Nyttårsforsetter, næææ jeg dropper det!

Så fort Nyttårsaften er passert så er det vanlig at folk setter seg ned å skriver ned en lang liste med nyttårsforsetter. Det gjorde jeg også før, men etterhvert droppet jeg det for forsettene ble etterhvert glemt å lista kastet.

Jeg lager heller ikke varopptelling over året som har gått, for det blir jeg bare deprimert av. Jeg har jo en form som er heller dårlig den ene dagen, og på toppen av fjelltoppen den neste. Det er ikke noe psykisk som er årsaken, men derimot artrose og fibro som gjør at det svinger. Derfor skjer det alt for ofte at jeg må avlyse planer som er blitt bestemt, og det er ikke alltid like morsomt for det går ofte ut over andre enn meg selv.

Er det ingenting jeg vil endre på når jeg går inn i et nytt år? Jo selvsagt er det jo det, for hele desember har jeg fråtset i god mat og godis. Kiloene har lagt seg godt under haken og rundt midjen, og det må man prøve å gjøre noe noe med.

Det å legge om kostholde å prøve å komme i bedre form, ja det er vel kanskje en form for nyttårsforsett. Et forsett jeg klarer å komme i gang med, og som jeg hele tiden klarer å bryte før jeg kommer i gang igjen med.

Hva med deg, lager du liste over alle nyttårsforsettene dine?

#nyttårsforsett #vareopptelling #bryte #holde #form #fibro #artrose #blogg

13 kommentarer
    1. Ikke så store forsettene her heller . Men to ting skal vi prøve på bade mannen og jeg. Ut å gå mye. Og spise mindre porsjoner med middag😊😊

    2. Lager ikke noe liste, men har noe smÃ¥tteri jeg tenker Ã¥ bli bedre pÃ¥. Ã… gi mer FAEN f eks. Ikke ha sÃ¥ høye skuldre i forhold til ting. Ã… tenke at “passe flink pike” er bra nok 🙂 Litt trim skal ogsÃ¥ i gang. 😀

      1. Det Ã¥ gi mer faen er noe jeg begynte med for noen Ã¥r siden… Var litt vel opptatt av om jeg gjorde ting bra nok, nÃ¥ blÃ¥ser jeg i det og fikk det mye bedre med en gang. Ut Ã¥ gÃ¥ Ã¥ røre pÃ¥ seg er aldri feil, og for mitt tilfelle fortsette med trening pÃ¥ hos fysioterapeuten min. Ha en fin dag 😊

      1. Når det gjelder å spare, så har jeg en jobb å gjøre. Pengene sitter dessverre litt for løst i fingrene mine, og det må jeg gjøre noe med. Ha en fin onsdag 😊

    3. Nei, jeg har heller ingen nyttårsforsetter, men være flinkere til å gå tur. Jeg har en app på tlf. (android) som heter Google Fit. Det som er kjekt med den er at man ikke behøver å ha appen åpen, den teller skritt bare man har den i lomma. De har noe tilsvarende til iPhone. Utrolig hvor mange skritt og km det kan bli i løpet av en dag. Ha en fin onsdag! <3

      1. Ja det stemmer at iPhone også har noe tilsvarende. Den ligger inn under noe som heter helse, og jeg pleier å sjekke den når jeg har vært ute å gått en tur, eller om jeg også bare har vært mye på farten. Nei noen nyttårsforsetter er det ikke noen vits å ha, men heller bare ha i tankene at man skal være mer aktiv og spise sunt 😊

        Jeg lurte pÃ¥ en ting Hanne Beate, hvordan du kommenterer pÃ¥ innleggene. Grunnen er at alle dine kommentarer havner i “SPAM” boksen, etter at vi kom over til WordPress.

    4. Lager meg ingen liste jeg heller. Tar livet som det kommer fra nå av. Det enkleste det har jeg funnet ut. Som frodith over her sier. Prøve i gi litt mer faen <3 Det er vel egentlig det vanskeligste. Å ta vare på seg selv.

      1. Nei Ã¥ skrive lister med nyttÃ¥rsforsetter har ingen ide. Desto bedre Ã¥ holde seg aktiv og spise normalt. Det Ã¥ kunne gi litt faen er en god ting, for alt behøver ikke være perfekt eller vi trenger ikke Ã¥ gjøre alt “riktig”. Jeg begynte med det for noen Ã¥r siden, og jeg fikk det sÃ¥ mye bedre med en gang 😊

    5. nei ingen liste her,hadde det et år og den klarte jeg å holde året gjennom :=) så jeg greier det om jeg bare vil hi hi ,men noen ønsker for året det har jeg,så kan jeg heller skrive om det neste nyttår om jeg greidde å innfri noen av mine ønsker :=)

      1. Like greit å ikke ha noen lister, men noen greie mål er jo ikke feil å ha. Planen min for 2019 er å få kroppen min mer oppegående igjen, noe som betyr mer bevegelse selv om jeg egentlig ikke orker det. I dag går de siste restene av julaftens ribba inn i en gryte med litt karbonadedeig og en pose med grønnsaksblanding 😊 Blir spennende å se lese om du har greid å innfri ønskene dine på denne tiden neste år.

    6. Har aldri laget noen lister over nyttÃ¥rsforsettene. Men sÃ¥ var det disse kiloene da … de bare mÃ¥ gjøres noe med! Til mandag … kanskje! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg