Oppdatering no 1: Jeg har blitt hårkort igjen

FØR til venstre og ETTER til høyre

Heisan sveisan!

Jeg husker ikke sist jeg var å klippet meg, men at det er lenge siden er sikkert å visst. Tror det må være tilbake i september en gang, men litt vanskelig å si for jeg har tydeligvis ikke skrevet det inn kalenderen…

Jeg har til og med tatt barbermaskinen og tatt ca 5 cm bak i nakken for noen uker siden, samtidig som jeg tok av litt rundt ørene. Kunne sikkert ha gjort det nå også, men da hadde jeg i alle fall ikke sett ut 🙈

På onsdag kveld var jeg hos frisørdamen min og fikk orden på lokkene igjen. Jeg ble med andre ord ganske så hårkort igjen. Ikke så kort som i sommer da, for med mitt tynne hår ville det blitt kaldt på topplokket. Det er jammen ikke mye som skal til innen man føler seg som et nytt menneske når håret er velstelt.

Frisørdamen min skal operere den ene skulderen sin i januar, så jeg må sette meg ned å planlegge når jeg skal klippe meg neste gang og gangen etter. Ellers kan det hende at jeg ikke får klippet før hun er tilbake igjen etter en lenger sykemelding. Kan jeg gå til en annen frisør? Ja det kan jeg vettu, men det er ikke så mange frisører som kan å klippe et tynt og fint hår, noe jeg dessverre har fått erfare flere ganger tidligere.

Etter at neglene er fikset i morgen, er jeg helt klar for alt som skal skje de neste ukene.

Hvor ofte pleier du å klippe håret?


13 kommentarer
    1. Godt å klippe håret innimellom 🙂 Jeg klipper håret sånn ca hver 3 måned 😀 Prøver holde meg til det.. for det er ganske dyrt med etterstriping og klipp av mitt lange hår 😀 Lag deg en fin lørdag! klems

      1. Ja nå var det godt å få klippet håret, og ideelt sett burde jeg nok ha klippet det ca hver 6 uke. Jeg klipper meg privat hos min tidligere frisørdame, så det koster meg heldigvis ikke så mye. Hun kan farge håret mitt også, men det gjør jeg selv ved behov. Ha en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

    2. Godt med en klipp iblant, – man føler seg mer velstelt med en gang. 🙂 Jeg har en type bob-frisyre, så klipper det opp til ørene og så vokser det ned til skuldrene før jeg klipper det igjen, – sånn ca hver 6. måned tror jeg. Jeg har ganske tykt hår, og liker å gå til den samme frisøren jeg også, – hun vet hvordan jeg vil ha det. 🙂 Ønsker deg en fin lørdag! 😀 Her er det klart og sol, men helt nede i minus 15!

      1. Når man har kort hår, og ikke vil at det skal bli for langt må jeg klippe det ca hver 6 uke. Denne gangen hadde det faktisk gått enda lenger. Det er betryggende å bruke den samme frisøren som kjenner håret, og ikke minst meg. Jeg har hatt skulderlangt og lenger hår tidligere, men syntes ikke selv at jeg er fin med det. Så da blir det hårkort på meg 😉 Ikke fult så kalt hos meg i dag, men kalt nok med -8C. Ha en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

    3. Kan tenke meg du syns det var godt ja 😊
      Å klippe håret – eller rettere sagt stusse det litt, er noe jeg gjør noen få ganger i løpet av året når jeg husker på å ta saksa med meg foran speilet. Som oftest i kombinasjon med en pakke hårfarge, hehe.

      1. Ja nå var det veldig godt å få klippet seg, og få litt fasong på fjonene 😊 Jeg pleier å ta fram skjeggtrimmeren, som jeg kjøpte til katten, å gå en runde ved ørene i nakken. Blir jevnere med den enn med saksen. Jeg klipper meg privat, og så farger jeg det selv innimellom. Ha en fortsatt fin lørdag, klems 🤗

    4. Gratulere med ny sveis. Hvis jeg gidder klipper jeg meg før jul. For første gang på 3-4 år tok jeg i går en sykkeltur fra Lillestrøm retning Drammen, Men det var kaldt og bedre ble det ikke at jeg mista den ene vanten på toget. Så jeg spurte på kiwi på Strømmen og Rema 1000 på Lørenskog men de hadde ikke vanter. Så det ble en kaldt tur. Det gikk greit ned til Strømsveien der hvor Hella Angels Oslo ligger. Tar en bakke opp mot høyre der men hele området var ombygd så det ble litt rot der. Om sider fant jeg veien mot sentrum men det var arbeide på veien. Så jeg tok rett og slett t-bane fra Tøyen til Majorstua. Dumt men godt og få varet fingrene litt. Der fra gikk det greit mot Lysaker. Der hadde jeg en kafe i tankene men der var det omgjort. Det eneste var Italiensk vin og mat kafe som ikke ble besøkt av meg i går. Ble 2 bananer og noe kjeks fra Spar. Dessuten var bakdekket flatt, men jeg la inn ny slange i dag. Var hjemme kl 1330. Det ble tross alt en fin tur. Håper den andre vanten ligger på hittegods i Oslo. Det var et par etter min far så når man mister den ene er det kjipt. Ha en fin dag.

      1. Du kunne jo også ha spurt inne på Sparkjøp, som ligger rett ovenfor Rema. Der har de alt mulig rart. Kan tenke meg at det var kalt å sykle i dag, for temperaturen datt virkelig i løpet av natten. Ha en fortsatt fin lørdag.

    5. Det er alltid godt å få ryddet litt på topplokket. Og du ser jo alltid velstelt ut. 😉 Jeg venter gjerne bortimot tre måneder før jeg får akutt behov for en frisølrtime. 😀

      1. Nå var det veldig nødvendig å rydde på topplokket, som var blitt alt for langt 😉 Så hyggelig å høre at du syntes jeg ser velstelt ut 🥰 Med kort og tynt hår kan jeg ikke vente flere måneder med å klippe meg, og neste klippe blir om ca 4 uker er planen min. Ha en fortsatt fin lørdagskveld.

      2. Nå var det veldig nødvendig å rydde på topplokket, som var blitt alt for langt 😉 Så hyggelig å høre at du syntes jeg ser velstelt ut 🥰 Med kort og tynt hår kan jeg ikke vente flere måneder med å klippe meg, og neste klippe blir om ca 4 uker er planen min. Ha en fortsatt fin lørdagskveld.

      1. Tusen takk 🥰 Skal jeg være ærlig så følte jeg meg 20 år eldre enn jeg er, så det var veldig å få klippet og ordnet håret nå. Ikke billig å gå til frisøren i en salong, så jeg er glad så lenge jeg kan gå hjem til min gamle frisør å klippe meg der. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg