Oliana fikk lov å være modell i dag

Heisann og god formiddag!

Ute er himmelen ganske så blå, og sola skinner i mens vinden rusker i bladene på trærne. Temperaturen i skyggen nå på formiddagen ligger på +18C.

Det har ikke skjedd så veldig mye spennende her i Casa Fres og Knurr enda, men dagen er ung og det er ikke godt å vite hva jeg finner på etter hvert 😉

Oliana

Sent på onsdagen ble jeg ferdig med Sofie skjerfet som jeg har holdt på med siden i begynnelsen av juni. Jeg har jo bare kunnet strikke når huden min ikke flasset så mye, og da har det tatt tid å få det ferdig.

Det ble Frost bamsen min Oliana som fikk være modell denne gangen, noe hun slettes ikke hadde noe i mot. Jeg målte skjerftet på et jeg strikket tidligere for å få det like langt og kanskje litt lenger, men enten så har jeg ikke målt godt nok eller så har det dratt seg litt sammen for at jeg har strikket fastere. Det passer allikevel, men det hadde vært fint om det hadde blitt enda litt lenger. Jeg kommer til å bruke det uansett jeg 😉

I går kveld fant jeg fram hekletøyet mitt, og fortsatte på en grønn løper jeg skal ha på skjenken min. Jeg skal hekle et helt sett til stua, som skal ligge på stuebordet, to runde sidebord, skjenken, og et par kommoder. Duken til stuebordet er jeg allerede ferdig med, men det er igjen å feste noen løse tråder.

Det var så gøy å hekle i går at jeg klarte nesten ikke å legge det fra meg. Løperen er ganske lang allerede, så det er mulig jeg blir ferdig i dag eller i morgen. Da skal jeg laget et innlegg og vise både den store duken og løperen.

Vinja har fått våtfór litt tidligere et par dager, og det har hun ikke glemt. Nå kommer hun inn å mjauser med jevne mellomrom å ser på meg med DET blikket. Det er vel best å gjøre som Dronningen av Casa Fres og Knurr befaler tenker jeg 🐱

Håper du får en fantastisk fredda 🥰

2 kommentarer
    1. Så flink du er til å holde på med håndarbeid! Nydelig farge på skjerfet, – om du brukte samme type garn så burde det blitt like langt, men noen ganger strikker man fastere. Gleder meg til å se hekleprosjektet ditt og! 🥰 Sol og fint vær idag, men er visst meldt mye regn i helga. En fantastisk fredag ønskes deg også! 🤗☀️

      1. Tusen takk 🥰 På det gule skjerfet jeg strikket før brukte jeg Gjestdal bomullsgarn, men det jeg brukte nå er mye tynnere og mer loddent og heter Drops Melody. Det kan hende jeg lager et innlegg for å vis dukene før løperen er ferdig. Jeg er nok egentlig mer glad i å hekle enn å strikke. Tenker at det blir mer det fram til høsten kommer, men jeg skal ha et strikkeprosjekt gående også som jeg kan ha med meg på Strikkekafé. I dag er det ordentlig nydelig vær, men jeg kommer nok ikke til å dra ut for det. Skal plante om de siste småplantene jeg kjøpte, for de kan ikke stå i de små pottene så lenge. Ha en fantastisk fredda du også, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg