag 🙂 Gryterett er mmmm så godt også 😀

      Lag deg en fin søndag videre !

      1. Sola kom og varmet ordentlig opp balkongen i sta, og frk Pus flyttet ut med en gang. Gryteretten smakte like godt i dag, som den gjorde da jeg laget den. Ha en fortsatt fin søndag 🥰

      1. Ja det har gått i et noen dager, så det var god med en litt lat dag nå 😉 Jeg så ASC på nytt i dag, for jeg syntes ikke jeg fikk med meg de siste sangen i går. Nyt resten av søndagskvelden 🥰

    3. Så mye god mat og en hyggelig kveld dere hadde! Ja, Vinja kjente nok lukten av en annen katt, – både hunder og katter merker slikt. Idag var jeg forresten innom Plantasjen og kjøpte meg en Venus fluefanger. Jeg har aldri fått de til, men nå har jeg lest meg opp, De skal omtrent stå i vann og bare få regnvann og ingen gjødsel, mye sol. Ha en fortsatt fin søndag! 🥰

      1. Ja vi hadde mye god mat i går, og terteskjell er jo aldri feil etter min mening 🥰 Både Ronja og Vinja har alltid vært veldig nysgjerrig når jeg har vært på besøk hos Bestisen og Felix. Jeg blir besnust og undersøkt etter alle kunstens regler innen de/hun er fornøyd. Jeg har aldri hatt en sånn fluefanger noen gang. Vet moren min hadde det, men tror ikke den ble så gammel. Ha en fortsatt fin søndag 🥰

      1. Hihi, ja en passende navn på heimen når man har to, nå en, katter boende her. Det har vært mye fres og knurr og uvennskap oppigjennom årene, for selv om jentene var søstre var de ikke alltid gode venner 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg