Nytt prosjekt, Sofie sjal 🧶

Heisann!

I forrige uke ble jeg ferdig med alle delene til Crush genseren min, og jeg fikk strikket dem sammen sånn at det var klart til å begynne med raglanfellingen. Dagen etter jeg gjorde det var det Strikkekafé, men å dra med den store genseren dit å samtidig strikke raglan mens samtalene gikk rundt bordet orket jeg ikke.

Derfor bestemt jeg meg for å starte med et Sofie sjal (ikke skjerf), som var mye enklere å ta med. Jeg hadde igjen nesten 7 nøster med Gann garn fra jeg strikket Vela genseren, så da valgte jeg å bruke det. Hadde også skaffet en sånn batteri drevet teller til å feste på fingeren, så slapp jeg å sitte å streke på papir for å telle omganger mellom hver gang jeg skal legge ut/felle.

Jeg strikket en god del på sjalet før nakken og skuldrene slo seg helt vrange, og så forsøkte jeg meg på noen omganger i går når jeg satt å så på tv. Orket ikke å strikke for lenge, så jeg var ikke så veldig effektiv. Skal prøve meg på noen omganger senere i kveld også, og tar jeg det forsiktig så vil det vel vokse litt hver dag.

Gann garnet er så mykt og godt, så det passer veldig godt til både sjal og til skjerf. Iflg mønsteret skal sjalet måle 240×38 cm i den største str, men jeg strikker jo i et annet garn enn angitt så det kan nok hende mitt blir både lenger og bredere. Vi får se når jeg blir ferdig 😉.

14 kommentarer
    1. Nydelig grønnfarge på det garnet, og godt at det er mykt sånn opp mot halsen. Jeg har også sånn teller og det er så kjekt, og spesielt på det sjalet som man må huske å øke/minke med jevne mellomrom.

      1. Fargen er helt skjønn, og det er et herlig garn å strikke av også 🥰 Det er så mykt og behagelig mot huden, og veldig luftig så det blir deilig å bruke når det blir kjøligere ute. Jeg kjøpte telleren for noen uker siden, og det er så mye enklere med en sånn enn å sitte å skrive streker på et papir. Angrer at jeg ikke kjøpte en tidligere 😉

      1. Mine favoritt farger er jo egentlig rosa og lilla, men denne grønnfargen har også blitt en favoritt. Garnet er så mykt og godt, så det blir deilig å slenge rundt halsen når det blir kjøligere ute 🥰

      1. Ja jeg syntes det er håpløst å sitte med et håndarbeid med mye mønster, eller hvor jeg må felle/øke. Jeg må øke på sjalet også, men telleren jeg har på fingeren løser det fint 🥰

      1. Jeg har sett sånne tellere på nettet en stund, og har hatt lyst på en. Så var jeg innom Bogerud Tekstil for noen uker siden, og da lå det sånne ved kassen å jeg måtte bare ha en. Veldig praktisk, så slipper man å sitte med papir og blyant å streke på et papir 😉

      1. Jeg fant fargen da jeg skulle strikke Vela genseren min, og når jeg hadde så mye garn igjen var det perfekt å strikke sjalet av. Disse Sofie sjalene og skjerfene er super enkle å strikke. Om du har lyst å prøve deg på dem finner du dem hos Petiteknit Klem 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg