PÃ¥ balkongen ventet en overraskelse

Første og eneste blomst på tomatplanten

Hei og god lørdag!

Ute er det en nydelig sommerdag med blå himmel og sol, og vinden som etter hvert ble ganske kraftig i går har løyet igjen. Temperaturen ligger på +19C i skyggen og +29,7C i sola.

Jeg har sovet så godt i natt etter at jeg la meg relativt tidlig, og har faktisk klart å få inn 7,5 time i løpet av natten og våknet før kl 8. Det er noen dager siden jeg har klart å få inn så mange timer, og jeg føler meg utvilt og i ganske god form 😊

Vinja sitt morgenstell er unnagjort, jeg har fått sendt inn meldekortet til NAV, og jeg har fått ordnet litt opp. Da jeg ryddet i fryseren for et par dager siden, tok jeg ut en boks med lapskaus som hadde stått der litt for lenge. Satte den på benken til tining innen jeg skulle kaste den…. Å den har jeg selvsagt helt glemt, og når jeg kom på kjøkkenet i dag stinket det noe helt forferdelig 🙈. Nå er den heldigvis fjernet, men jeg synes lukten henger i allikevel, grøss.

Jeg vet ikke om du husker, men jeg fortalte for en stund siden at jeg arvet en tomatplante etter en gammel nabo. Den står på balkongen og jeg har vannet og stelt den, men har ikke helt trodd at det skulle bli noe ut av den i år. I dag oppdaget jeg en blomster oppe mot toppen, se bilde, så kanskje det kan bli tomat(er) allikevel. Det hadde vært veldig spennende og gøy om det hadde skjedd 😊 Oppdatering følger…

På tide å få i seg litt mat, har ikke kommet så langt enda. Kjenner at det rumler litt i magen, og jeg fikk lyst på kokt egg til frokost/lunch.

Håper du får en nydelig lørdag 🥰

 


13 kommentarer
    1. Gøy å følge med på sånne planter da 🙂 Her i huset er kjøleskapet på vei til å knele. Ting holder seg SÅ dårlig, pga for varmt. Og får ikke endret. Så her må vi følge med skikkelig. MÅ få kjøpt nytt 🙂

      1. Jeg skal holde dere oppdatert, for dette er spennende. Så kjedelig med kjøleskapet, men greit at du er klar over at det snart ikke klarer mer. Når mitt gikk, hadde jeg ingen anelse og var ikke hjemme. Litt av en overraskelse når jeg åpnet det kan jeg love 😫

    2. Så gøy at tomatplanten blomstrer! Du har jo lang sesong på balkongen din, så da er det håp om tomater! De kan modnes inne også, om de ikke rekker å bli røde før det blir kaldt. En nydelig dag ønskes deg også! 🥰

      1. Ja dette var ekstra gøy, men jeg ser at jeg må vanne enda mer enn jeg har gjort for at den ikke skal visne bort. Håper det kommer flere blomster etter hvert. Det blir veldig spennende å se hva det blir ut av det. Ha en fin søndag 🥰

      1. Eggebrunsjen var fin og veldig god den 😉 Ja dette blir veldig spennende og jeg skal virkelig passe på den så den får nok vann og stell 😊

    3. Fikk tatt stua i dag og støvsugd gangen og sovrom. SÃ¥ nÃ¥ ser det bra ut sÃ¥ lenge det varer. Badet i formiddag i veldig godt vann, hÃ¥per jeg kan snike meg til en dukkert i morgen. Koker meg kaffe nÃ¥, fant ut at kaffe er billigst hjemme. Skal vel en tur ut igjen snart. Tenkte at jeg skulle besøke et tjern som heter Majordammen – det ligger lengre unna enn der hvor jeg bada før i dag. Det er fint at man tar seg ut i sola – bort fra allverdens skjermer og spill. Man kan jo spille via mobilen men ingen har vondt av en skogstur. Hva jeg skal spise i kveld veit jeg ikke enda. MÃ¥ nok en tur pÃ¥ kiwi til i dag sÃ¥ jeg bestemmer meg der og da. Ha en fin kveld.

      1. Ja man ta en runde med støvsugeren innimellom, og litt oftere her på grunn av katten. Kaffe ute er nok ikke billig, men av og til er det koselig å unne seg en kopp på en kafe. Ikke så fint vær i dag, men det er en fin temperatur. Ha en fin søndag.

      1. Så bra du minnet meg på gjødsel, for det hadde jeg helt glemt. Må sjekke i skapet hva jeg har, eller får jeg stikke innom et hagesenter i morgen. Blir veldig spennende dette her 😊

    4. God morgen ! Dere har gode temperaturer hos deg <3 sol og sommer og tomatplante som blir til noe Juhuuu du får nok tomat der ja 😀

      1. Skal ikke klage på temperaturen de siste dagene, for det har vært helt nydelig. I dag er det ikke sol, og litt kjøligere med det er helt greit det også. Ja jeg håper virkelig jeg får til tomatplanten, og at jeg kan høste noen tomater dette året 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg