Oppe før hanan galer 🐓

Image from Pixabay

Hei og god morgen!

Ute er det en grå dag i dag, og da jeg våknet ved 6 tiden regnet det ganske bra. Akkurat nå er det opphold. Temperaturen nå rett før kl 8 ligger på +6,3C.

I går var jeg så sliten i kroppen og hode at jeg krabbet under dyna ganske tidlig, og jeg kan ikke huske at hode traff puta en gang. Jeg har heller ikke vært våken en eneste gang. Klarte å få over 7 timer med søvn i natt, og det er bra.

Jeg våknet ganske tidlig også, og allerede litt over kl 7 var jeg klar til en ny arbeidsdag her hjemmefra. Ikke ofte jeg begynner arbeidsdagen så tidlig, faktisk er det mange år siden sist. Om jeg går noen 10 år tilbake i tid, var det ikke uvanlig å finne meg på jobb allerede mellom 06:30 og 07:00 hver dag. Sluttet jeg tidlig da? Nei jeg gjorde ikke det, for jeg kunne godt jobbe helt til kl 22 og 22:30 før jeg dro hjem. Ikke hver dag vel og merke, men noen dager i uka ble det. Så det er kanskje ikke så rart at kroppen etter hvert begynte å syntes at det ble for mye og protesterte.

På snakk om kroppen, så kjenner jeg det godt etter å ha stått med baken i været i to dager å jobbet i bedet. Så jeg skal ikke styre så mye i ettermiddag på dugnaden, om den ikke regner bort da. Jeg pleier ofte å ta en ekstra rufs et par dager før dugnaden, så kan jeg ta litt letter oppgaver sammen med de andre beboerne på selve dagen. Da skravler vi i vei og blir litt mer kjent med de som har flyttet inn det siste året.

Vinja går rundt bena mine å mjauer, antagelig for at hun tror at det snart er på tide med medisin. De dagene jeg ikke jobber, så får hun den med det samme jeg står opp. I dag var jeg jo oppe så tidlig, så nå må hun vente litt før hun får medisinen.

Håper du får en fantastisk tirsdag 🥰

 

17 kommentarer
    1. Jeg la meg like etter 22.00 i går og sov til 06.30 i dag, nesten 😊
      Er man trøtt er det bare å stupe til køys 😅 i alle fall for min del 😊
      Lag deg en fin tirsdag 😊

      1. Var nok rundt de tider jeg la meg også, og forsvant inn i drømmeland. Vanligvis sitter jeg å “dupper” i stolen og så våkner jeg til å er full av energi å kommer meg ikke i seng før langt ut på natta. Ha en fin tirsdag videre 🥰

    2. Godt når man får såpass mye sammenhengende søvn. Sjøl var jeg heldig i natt.. sovna vel mellom 11 og 12 i går kveld, og var våken først litt før 5 – men så klarte jeg jaggu å sove litt til, og kom meg faktisk ikke ut av senga før litt over 6.30.
      Håper tirsdagen din blir riktig god 😊

      1. Ja det gjorde godt for kroppen for så mye søvn, for den var veldig sliten i går. Skulle ønske jeg klarte å komme i seng rundt de tider hver kveld, sånn at jeg var utvilt og klar til en ny dag mellom 05:30 – 06:00 på de dagene jeg må på jobb i byen. Man kan i alle fall håpe 😉 Ha en fin og god tirsdag 🥰

    3. Det er deilig med kvalitetssøvn. Jeg er heldig som sover mye og godt. Sov en time i går ettermiddag også, men likevel ble det nesten ti timer under dyna i natt 😀

    4. Så herlig å få sove hele natten og så lenge. Det høres ut som en drøm, men iblant har man jo litt ekstra gode netter.
      Her er det også grått i vått i dag. Skikkelig vått. Så nå blir nok naturen glad kan jeg tenke meg, for det har vært tørt i flere måneder.
      Håper du er i form til litt dugnad også da, at du ikke har brukt deg helt opp. Her i gården er det ingen dugnad. Og i dag skal jeg bare subbe rundt i koseklær og gjøre ingenting 🙂
      Ha en herlig fin dag ♥ Klem

      1. Ja det gjorde godt for både kropp og sjel med en god natt søvn 🥰 Det var opphold lenge her, men nå har det begynt å regne igjen. Vi trenger det virkelig, men litt dumt akkurat den dagen vi skal ha dugnad. Fortsetter det, blir den nok utsatt noen dager tenker jeg. Høres veldig deilig ut å subbe i koseklærne. Det går i koseklær her også, ettersom jeg jobber hjemmefra i dag. Ha en fortsatt fin tirsdag 🥰

      1. Jeg sov så dårlig forrige natten, så jeg trengte nok disse timene nå. Dessuten fikk jeg startet tidligere på jobb, og kan logge ut en time tidligere. Ha en fin dag videre du også 🥰

    5. Godt å legge seg når man er trøtt og sliten etter dager med utejobbing. Dugnad er en fin måte å bli bedre kjent med beboerne, og er det mange så blir det ikke så mye på hver. Ha en fortsatt fin dag! 🥰

      1. Ja det har du rett i, men i dag er jeg like sliten som da jeg la meg. Dugnaden i går slet meg helt ut, men jeg fikk gjort mye i mitt eget bed og litt andre steder. Det hadde flyttet inn mange nye naboer, og de var veldig hyggelig å hilse på dem alle sammen 😊

    6. Er alltid tidlig oppe jeg – legger meg deretter. Så kom regn og bra er det men det kom kanskje ikke så mye som jeg hadde tenkt men alt hjelper. Men det blir trolig like ført tørt igjen om noen dager. Hørte noe om en brann i en lastebil på nyhetene nå. Veier sperra og Bryn senter ble tømt. Kanskje ikke langt unna deg? Koker poteter nå og det smaker alltid bra. Ser frem til 17 mai – ikke slik at jeg skal feire men dagene før det skal jeg mange ting. Etter det skal jeg slappe av litt, må ta den årlige kaffekoppen på Kongsbergsammen med en bekjent så blir dett en kort tur et sted til bekjente. Har masse planer. Men nå er potetene snart kokte så snart er det middag her. Ha en fin kveld.

      1. Det var ikke mye regn som kom i går, men nok til at jeg ble klissvåt da jeg var ute på dugnad. Ja brannen i lastebilen er bare 5 min unna der jeg bor. Vi så og kjente røyken mens det sto på. Jeg slapp å lage middag i går, for vi grillet etter at dugnaden var ferdig. Det passet meg perfekt for jeg var så sliten og kald at jeg vet ikke om jeg hadde orket selv. Ha en fin onsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg