Nye nøster fra Viking-garn

Jeg blir bare mer og mer glad i pleddene jeg har strikket i garn fra Viking-garn. De er myke, lune og greie å slenge over seg når man er litt uggen i kroppen. Jeg holder for tiden på med et i brunt og beige, som jeg skrev om i et annet innlegg HER.

Jeg hadde veldig lyst på et pledd i grønt også, så jeg var inne å bestilte meg et par nøster hos Viking-garn på lørdagen.  De har to forskjellige grønnfarger, men jeg valgte den mørkeste av den dem. Begge to er like fine, men jeg syntes at den lyseste er litt for skarp i fargen å ikke passer så godt inn. Jeg er ikke av dem som er hysterisk opptatt av at alt skal matche, men til en viss grad må det gjøre det ????


Allerede på mandag fikk jeg melding om at garnet var under veis, og på tirsdag fikk jeg en ny melding om at pakken var på posten å klar til henting. Den dagen lå jeg rett ut med feber, så jeg fikk ikke hentet pakken da.

I går måtte jeg jo til legen og da var jeg innom posten på veg hjem å hentet pakken. Mange ganger er det stor forskjell på fargene på et bilde på nettet og selve varen, men når jeg pakket ut garnet var det ingen forskjell.

Det går ikke så fort med strikkingen min pga nakke og armplagene min, så det blir nok en stund til at jeg får begynt på det grønne pleddet. Første prioritet er selvsagt det brune/beige pleddet.

#vikinggarn #garn #pledd #brun #beige #grønt #håndarbeide #strikke #blogg

21 kommentarer
    1. Fint garn du har der. God kvalitet og fine farger og resultatet av det garnet blir sikkert bra. Snart helg og bra er det. Besøkte mine foreldre i dag. De blir 91 år begge to om noen uker så nå har de solgt bilen. Min svoger ordna det, han kan det for han jobba årevis med bil. Så jeg leste en sms for far i dag han hadde fått og der sto det at salget var godkjent. Rart at flere og flere i min familie er blitt pensjonister. Min svoger blir jo 70 år om noen uker, min søster, som er i Thailand nå, gikk av like før jul.Sjøl har jeg 10 år før jeg går av og håper jeg kan oppleve noen av de. Ha en fin kveld.

      1. Jeg liker dette garnet godt, og ettersom det er så mykt å behagelig blir også pleddet sånn. Du er heldig som har begge dine foreldre fortsatt. Begge min er borte, men hadde de levet ville mamma ha fylt 98 år til sommeren og pappa 95 år nå i april. Jeg er yngst av alle søskenbarna, og vi er bar 2 som ikke er pensjonister. Akkurat det vi er eldste generasjon i min adoptivfamilien er litt merkelig å tenke på. Ha en fin fredag.

    2. Det blir sikkert kjempefint! Men greit bli ferdig med det andre pleddet først. Hehe, jeg sitter faktisk å har lyst å begynne på nytt prosjekt FØR de forje er ferdig, typisk meg. Men skal prøve å gjøre ferdig det jeg har startet på først. Jeg har også grønt garn.

      1. Pleddene blir veldig fine, så jeg har helt fra første jeg laget hatt lyst til å strikke flere i forskjelige farger. Jeg var har i alle år holdt på med flere prosjekter samtidig. Jeg endte opp med en haug med halvferdige ting, som heller aldri ble ferdig. Det har jeg sluttet med, og er virkelig streng med megselv nå.

    3. SÃ¥ fin farge og herlig garn. Store nøster. Var innom Ã¥ kikka pÃ¥ dette garnet.. Ser ut som deilig pledd ja.. Kanskje det fÃ¥r bli et prosjekt en gang…

    4. Jeg mÃ¥tte inn og kikke pÃ¥ det garnet jeg ogsÃ¥, – flott det grønne! ???? Fine de andre pleddene du har laget ogsÃ¥! Hva slags pinner bruker du, og hvor mange masker legger du opp? Det frister Ã¥ begynne pÃ¥ et selv, og ser at de selger det garnet her ogsÃ¥, moro Ã¥ se det før man kjøper. Ellers er det veldig greit Ã¥ bestille pÃ¥ nettet, og de har jo gratis frakt over kr 300,-.????

      1. Oops, ble visst mange ???? der jeg la inn smiletegn, men har bare spørsmål om pinner og ant. masker, hihi! På forhånd takk for svar og ha en fortsatt fin kveld!

        1. Jeg har også sett at når jeg eller andre setter inn smileys så kommer det tegn i stedet for. Jeg må kontakte Egmont å høre med dem hvorfor det skjer, veldig irriterende.

      2. Jeg likte godt den grønne fargen også. Det er mange flotte farger, og jeg har sett et par andre som jeg også kunne ha tenkt å bruke. Inne i remsen som er rundt garnet er det oppskrift på flere måter å strikke, samt hvor mange masker man skal legge opp. Jeg vil ha mine pledd litt bredere, så jeg legger opp rundt 200 masker å strikker på pinne no 5. Dette var første gangen jeg bestilte på nettet, og ble overrasket over at jeg kunne hente garnet alt på tirsdag etter å ha lagt inn bestillingen på lørdag. Jeg har vel oppdaget at butikkene ikke har alle fargene i hylla.

          1. Det var litt forskjell i prisen, men med så høy kostnad på forsendelsen må man jo bestille mange nøster for at det skal lønne seg. Da kan man like godt bestille rett fra Viking.

    5. deilig farge,ja nå sitter jeg med et makent i rosa/grå under beina ,maken til det du har ferdigstrikket på bilde =) grønt er lekkert og passer hele året uansett påske eller jul,så får du strikke litt no og da,er sikkert ikke noe som haster

      1. Ja jeg valgte den grønnfargen ettersom den er litt mer anvendelig enn den andre grønne, som er veldig sterk. Du har helt rett, det er en farge som passer hele året. Ettersom de ikke er så veldig tykke, så er de fine å bruke hele året. Jeg tar det helt med ro med strikkingen, veldig greit å ikke overdrive. Selv om pleddene er lett, så blir de tunge å snu etterhvert som de vokser.

    6. Deilig med strikkepledd. Og kjekt å ha i flere farger også.. Jeg har ikke vært flink med strikkepinnene på ei stund jeg nå. Men på turen ute i dag savnet jeg noe på hodet. Spørs om jeg ikke må få til et pannebånd eller ei lue snart
      🙂

      1. Jeg syntes at disse strikkepleddene varmer litt mer enn et fleeze, som jeg har hatt en tendens til å bruke før. En lue eller et pannebånd er jo veldig raske å strikke. Med en gradestokk som viser blått er det godt med noe på hode.

      1. Ingen fare for at jeg overanstrenger meg nå. Er veldig bevist på å ta pauser, og legge bort strikketøyet med jevne mellomrom ???? Både garnet og det ferdige arbeidet er mykt, i tillegg til at pleddet er varmt og godt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg