Opp å hoppe, og ut av døra

Jeg kan ikke akkurat påstå at jeg var veldig våken når alarmen ringte kl 9. Normalt ville jeg nok ha sovet en time til, men jeg hadde avtalt med naboen at hun skulle bli med meg ut å handle i dag.

Når jeg ringte på til avtalt tid, lå hun å sov enda og ble så lei seg for at hun ikke var klar. Grunnen til at hun skulle være med, var for at hun ville kjøpe et stykke ferdigstekt ribbe til nyttårsaften. Hun orket ikke å stresse for å gjøre seg klar til å bli med, så jeg sa at jeg godt kunne kjøpe med et stykke ribbe for henne.


Ute var det friskt  og litt kjølig på formiddagen, og frosten hadde festet seg godt på trærne. Det var heldigvis ikke så glatt ute i dag, så det ble ikke noen festlige dansetrinn på veg bort i garasjen, hihi!

Først dro jeg ned på Alna senteret og dyrlegen for å kjøpe tørrfór til pusene mine, for det som var igjen i fórboksen kom ikke til å holde til over nyttårshelgen. Det var kø inn til dyrlegen, med folk som skulle ha fór og andre som var der med syke dyr. Det tok litt tid innen jeg var ute igjen. Etterpå kjørte jeg over gaten til Rusta for å kjøpe juletrebelysning til min tante. Jeg fortalte henne om den smarte belysningen jeg hadde på mitt tre, og den kunne hun også tenke seg. Der var jeg heldig, for de hadde kun en eske igjen. Jeg syntes det var greit å kjøpe belysningen nå, for om et år når tante skal pynte treet har vi sikkert glemt det begge to, hehe!

Etter at jeg var ferdig på på Alna dro jeg bort til Meny på Bryn for å kjøpe inn noe småtteri til i kveld og til nyttårsaften. Da slipper jeg nemlig å dra ut å handle noe mer i dette året. Jeg fant et fint stykke med ribbe til naboen, som nettopp hadde kommet ut av ovnen… Mmm, det luktet så godt.

Om en times tid kommer bestisen, til vår faste lørdagssammenkomst. Inntil da skal jeg sitte å sløve med en kopp kaffe å se litt på tv.

Ha en forsatt fin lørdag 😊

#våkne #tidlig #oppe #handle #kattemat #dyrlege #kø #alna #rusta #bryn #meny #ribbe #blogg

8 kommentarer
      1. Ja det gikk unna med alt jeg skulle gjøre i dag, det er sikkert. Til naboens forsvar er hun over 80 år, og ikke helt frisk i kroppen. Nå kunne jo jeg hjelpe henne, så da ordnet det seg.

    1. Greit å få gjort unna endel, og naboen satte sikkert pris på at du kjøpte ribbe for henne. <3 Smart å kjøpe juletrebelysning nå, for nå har de tilbud på alle julevarer. Jeg var innom den lokale Rusta her igår og bl.a. kjøpte litt julepynt. Mye folk i butikkene i romjula.

      1. Ja naboen var veldig takknemlig, for helsen og kroppen er ikke som det var. Jeg trodde egentlig ikke at jeg skulle få tak i belysning, for det er utsolgt og dessuten begynner de å pakke det bort. Var veldig heldig som fikk tak i den siste esken, og da blir også tante glad.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg