Oppdatering av uken så langt…

Heisann!

Ute har det vært en fin dag så langt, med sol og litt skyer. Temperaturen tidlig på morgenen i dag var på +11C, og nå på ettermiddagen +22C.

Det er noen dager siden jeg har vært på bloggen, men jeg trengte en liten pause. Har vært sliten i hode etter så mye inntrykk på dagen. og da var det godt å bare være når jeg kom hjem igjen.

I dag våknet jeg allerede kl 05:30, men jeg syntes det var litt vel tidlig å stå opp så jeg la meg ned igjen. Klarte å sovne og våknet igjen en time senere, men da fikk jeg ikke sove noe mer så jeg sto opp kl 07:00 og brygget meg en kopp kaffe. Satt en stund i stua innpakket i et pledd og scrollet på mobilen med Vinja i fanget, før jeg startet dagen på ordentlig.

Litt oppdatering av de siste dagene:

Bilde lånt fra nettet – Fjellhamar kirke

På tirsdag gikk turen til Fjellhamar kirke og Arbeidsstua, for et par timer med strikking og sosialt samvær. Alle de strikkeglade damene er medlem i Lørenskog Revmatikerforening, som også står som arrangør. Jeg telte ikke akkurat, men jeg vil tro vi var i overkant av 10 stykker der. Det var mange samtaler rundt bordet, og jeg hørte en av dem gikk på juleturen til Göteborg og julekonserten med Didrik Solli Tangen. Jeg skal kun være med konserten, og jeg gleder meg allerede.

Bilde er lånt fra nettet – Veiviseren, Lørenskog Hus

I går var det Strikkekafé på Veiviseren igjen, og jeg var der jeg vettu. Denne gangen ble vi 7 stykker. Jeg ble ferdig med arm no 2 på Crush genseren min på tirsdagen, men jeg orket ikke å sitte på Strikkekafé med raglanfelling. Så jeg tok med meg et nytt strikketøy, nemlig et Sofie sjal. Jeg hadde så mange nøster igjen fra jeg strikket den grønn Vela genseren min, så jeg fant ut at de passet perfekt til et sjal. Jeg kom ganske langt på det i løpet av timene jeg var der + litt her hjemme også.

Så kommer vi til i dag, hvor Bestisen, ei av de vi strikker med og jeg har vært på Seniorkino å sett på Book club: The next chapter. Fint å være pensjonist, for da kan man gå på kino på dagtid, og det liker jeg for da har man igjen en god del av dagen etterpå. Jeg så første Book club filmen for flere år siden og likte den godt. Denne nye er på ingen måte noe dårligere, heller det motsatte. Den var veldig morsom og vi fikk trimmet lattermusklene mer enn en gang. Å så var det jo litt kjærlighet også da 😉. Filmen kan varmt anbefales.

Etter filmen dro Bestisen og jeg til OBS i Lillestrøm for å handle litt. Jeg skulle egentlig bare ha dopapir og våtfór til Vinja, men selvsagt ble det litt ekstra. Før jeg kjørte Bestisen hjem, var vi en snartur innom Evidensia DK for å kjøpe tørrfór til Vinja. Det er noe jeg må kjøpe hos Veterinær, ettersom hun må ha spesialfór.

Nå har jeg slengt føttene på fotskammelen, og der skal de få lov til å bli en stund.

Håper du har hatt en fin torsdag 🥰


14 kommentarer
    1. Godt med en pause fra blogg når man har hektiske perioder, og det er jo fordelen for de av oss som ikke tjener penger på bloggingen vår at vi kan ta time out når vi trenger det.

      Ser ut som du har hatt en kjempekoselig og fin uke med forskjellige gjøremål, og så koselig å lese 😊

      Ønsker deg en superfin torsdagskveld ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Veldig greit å ikke være toppblogger kjenner jeg, for da er det greit med noen fridager 😉 Nå ble det litt vel mye for hode mitt, og da var det godt å slappe av litt. Morsomme ting denne uken er ikke over enda, men det forteller jeg mer om når det er over 😉 Ha en fortsatt fin torsdag, klems 🤗

      1. Ja vet du det å bli Pensjonist er noe av det beste som har skjedd meg 🥰 Ikke bare kan jeg styre dagene mine selv, men mer viktig det at jeg har fått så mange nye venner. Å det trodde jeg aldri skulle skje meg i voksen alder. Klem 🤗

      1. Ja tenkt den luksusen å få så mange nye venner i voksen alder, for det er ikke alltid så enkelt. Formen daler gjerne utover ettermiddagen, og da er det veldig greit å kunne gå på kino på dagtid. Kinosjefen fortalte at neste uke setter de opp dokumentaren Fedrelandet av Margareth Olin, som jeg kunne tenke meg å se. Vi som ikke er toppbloggere kan jo tillate oss å ta noen pauser, og ha det helt greit med å spasere nedover lista 😉 Ha en fin fredda 🤗

      1. Jeg stortrives som pensjonist, selv om selve ordet føles litt rart å si. Det er så mye spennende å være med på, som foregår på en tid hvor i alle fall min kropp er i best humør. Seniorkino er veldig greit å gå på, for de setter opp veldig mange bra filmer. Neste uke er det dokumentaren Fedrelandet av Margareth Olin, og den vil jeg se. Klems og god fredda 🤗

    2. Godt med pause fra bloggingen også 🥰 Når man har vært vant til kollegaer i jobben, er det fint å treffe andre mennesker når man ikke jobber lenger. Herlig å kunne gjøre mer hva man vil, og det er jammen vel fortjent etter hvor lenge du har jobbet! 😀👍

      1. Ja jeg syntes det godt med noen pauser innimellom, for det kan bli litt mye… Jeg har alltid vært litt introvert på jobb, og holdt meg mest for meg selv på jobb. Så derfor har jeg ikke savnet kollegene etter at jeg sluttet. Ettersom kroppen er og har vært så dårlig i mange år, ble det etter hvert slitsomt å gå på jobb og gleden ved å være der ble borte litt etter litt. Ny nyter jeg hver dag som de kommer, og koser meg 🥰 Ha en fin fredda, klem 🤗

    3. Så herlig å lese. Du har mange flotte aktiviteter på gang i pensjonisttilværelsen din. Veldig bra. Vi har nå reist fra våre på Skedsmo og skal være i Oslo til søndag. 🤗 God helg.

      1. Viktig å kunne fylle dagene med noe man interesserer seg for, og det føler jeg at jeg har funnet. Selv om jeg bor i Oslo, så drar jeg allikevel til Lørenskog for å være med på mange av de aktivitetene som tilbys der. Føler ikke at Oslo kan måle seg med dem. Er det nå dere skal på musikal? Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg