Nye knopper, og ikke en lus å se🌹

Hei og god formiddag!

Ute er det en grå og regntung dag her i Oslo, og jeg tviler sterkt på om vi se noe til sola. Temperaturen har sunket med en grad og ligger nå på +11,4C.

Jeg er litt forbanna på meg selv i dag, for i går kjøpte jeg en pose med ostesnacks som jeg spiste en god del av. Som en følge av det er kroppen min helt i ulage i dag, og i skikkelig grinete humør. Jeg vet jo at jeg får sånne reaksjoner, men i svakt øyeblikk havnet posen i handlevogna og i et enda svakere øyeblikk åpnet jeg den i går kveld 🙈 Nå ja, jeg har ingen andre enn meg selv å skylle på, og må la kroppen få være sur og grinete….

Tidligere i sommer så hadde jeg en stor og fin rød rose ute på balkongen, som dessverre ble full av lus og bare skrumpet inn å døde. Etter det var jeg usikker på om jeg skulle skaffe en ny rose, men gjorde det til slutt. De hadde ikke flere røde igjen, så jeg endte opp med en hvit i stedet. Hver eneste dag, etter at jeg hadde plantet den, har jeg nærmest gått med lupe for å se om jeg kunne finn lus på den. Så langt er den helt fri for utøy, jippy 🥰 Etter at de første blomstene begynte å visne bort, har den begynte å vokse og nye skudd har kommet til. De igjen har produsert 2 nye knopper, som forhåpentlig springer ut før det blir for kaldt.

Jeg har tenkt mye på denne bollen som jeg fortalte om i går, men har ikke bestemt meg for om jeg skal dra ned å være med på auksjonen enda. Har en følelse av at den kommer til å bli dyr, og ettersom jeg ikke har så mye penger akkurat nå er det kanskje like greit å bare glemme den…..

Håper du får en fin søndag 🥰

 

8 kommentarer
    1. Så moro når det kommer nye knopper! Håper de springer ut! Jeg har plantet mine potteroser i bed, men veldig usikker på om de vil overvintre. Din forrige klarte seg så fint på balkongen, så sikkert lurere å ha den der. 👍 Ha en fortsatt fin søndag! 🥰 Her er det også gråvær, men opphold.

      1. Ja jeg syntes dette var veldig artig, og håper virkelig knoppene blir til blomster. Jeg har to potteroser ute i den ene pallekarmen, og det skal bli spennende å se om de klarer seg over vinteren. Skal man ha roser i potte på balkong eller ute, har jeg latt meg fortelle at potten må være stor sånn at det er godt med jord mellom kanten og røttene. Det er det i den store blå jeg har på balkongen. Ja i dag er det sånn innekosedag 🥰

    2. Så er det søndag og jeg har vært en tur i byen. Nå skal jeg snart ut igjen før jeg drar til Lier. Våkna i natt, sto opp og så kveldsnytt fra i går før jeg fant puta igjen. Hadde en drøm om at jeg så vidt kom opp av et gjørmebad, slik våkner man av. Sjelden jeg husker mine drømmer så dermed husker man de. Hadde mange planer for helga men bare noen få ble gjennomført. Fikk besøkt frisøren og tok en skogstur som var planlagt + litt vasking. Håper jeg kan finne tid til andre ting, man må planlegge tiden på mange måter. Så den første annonsen for julebord i dag på nette. Så snart er det jul, ukene flyr men den tid kommer når den kommer. Men nå er det på tide og ta en tur ut. Så 2 episoder av “Gutta på tur”, er det humor eller en hva? Humor er mangt så spørs hva slags forventninger man har til serien. Ha en fin dag.

      1. Vet ikke om Gutta på tur er humor, men morsomt å se på er det nå i alle fall. Jeg husker svært sjelden drømmene mine, og kan ikke huske sist gang jeg gjorde det… Godt å få klippet håret, for det trenger det for å se friskt ut. Jeg har ikke sett julebord annonsene enda, men derimot julekonsertene. Bestisen og jeg har allerede bestilt billetter til Oslo Gospel Choir i desember. Ha en fortsatt fin dag.

    3. Potteriet på Røros selger sånne bakeboller. I forskjellige størrelser. Selger i nettbutikk. Men det måtte være en fin pensjonisttur når den dagen kommer, en togtur til Røros! Tenk på det!

      1. Takk for tipset, det skal jeg notere meg. Jeg har ikke vært på Røros siden jeg var barn, og det hadde vært veldig koselig med en tur igjen. Kanskje i forbindelse med et julemarked 🥰

      1. Ja det ville ha vært veldig trist om det hadde skjedd igjen 🙈 Hva med kaktus, de er ikke så vanskelig å ta livet av. For om du glemmer å vanne så tåler de det vettu, og det finnes mange fine varianter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg