Nyttårsmiddagen gikk rett i søpla 🗑️

Heisann og God Nytt år!

Ute laver snøen ned, og det er rene snøstormen. Fra det begynte å snø i går kveld til nå har det nok kommet i nærheten av en halvmeter meter ser det ut til. Temperaturen ligger rundt -4,9C.

Ja du leste helt riktig middagen min gikk rett i søpla i går. Årsaken var at da jeg tok Ribbensteken ut av kjøleskapet for å dampe den var den SUR. Jeg kjente det med det samme jeg tok av folien at det var en lukt som ikke skulle være der. Mange ganger kan jo kjøtt få en litt innestengt lukt når det har vært innpakket, men dette var noe helt annet. Så da var det ikke noe annet å gjøre enn å kaste hele Ribbensteken i søpla. Tro nå ikke at jeg gikk sulten ut av 2023, nei da jeg hadde mer enn nok med medisterpølse og medisterkaker, og med surkål og nykokte Kers Pink poteter til ble det ikke så gæli 😉

Jeg syntes folk var flinke til å overholde tiden for når de kunne sende opp fyrverkeri i går. Det var helt stille her omkring fram til kl 18, så var noen som sendte opp litt før det roet seg fram til midnatt. Jeg gikk ut på balkongen for å se og ta noen bilder, men det hadde begynt å snø så jeg fikk sett veldig lite.

Var veldig spent på hvordan Vinja ville reagere når fyrverkeriet begynte, for hun er ikke glad i høye lyder og ting som lyser voldsomt opp. Da de første rakettene ble sendt opp ved 18 tiden lå hun i fanget mitt, men spratt ned å satt ved siden av stolen min å stirret med runde øyne. Å det var der hun satt/lå når alt startet for fult. Søsteren Ronja var helt annerledes, for hun elsket fyrverkeri og var fasinert av det. Hun ble til og med ut på balkongen og satt på klorestativet å var nesten i ekstase.

Jeg kom meg ikke i seng før nærmere 4 på morgenen i dag. Ikke for at jeg festet så fælt, nei jeg satt å surra på mobilen å så på serier. Satte ikke på noen alarm når jeg la meg, for jeg ville sove til jeg våknet av meg selv den første dagen i det nye året. Da jeg slo opp mine øyne blå var klokken 11, og Vinja satt på magen min å stirret på meg. Hun var fornærmet ettersom det var langt over tiden for medisinering, og akkurat tid for våtfór. Så da var det bare å komme seg ut av senga og starte dagen.

Å med det ønsker jeg deg en fin nyttårsdag 🥰


10 kommentarer
    1. Riktig godt nytt år🙋🏼‍♀️ Ja, vi snør ned nesten nå. Koselig å sitte inne og se på. Men så klart måtte Barney og jeg ut i dag tidlig. Han stusset litt i døråpningen, for der måtte det måkes før vi kom oss videre. Snøskuffa står heldigvis lagelig til. Synd med ribbesteka di, da, men det ordna seg likevel forsto jeg. Kos deg på 1.nyttårsdag😀

      1. Tusen takk 🥰
        Ja nå laver snøen ned i store mengder, og jeg er så glad for at vi har egen vaktmester. Han har vært ute å måkt flere ganger i dag. Jeg er så glad for at jeg ikke skal ut med bilen i dag. Ja det var veldig kjedelig at jeg måtte kaste Ribbensteken, men når den ikke var god så var det ikke så mye annet å gjøre. Klems 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Ja det er litt av et syn der jeg ligger på rygg, og hun sitter oppå magen å stirrer på meg. Har prøvd å ta bilde av henne, men da forsvinner hun 😉

    2. Godt Nytt År!
      Uff da, så kjedelig å måtte kaste mat. Du får prøve å få igjen pengene.
      Sånt er jo ikke greit…Bra du hadde i reserve. Klems..

      1. Tusen takk 🥰
        Ja det var veldig kjedelig at jeg måtte kaste Ribbensteken, men feilen for at den ble sur er ikke butikkens feil. Det var min ene og alene, for jeg lot den ligge lenge i kjøleskapet (vakumpakket) i over en uke. Så frøys jeg den, for så å tine den opp å la den ligge i kjøleskapet igjen. Jeg skulle jo ha medisterpølse og medisterkaker sammen med kjøttet, så da ble det middag uansett 🥰 Ha en fortsatt fin første nyttårsdag 🤗

    3. Så ergerlig, men bra du hadde mye annet godt å spise! Her var det ganske disig, men vi så da endel nyttårsraketter, – lenge siden vi har sendt opp noe selv, men har god utsikt til andre sine.🎆 Ønsker deg og Vinja en fortsatt fin 1. nyttårsdag! 🤗

      1. Ja det var veldig kjedelig at jeg måtte kaste kjøttet, men av og til kan det jo skje. Her har det nå snødd siden i går kveld, og laver ned så både vår vaktmester og de som måker gatene har mer enn nok å gjøre. Jeg liker ikke å sende opp raketter, så det har jeg aldri gjort. Syntes jo det flott å se på, men tenker på alle dyra som blir skremte og skadet så det er med en bismak. Ha en fortsatt første nyttårsdag, klem 🤗

      1. Jeg liker ikke å kaste mat, så det var veldig leit at Ribbensteken måtte gå i søpla. Det var mer enn nok med medisterpølse og kaker, så jeg led ingen nød. Ja nå har det kommet nok snø syntes jeg, men vi fikk enda mer i dag på morgenen og formiddagen. Nå ser det ut til å lysne, så kanskje det stopper. Ha en fortsatt fin tirsdag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg