Ny Personlig almanakk er designet og bestilt

Min nye Personlige almanakk

Hei og god kveld!

Jeg vet ikke hvor mange år jeg har brukt en Personlig almanakk, men det begynner å bli noen. Det var en bloggvenninne, mener jeg, som tipset meg om disse almanakkene som man “designer” selv hos personligalmanakk.no. Det finnes mange design man kan velge til for og bakside, eller så kan man også bruke helt egne bilder. Dette er ikke noe reklame, bare nevner at det er der man bestiller almanakken fra. 

I kveld var jeg inne å designet en ny for 2022/2023 som starter opp 1 juni. Det har blitt sånn at jeg lager en ny rundt denne tiden i stedet for fra januar.  Jeg brukte samme designet på utsiden som sist, og gjorde bare noen små endringer inne i almanakken. Tidligere så har jeg brukt fødselsdager fra Facebook venner, men denne ganget satt jeg meg ned å laget en helt ny liste og utelot de jeg ikke syntes det var noe poeng å ha med lenger. Almanakken kommer om ca 14 dager i god tid til 1 juni.

Mange syntes nok at en almanakk er unødvendig, når vi har kalender på mobilen. Jeg liker å ha en jeg kan skrive i også, hvor jeg kan gjøre noen andre små notater.

Jeg holdt på så lenge med å designe og klargjøre almanakken at jeg glemte helt at jeg skulle lage middag. Så den spiste jeg først kl 21 i kveld. Jeg hadde tatt ut karbonadedeig, som jeg stekte opp sammen med Taco krydder, 2 typer hakkede tomater, pasta og kidneybønner. Sistnevnte gikk egentlig ut på dato i begynnelsen av januar i år 😲, men jeg tok sjansen på at de ikke var skjemme. Smakte på et par etter at jeg hadde skylt de under springen, og jeg kunne ikke kjenne noe galt. Det eneste som skjer er at jeg kan bli litt luftig 🤔

Har du bestilt en Personlig almanakk noen gang?

 

14 kommentarer
    1. Nei, men jeg bruker en annen almanakk som dagbok. Den jeg bruker har litt liten skriveplass, så burde hatt en større. Noterer været og hva vi har drevet med om dagen, evt. besøk osv. 😊

      1. Stikk inn på personligalmanakk.no å se på de forskjellige størrelsene. De som er halvparten av A4 har god plass til å skrive litt mer om hva som skjer igjennom dagen. Jeg har brukt den størrelsen noen ganger 🥰

    2. Har aldri brukt almanakk men en slik er det mange som bruker. I går var det dugnad her sammen med D-oppgangen men derfra kom det ingen så alt sammen ble oppgangen min sin jobb. Ble ferdig 1 time siden, brukte mine egne hansker for plasthansker er elendig når man skal rake i rosehekk. Det er fredag og skal til legen før jeg skal til en siste sjekk 16 mai. i mellomtiden skal jeg både til fotpleie og tannlege. Er litt mye på en gang men er ingen vei utenom. Ha en fin dag.

      1. Ja jeg tror en del fortsatt bruker både mobilen og en almanakk av et slag til å notere i. Vi skal ha dugnad til tirsdag sammen med to andre blokker, og når vi er ferdig samles vi på Champagneplassen til grilling. Ha en fin dag du også.

    3. Aldri bestilt en sånn, men den var jammen finfin. Jeg liker også å notere litt for meg selv og har en bok jeg bruker til det. Takk for tipset! 🙂

      1. Jeg har blitt helt avhengig av disse almanakkene, og de kan bli veldig personlig om man velger å bruke egne bilder. Akkurat det har jeg gjort noen ganger, men i år valgte jeg det samme som i fjor som også er et som personligalmanakk tilbyr. Du kan jo stikke inn å kikke på hva de har og hvordan du kan lage din egen uten å legge inn en bestilling 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg