Oppdatering no 2: Den første julen i Skomakergata

Heisan og hoppsan!

Da traileren for den nye julefilmen “Den første julen i Skomakergata” kom for et par måneder siden, var jeg bestemt på at jeg den skulle jeg se om jeg så var den eneste i salen uten barn.

Nå torsdag som var satte Lørenskog kino opp seniorkino kl 12:30, og da var det nettopp denne filmen de valgte. Å vi var alle sammen +60 i salen og ingen barn. Jeg skal være så ærlig at jeg gledet meg som et lite barn, og var veldig spent på hvordan filmen skulle være.

Jeg ble ikke skuffet, for filmen var akkurat så fin som jeg hadde håpet den ville være. Skal ikke røpe noe av handlingen, men kan jo si det sånn at den var lagt til førjulsdagene 1945. Alle karakterene fra NRK sin julekalender Jul i Skomakergata er med, og vi får følge dem de siste dagene før den første julen i gata etter at det har blitt fred i Norge. 

Det er en sånn koselig julefilm, som var morsom, spennende, rørende og helt enkelt bare så fin. Håper den snart kan streames, for jeg kan godt tenke meg å se den igjen.

Har du lyst til å se en koselig og gammeldags julefilm, så er denne filmen for deg 📽️

 

4 kommentarer
    1. Jeg har tenkt jeg skulle ha sett den, men tenker at uansett blir det originalen med Henki Kolstad & Co som blir på topp. Jeg har hele på DVD og er min definitive favoritt når det kommer til julekalendere på TV 🥰 Henki Kolstad ER liksom skomaker Andersen, så vel som Willie Hoel er bakermester Snipp. ❤️

      1. Jeg tenkte litt som deg før filmen, men glemte det helt når den startet. For her er alle sammen yngre enn i tv serien, så det blir litt annerledes. Jeg har også serien på DVD, men jeg tror også at den ligger ute på You Tube også. Så jeg skal kose meg med den også om ikke lenge 😉

      1. Den kommer sikkert på DVD etter hvert, men jeg vet faktisk ikke når. Forsøkte å google litt, men så lenge den går på kino informerer de nok ikke om når den kommer på DVD. Vi får nok bare følge med 😊😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg