Outlander – Under JegermĂ„nen pĂ„ norsk 😍 snart i postkassen

FĂžrste bok: Outlander pĂ„ norsk – Under JegermĂ„nen

Hei og god formiddag!

Ute snÞr det, ja du leste riktig det snÞr. Ikke store filler, men mer sÄnn at det ser ut som regn om man ikke ser nÞye etter. De meldt jo store mengder snÞ, men det var nok ikke her i lavlandet. Temperaturen ligger pÄ +3,6C.

Jeg gleder meg sykt, for pĂ„ morgenen i dag kom det mail fra Norske Serier om at boken jeg bestilte for noen uker siden er sendt. Det er den fĂžrste boken i Outlander “serien” som heter Under JegermĂ„nen, og den utgis pĂ„ norsk đŸ„° Har ventet i flere Ă„r pĂ„ at bĂžkene skal gis ut pĂ„ norsk, sĂ„ dette er stort. Jeg har de 4 fĂžrste bĂžkene pĂ„ engelsk, men syntes de er tunge Ă„ lese selv om jeg ikke har problemer med sprĂ„ket. NĂ„ vet jeg hva jeg skal fordype meg i nĂ„r pĂ„sken kommer. Jeg bestilte boken flere dager innen forlaget gikk ut med at boka ble lagt ut for salg, og jeg var ikke alene om det 😉 For at jeg ikke skal gĂ„ glipp av neste bok, sĂ„ valgte jeg Ă„ abonnere pĂ„ serien.

I gĂ„r ble mye av dagen brukt til Ă„ se pĂ„ serier mens jeg strikket pĂ„ teppet mitt, og det fĂžrste nĂžste er historie om noen fĂ„ omganger. Formen dalte utover ettermiddagen sĂ„ jeg bestemte meg for Ă„ ta meg en strekk under dyna. Det ble ikke noen liten strekk, nei for nĂ„r jeg kom til meg selv sĂ„ var kl 2 pĂ„ natten. Ikke hadde jeg hĂžrt at mobilen ringte et par ganger, ei heller at alarmen som skulle vekke meg etter en time. Jeg fĂžlte meg fortsatt ikke helt vĂ„ken, men jeg sto opp og satt oppe en liten stund fĂžr jeg krabbet under dyna igjen. Da jeg vĂ„knet i dag, fĂžlte jeg meg bĂ„de utvilt og i grei form 😊

Planer for dagen? Vel, jeg har egentlig ikke lagt noen, men det kan nok hende jeg skal ut en tur. Venter en stor pakke fra kaffekapslen.no og om jeg er heldig sÄ blir den lagt i pakkeboksen allerede i dag. 

HĂ„per du fĂ„r en nydelig mandag đŸ„°

 

16 kommentarer
    1. Outlander er ogsÄ en serie pÄ netflix ikke sant? Jeg har sett en del episoder, men ble lei til slutt:)
      Bra at du fikk deg en god sĂžvn:)

      1. Det stemmer, du kan se den pĂ„ Netflix. De har ikke rettighetene, sĂ„ de ligger hele tiden en sesong etter. Slet med sesong 3 jeg, for den var litt kjedelig 😉

    2. SĂ„ bra at de utgir serien pĂ„ norsk, mye lettere Ă„ lese da! 👍 Mulig jeg lĂ„ner meg ei krimbok pĂ„ biblioteket, evt. som lydbok, – hĂžrer med i pĂ„sken det. Ellers fĂ„r jeg sjekke ut hva de sender av krim pĂ„ TV. Det snĂžr her ogsĂ„, men har heldigvis ikke kommet sĂ„ mye som meldt. Ha en fortsatt fin mandag! đŸ€—

      1. Ja endelig kommer bĂžkene pĂ„ norsk, noe som gjĂžr det mye enklere Ă„ lese. Spesielt siden de kan vĂŠre litt tunge i blant. Kan nok hende Outlander fĂ„r vente til etter pĂ„sken, for da er det jo krim som gjelder. Jeg vet at nĂ„ at en ny sesong av Shetland blir sent pĂ„ NRK i pĂ„sken, og den er alltid verdt Ă„ se đŸ„° Ha en fortsatt fin mandagskveld 😊

    3. Koselig hver gang man fÄr slike mail. Det var snÞ i luft her fÞr i dag men nÄ regner det. Var sÄ vidt ute i dag og det var godt med litt luft. NÄ har jeg nok av mat i kjÞleskapet for en stund. Det blir fort tome igjen, spiser litt for mye men mat mÄ man ha. BesÞk hitt i dag og det er ikke langt unna. Det blir gryterett til middag, lager mye at jeg kan legge resten i fryseren. Ha en fin kveld.

      1. Ja veldig greit Ă„ bli informert 😊 Har jo gledet meg lenge at bĂžkene skal komme pĂ„ norsk, og nĂ„ har det endelig skjedd. Ja kjĂžleskapet blir fort tomt, mĂ„tte fylle pĂ„ litt jeg ogsĂ„ i dag. Ha en fortsatt fin mandag 😊

    4. I dag har det heldigvis ikke snÞdd.. og hÄper nÄ at vi kan fÄ litt godvÊr ei stund frem.
      SĂ„ morsomt at du endelig fĂ„r den boka, da..sĂ„nt er sĂ„Ă„Ă„ kjekt nĂ„r man gĂ„tt lenge Ă„ venta pĂ„ noe😊
      Ojda.. ja da trur jeg jaggu du trengte den sþvnen, ja 😊

      1. Det ble aldri noe av snĂžen her, men det ga naturen en liten rens. Er vel det som trenges for Ă„ fĂ„ i gang vĂ„ren her. Jeg har ventet sĂ„Ă„Ă„Ă„ lenge pĂ„ at bĂžkene kommer pĂ„ norsk at dette er stort đŸ„° Hihi, det var godt med sĂžvn, selv om den ble lenger enn tenkt 😉

    5. Aldri sett den serien, men skjÞnner at du ble gira nÄr bÞkene kommer pÄ norsk og du elsker denne!
      Lang strekk, men du trengte det sikkert 🙂 Jeg var ogsĂ„ trĂžtt hele forrige uke, men er bedre i dag.

      1. Jeg har jo blitt helt hekta pĂ„ serien, og er overlykkelig over den nye sesongen og at bĂžkene nĂ„ utgis pĂ„ norsk 😉 Det gjorde veldig godt med en laaang strekk 😉

    6. ÅÄÄÄ, det mÄ jeg sjekke ut!
      Elsker serien og bĂžkene er sikkert minst like bra. HĂ„per du har fĂ„tt hvilt deg godt. Du trengte nok den ekstra sĂžvnen. Riktig fin kveld til deg!đŸ€—

      1. Jeg har trĂ„kla meg igjennom 2 bĂžker pĂ„ engelsk, og de er veldig bra. BĂžkene er nok mer omfangsrike, og det er en del som ikke er med i serien. Ja jeg trengte virkelig sĂžvn
 Gjorde godt for kroppen og hode 😊 Ha en fortsatt fin mandag.

      1. Jeg er sÄnn jeg ogsÄ, og Outlander serien er en av de jeg ikke kan fÄ nok av.
        Viaplay har lagt ut mange gamle serier den siste tiden, og nĂ„ sitter jeg Ă„ ser Veronica Mars i hver ledige stund 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg