Oppe fþr hanan gol 🐓

Image by pixellicious on Pixabay

Heisann og god morgen!

Ute er litt grÄtt enda, men disse som forstÄr seg pÄ vÊret mener det skal bli sol i dag. Temperaturen ligger pÄ +12,6C.

I gĂ„r var jeg oppe fĂžr hanan 🐓 gol, og Ăžynene var rimelig smale inntil jeg fikk i meg den fĂžrste koppen med kaffe.

Grunnen til at jeg mĂ„tte sĂ„ tidlig opp, var for at jeg hadde lovet Bestisen Ă„ kjĂžre henne til kontroll hos Øyeavdelingen pĂ„ UllevĂ„l sykehus. Hun hadde ikke time fĂžr 09:45, men jeg hadde litt Ă„ gjĂžre fĂžr jeg dro samtidig som det kan vĂŠre kĂž pĂ„ veien bort. Å det var det ogsĂ„, men da vi kjĂžrte inn pĂ„ parkeringsplassen var det et kvarter hun hadde time.

De er veldig nĂžye pĂ„ Øyeavdelingen, og derfor ble det ogsĂ„ en del venting. Jeg var forberedt og hadde med meg strikketĂžy for Ă„ fĂ„ tiden til Ă„ gĂ„. Vi endte opp med Ă„ vĂŠre der i rundt 3 timer, hvor av den siste halvtimen kunne ha vĂŠrt unngĂ„tt


Fra UllevÄl kjÞrte vi direkte opp til Fjellhamar kirke, hvor det var strikking og sosialt samvÊr. Vi rakk en kopp kaffe og noen omganger pÄ strikketÞyet fÞr det var pÄ tide Ä bryte opp.

NĂ„r jeg kom hjem til meg selv var jeg helt tom for energi og satte meg ned i godstolen en stund for Ă„ slappe av, innen jeg laget meg middag.

I dag er jeg mer vĂ„ken og er helt klar for noen timer med StrikkekafĂ© pĂ„ Veiviseren i LĂžrenskog hus. BananstrĂžmpene jeg strikker pĂ„ nĂ„ begynner Ă„ bli ganske lange, men det er fortsatt en del omganger igjen innen jeg kan felle av. Bestemte meg for Ă„ lage lange strĂžmper denne gangen, som kan vĂŠre godt Ă„ ha pĂ„ kalde vinterkvelder đŸ§¶

HĂ„per du fĂ„r en fin onsdag đŸ„°

10 kommentarer

      1. Hun kan jo ikke kjĂžre lenger pĂ„ grunn av synet, og det tar tid og er kronglete for henne Ă„ komme seg til og fra UllevĂ„l alene. Å da syntes jeg det er greit Ă„ stille opp. Jeg stĂ„r for diesel og hun for parkeringen 😉

      1. Jeg syntes nesten at jeg mĂ„ gjĂžre det, for det blir kronglete for henne Ă„ komme seg til og fra UllevĂ„l alene. Neste gang er det kanskje jeg som trenger litt hjelp 😉 Vi ble ikke sĂ„ mange pĂ„ StrikkekafĂ© i gĂ„r, men koselig hadde vi det allikevel đŸ„°

    1. Godt Ă„ ha med deg til Ă„ kjĂžre og som selskap i ventetiden. đŸ„° Det var jammen lenge og vente, noe man blir veldig sliten av! Herlig med en koselig dag med strikking idag da! â˜€ïžđŸ§¶

      1. Bestisen kjĂžrer jo ikke bil lenger, og det tar tid Ă„ komme seg til Ă„ fra UllevĂ„l for henne. Hun kunne ha blitt ferdig fĂžr, men legen hun var hos mĂ„tte rĂ„dfĂžre seg med overlegen. Å han holdt pĂ„ Ă„ operere, sĂ„ derfor mĂ„tte vi vente. Greia var jo at da hun ble kalt inn igjen, var hun bare inne i 5 min. Det legen hadde Ă„ si da, kunne hun like godt ha ringt henne Ă„ fortalt. Logisk tenking var nok ikke det som lĂ„ i kortene 😆 Det ble noen veldig koselige timer pĂ„ StrikkekafĂ© i gĂ„r, selv om vi ikke var sĂ„ mange. Klems đŸ€—

      1. Vi pleier Ă„ stille opp for hverandre nĂ„r det er noe, og denne gangen var det min tur. Litt kjedelig Ă„ vente, men jeg kom da et godt stykke pĂ„ BananstrĂžmpen jeg strikke 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg