Ny uke, hvor det skjer noe nesten hver dag

Arkivbilde fra 08.01.2023

Heisann!

Ikke noe å si på været om dagen, og i dag er ikke noe unntak. Blå himmel og sol, men det er litt for kaldt for meg med -17C 🥶 

Jeg er for tiden inne i en periode hvor jeg nesten ikke sover på natten, med noen unntak. Pleier som regel å være flink til å klare å roe ned pulsen sånn at kroppen hviler og jeg glir inn i drømmeland. Så kommer sånne perioder som jeg er i nå, hvor det er nesten helt umulig. Natt til i går var det ekstra ille, og jeg var bare borte noen få minutter hver time og var så sliten når morgen kom at det føltes som om jeg var fyllesjuk…

Natt til i dag har jeg endelig sovet sammenhengende i 5 timer, og det er til å juble av. For enkelte kan det høres lite ut, men det er i grunnen ganske normalt for meg 😊

Som jeg fortalte før helgen har jeg ikke vært så veldig produktiv når det gjelder strikketøyet mitt (Bystrikk skjerfet). I går derimot viet jeg noen timer på det, og har nå kommet så langt at jeg begynner å tenke på at jeg skal felle. Jeg har strikket det mye lenger enn mønsteret sier, og det blir et stort og godt skjerf som jeg kan surre to ganger rundt halsen. Jeg satser på at det blir ferdig denne uken 🧶

Det er jo ikke noen hemmelighet at jeg ikke liker å oppholde meg ute når det er kaldt, og derfor har jeg ikke vært lenger enn i søppelrommet og så kjapt inn igjen. I dag derimot skal jeg ut, for det er strikke treff med VIP-Snellene. Bilen har jo også stått siden torsdagen, så det blir spennende å se om han vil starte! Kommer sikkert til å krangle litt før motoren sparker i gang, og da får jeg kjøre en runde for at den skal bli god å varm 🚗

Det skjer noe nesten hver dag denne uken, og som jeg nevnte VIP-Snellene i dag, så er det Arbeidsstua i morgen, Strikkekafé på onsdag og på torsdag skal jeg være sjåfør om det ikke blir forandring i planene. Fredag var det visst ingenting 🤔

Der kom Vinja og mjauset at det er på tide fylle opp matkoppen med våtfór, og da er det vel best å ikke somle for mye 😺

Håper du får en fin mandag 🥰


12 kommentarer
    1. Herlig, mange gode planer for uka. Det høres koselig ut..
      Søvn er viktig…man fÃ¥r dÃ¥rlig livskvalitet nÃ¥r søvnen uteblir. SÃ¥ tvi tvi, hÃ¥per du snart er inne i en god rytme.
      Kaldt er det og jeg er jo ute timesvis hver dag, men er så klart kjølig. Jeg merker det.
      Klems..

      1. Ja denne uken har planene klare, og det er i grunnen litt greit at det skjer noe. Ikke bra å være inne i eget for lenge av gangen. Jeg får alltid sånne perioder hvor søvnen ikke kommer, og det er veldig slitsomt så lenge det står på. Nå fikk jeg sove greit i natt, og håper det fortsetter. Jeg sjekket yr.no og det ser ut at det blir litt varmere utover i uka, men vi slipper nok ikke helt unna kuldegradene på en stund enda. Ha en fortsatt fin mandag, klems 🤗🤗

      1. Jeg kan nok også bli stresset om jeg har for mye å gjøre, men da er det over ting jeg ikke har styring over. De jeg skal denne uka er bare koselig 🥰

    2. Godt Ã¥ komme igang igjen etter jul, – mange fine treff du skal ut pÃ¥! 🥰 Her er det strikketreff hver tirsdag pÃ¥ biblioteket, og én gang i mnd. viser de film, – har planer om Ã¥ være med pÃ¥ det.😊🧶 Jeg har tenkt Ã¥ lage flere tova tøfler og selge pÃ¥ julemarked til neste jul, sÃ¥ da mÃ¥ jeg begynne nÃ¥ 😅 HÃ¥per bilen kom seg igang! Ha en fin kveld! 🤗

      1. Ja bilen starta den, men den hosta et par ganger innen den kom i gang 😊 Ja nå var det veldig godt å komme inn i en slags rutine igjen, har blitt litt vel mye slaraffenliv etter at jeg fikk Corona. Vi snakket litt om julemarked i dag på Arbeidsstua, om vi skulle fortsette med det og om ting vi burde gjøre annerledes. Det ble ikke tatt noe standpunkt til om det blir noe mer, men det håper jeg inderlig. Det har ikke kommet opp noen filmer enda, men jeg håper det ikke tar så lang tid. Ha en fin tirsdagskveld 🤗

      1. Ja nå er det godt å komme inn i normale rutiner igjen 🥰 Å ja vi hadde snø i fjor også, men det var ikke så kaldt den gangen. Håper det snart blir mildere igjen. Ha en fortsatt fin kveld, klems 🤗

    3. Bra at du har mye og henge tiden pÃ¥. Gikk 2 turer pÃ¥ ski i helga og 8 km til sammen. Var kaldt men du verden sÃ¥ deilig. Er meldt mildvær noen dager før det skal bli kaldt igjen. Føler meg litt uggen sÃ¥ det er mulig jeg brygger pÃ¥ noe, kan fort skje. NÃ¥ er kjøleskapet nesten tømt og jeg fant noe gammelt langt over best før – slikt kaster jeg. Jeg spiser rester 2-3 middager før jeg kaster det, Fælt og kaste mat men det er ikke sÃ¥ mye jeg kaster. Er pÃ¥ vei hjem, vil levere litt lotto for første gang i Ã¥r. MÃ¥ leve i drømmen. Jeg spiller for smÃ¥beløp, vinner jeg litt sÃ¥ er det helt ok. Ha en fin kveld.

      1. Nå har hverdagen begynt og det er godt å komme inn noen rutiner igjen kjenner jeg. Ettersom det er så kaldt er jeg minst mulig ute nå om dagen, og nyter heller innetilværelsen inntil det blir lunere ute. Får ikke håpe at du blir sjuk nå da. Ta vare på deg selv. Jeg kaster ikke mat i første omgang hvis det er utgått dato, kommer litt ann på hvordan den ser ut. Her går det også i rester om dagen. Ha en fortsatt fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg