Ny oppdatering av Popcorn gresset 🌱

Heisann!

Nå har det gått noen dager siden jeg kom med en oppdatering av Popcorn gresset jeg har sådd, og det er på tide med en ny oppdatering for ting har skjedd 😊

Popcorn gress – dag 9

Vi har å kommet til dag 9 etter at jeg sådde Popcorn gresset, og se så frodig det har blitt og hvor mye det har vokst. Potten står fortsatt på benken men om en dag eller to må jeg finne et nytt sted til den. For gresset har snart nådd undersiden av skapet. Det er ganske varmt og godt på balkongen, så det er mulig jeg drister meg til å sette potten ut dit. Tror det skal gå greit nå som det har vokst seg såpass stort.

Kattegress til Vinja

Jeg har også sådd kattegress til Vinja, for 2 – 3 dager siden, og det har også begynt å komme seg. Det ser litt tynt ut, og jeg lurer på om jeg sådde 2 pk i høst for at det skulle bli mer fyldig. Jeg har et lite drivhus til og 2 pk med kattegress i skapet, så det kan hende jeg sår mer i helgen. Vinja kan godt ha gress både ute og inne.

Det har vært spennende å så Popcorn gress, og jeg er så fristet til å så det i en stor potte ute i bedet mitt også. Vi får se hva jeg gjør 😉

13 kommentarer
    1. Artig med popcorn-gress! Lurt å så litt kattegress til Vinja, så hun ikke blir fristet til å spise av det andre. Her er pus veldig glad i bladene på en elefantfot-plante, for det er også litt gressaktig.

      1. Ja jeg syntes at det var gøy dette, at popcorn gresset ser ut til å bli som på bilde. Vinja har det heldigvis ikke med å spise på blomstene mine, men hun har allikevel godt av å spise gress. 🤗

    2. det er så flott,la du korna i vann et døgn før du sådde ? jeg har kjøpt popkorn men ikke fått sådd ,har virkelig lyst til å prøve men hvordan går det når vi reiser bort om en uke og blir borte en god uke jeg kunne jo laget en potte og sette potten ut med en pose over når vi reiser bort på tur :=)

      1. Jeg har ikke lagt popcornene i vann. Plantet de rett i jord. Fylte potta nesten opp med jord, og strødde et tjukt lag med popcorn og etterfylte med ca 1 cm med jord. Du må vanne hver dag. Er du ikke hjemme, bør du nok ha noen som vanner for deg. Klem 🤗

    3. Oj som det vokser!
      Og kattegress – det har jeg aldri hatt til kattene – men om jeg fÃ¥r meg katt igjen – DA skal jeg plante kattegress 😀

      God søndag til deg 🙂

      1. Ja vet du, det har vokst noe helt voldsomt og enda mer siden jeg la ut bildet. Ettersom jeg har innekatt, så er det greit å så gress sånn at hun kan spise det og regulere magen. Ha en fin mandag, klem 🤗

    4. Jeg leste et sted at popcorn gress var fint for katter, men så har jeg også lest det motsatte.
      Mine katter går inn/ut av huset gjennom katteluke til en ganske stor luftegård. Tenkte å så popcorn i en stor krukke og ha i luftegården, men er i tvil? Noen som vet?

    5. Jeg leste et sted at popcorn gress var fint for katter, men så har jeg også lest det motsatte.
      Mine katter går inn/ut av huset gjennom katteluke til en ganske stor luftegård. Tenkte å så popcorn i en stor krukke og ha i luftegården, men er i tvil? Noen som vet?

      1. Popcorngresset i seg selv er ikke giftig, men det anbefales kanskje ikke at katten spiser det. Min katt smakte på det i fjor uten at hun reagerte noe på det. Hun hadde en stor potte med kattegress, som hun syntes var mer interessant. Jeg kommer nok til å plante det igjen i år også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg